dusí se

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: dusí se

Nový příspěvek od hipik634-750 »

kdyby to netesnilo, tak mu tece benzin uz pred nastartovanim, a trochu netesny - to zchroupne, ani o tom nevi
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: dusí se

Nový příspěvek od drumbas »

pokukej na vzduch
podle mě to nema lufta
vyndej filter a otevři sani
šroubek bohatosti dej 1a pul otačky
a turuj to
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: dusí se

Nový příspěvek od hipik634-750 »

podle videa ma sani uplne sundany ... mel by videt i soupatka, jestli jdou stejne
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Dněprus
Příspěvky: 15
Registrován: 03 črc 2013, 15:44
Bydliště: Znojmo

Re: dusí se

Nový příspěvek od Dněprus »

Takže karbec už neřeším,když je motor v chodu,tak nic nekape.

:!: :!: :!: :!: A nejpodstatnější věc je ta,že je záhada vyřešena :!: :!: :!: :!:

Prostě majitel přede mnou krmil dněpra 12V a já 6V.
Při vyšších otáčkách se nejspíš ztrácela jiskra.
Ted motor valí jak dábel :evil:
Jen nemužu naladit nejnižší otáčky,jsu zvýšene,ale to si myslím že je to tím že nemám nasazený filtr.
Potom bych chtěl nějak dořešit dobijení.
Cívka ruská 6V a baterka 12V a ono to funguje..Nehledě nadynamo a relé,vše v 6V.(samozřejmě nemuže dobijet 12V baterku)On mě říkal,že motorka nedobijí,ale že je soustava 6v to se asi neobtěžoval podívat.
Tak počítám s tím že bude dynamo v háji,četl jsem články o dobijení a altíkách,docela alchymie...
Jinak díky všem co se snažili mě poradit :)
Dněpr K 750,Yamaha FZ 750,Yamaha XT 600,pionýr,stadion,ktm,puch,solo,manet,honda,motobecane,mz
Uživatelský avatar
Dněprus
Příspěvky: 15
Registrován: 03 črc 2013, 15:44
Bydliště: Znojmo

Re: dusí se

Nový příspěvek od Dněprus »

Dněpr K 750,Yamaha FZ 750,Yamaha XT 600,pionýr,stadion,ktm,puch,solo,manet,honda,motobecane,mz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: dusí se

Nový příspěvek od Michal »

No to je bordel. Pokud je ta cívka opravdu na 6V a byla dlouho provozována na 12V, může být načatá a 6V ji v otáčkách už nestačí.
Pokud dynamo opravdu nedobíjelo, regulátor nikdy nesepnul a měl by být v pořádku. Pokud ale někdy dobíjelo a regulátor sepnul 6V do 12V okruhu, cyklické rozepínání velkým zpětným proudem poškodilo spínací kontakt a vůbec celý regulátor bude v všelijakém stavu. Dynamo by tím nemělo být poškozeno, pokud v něm vůbec ještě bylo co poškodit. Žárovky tam máte 12V, nebo se dělí na nepoužívané a spálené?
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: dusí se

Nový příspěvek od hipik634-750 »

bezva, nechci ti kazit radost, ale je to jen zacatek :) slaba jiskra tedy vyresena. ten ukrajinec co mi to predvadel to delal stejne , na 6V soustavu 12V baterku a neresit.
a) elektrika - dej spravne vse do 6V - podle me je civka spatna, poskozena dlouhodobym prepetim, sezen 6V treba z jawy a zkus ji pouzit, ja se s tim trapil tak dlouho, az jsem koupil ingmitechovou http://www.ignitech.cz/czech/accessories/ic/ic.htm IC-TCI-D , asi 700, ma to tu vyhodu, ze se v tom nic neuklepe, jako na civce z malucha a muzes vyhodit rozdelovac (dalsi zdroj problemu), vse ostatni zustava
b) dynamo - rozeber a vymen uhliky, i tak je 80% sance, ze je dynamo zniceny, nakonec jsem pouzil 12V dynamo z trabanta, jde to pouzit bez uprav bloku motoru - vyrabi to tu nekdo na foru ... jmeno ted nevim
c) sundej válce, pošli je moto padalik na vybrus - ze zvuku by te to cekalo tak za par mesicu (muzes preskocit)
d) zkontroluj klikovku na vůle
e) udelej ventily - zabrouseni (easy, hodinka), vymen tesneni pod ventilovymi pruzinami, nebo z toho bude chcat olej :)
f) karburatory - serid - pripoj filtr sani, odpoj jednu fajfku; sesteluj karburator a to tak, ze nastavis si trosku vyssi otacky, aby ti to nechciplo, a zkousis vrkat plynem, utahnes bohatost skoro uplne a povolujes, dokud nereaguje na plyn okamzite, melo by vyjit neco kolem jedny otacky; pak opakujes proceduru na druhy strane. po dokonceni povolis oba sroubky volnobehu tak, aby se motor jeste tocil a nechcip
zbytek pak
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: dusí se

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Michal píše:No to je bordel. Pokud je ta cívka opravdu na 6V a byla dlouho provozována na 12V, může být načatá a 6V ji v otáčkách už nestačí.
Pokud dynamo opravdu nedobíjelo, regulátor nikdy nesepnul a měl by být v pořádku. Pokud ale někdy dobíjelo a regulátor sepnul 6V do 12V okruhu, cyklické rozepínání velkým zpětným proudem poškodilo spínací kontakt a vůbec celý regulátor bude v všelijakém stavu. Dynamo by tím nemělo být poškozeno, pokud v něm vůbec ještě bylo co poškodit. Žárovky tam máte 12V, nebo se dělí na nepoužívané a spálené?
Michale, ukrajinci jsou maséři, co vsechno tyhle svcka musely snest a ted je maj normalni lidi, co se o sve stroje staraji ... udrzbu to nikdy nevidelo, se divim, ze v tom byl nejakej olej
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Dněprus
Příspěvky: 15
Registrován: 03 črc 2013, 15:44
Bydliště: Znojmo

Re: dusí se

Nový příspěvek od Dněprus »

Dobíjecí žárovka spálen,vše je 6V.
Muže jet dynamo na prázdno bez baterky,poškodí se?
Dněpr K 750,Yamaha FZ 750,Yamaha XT 600,pionýr,stadion,ktm,puch,solo,manet,honda,motobecane,mz
Uživatelský avatar
Dněprus
Příspěvky: 15
Registrován: 03 črc 2013, 15:44
Bydliště: Znojmo

Re: dusí se

Nový příspěvek od Dněprus »

budu se ohlížet po tom trabantovi,kyž origo dynamo podle článku je tak poruchové.
To bude ještě boj s tím dobíjením.
Zkusím dát jinou cívku na správné napětí(ta ruská bude asi načatá aby mě někde nenechala)
Dněpr K 750,Yamaha FZ 750,Yamaha XT 600,pionýr,stadion,ktm,puch,solo,manet,honda,motobecane,mz
Uživatelský avatar
Dněprus
Příspěvky: 15
Registrován: 03 črc 2013, 15:44
Bydliště: Znojmo

Re: dusí se

Nový příspěvek od Dněprus »

hipik634-750 píše:bezva, nechci ti kazit radost, ale je to jen zacatek :) slaba jiskra tedy vyresena. ten ukrajinec co mi to predvadel to delal stejne , na 6V soustavu 12V baterku a neresit.
a) elektrika - dej spravne vse do 6V - podle me je civka spatna, poskozena dlouhodobym prepetim, sezen 6V treba z jawy a zkus ji pouzit, ja se s tim trapil tak dlouho, az jsem koupil ingmitechovou http://www.ignitech.cz/czech/accessories/ic/ic.htm IC-TCI-D , asi 700, ma to tu vyhodu, ze se v tom nic neuklepe, jako na civce z malucha a muzes vyhodit rozdelovac (dalsi zdroj problemu), vse ostatni zustava
b) dynamo - rozeber a vymen uhliky, i tak je 80% sance, ze je dynamo zniceny, nakonec jsem pouzil 12V dynamo z trabanta, jde to pouzit bez uprav bloku motoru - vyrabi to tu nekdo na foru ... jmeno ted nevim
c) sundej válce, pošli je moto padalik na vybrus - ze zvuku by te to cekalo tak za par mesicu (muzes preskocit)
d) zkontroluj klikovku na vůle
e) udelej ventily - zabrouseni (easy, hodinka), vymen tesneni pod ventilovymi pruzinami, nebo z toho bude chcat olej :)
f) karburatory - serid - pripoj filtr sani, odpoj jednu fajfku; sesteluj karburator a to tak, ze nastavis si trosku vyssi otacky, aby ti to nechciplo, a zkousis vrkat plynem, utahnes bohatost skoro uplne a povolujes, dokud nereaguje na plyn okamzite, melo by vyjit neco kolem jedny otacky; pak opakujes proceduru na druhy strane. po dokonceni povolis oba sroubky volnobehu tak, aby se motor jeste tocil a nechcip
zbytek pak
ty máš 2-vývodou cívku?
Dněpr K 750,Yamaha FZ 750,Yamaha XT 600,pionýr,stadion,ktm,puch,solo,manet,honda,motobecane,mz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: dusí se

Nový příspěvek od hipik634-750 »

ano, tu co jsem tam psal, ignitech tci-d
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: dusí se

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Dněprus píše:Dobíjecí žárovka spálen,vše je 6V.
Muže jet dynamo na prázdno bez baterky,poškodí se?
kdyz je spalena dobijeci zarovka, tak mozna jenom dobre - nepotece tam budici proud a potece naprazdno, trochu se tim zvysuje sance, ze to prezije. zkus uhliky a zarovku a zmerit to , co to dava v otackach za napeti, jestli beze zmeny, nebo jestli ok, bez dobijeci zarovky to nebudí, takze nemuze dobijet. relatko je kus zeleza, to vydrzi :) jen zkontroluj, jestli se kontakty hybaji.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: dusí se

Nový příspěvek od serpico-3 »

Dynamu je to jedno, jak píše hipík, kolikrát baterku postihla náhlá smrt nebo se táhlo auto bez baterie a nic se nestalo, bez nabuzení se mele naprázdno..
Uživatelský avatar
Dněprus
Příspěvky: 15
Registrován: 03 črc 2013, 15:44
Bydliště: Znojmo

Re: dusí se

Nový příspěvek od Dněprus »

K té cívce ještě,každá má jinou impedanci primáru,tak kterou vybrat,jestli tu novou zalitou jak má hipik nebo klasickou jawáckou?http://www.ignitech.cz/czech/accessories/ic/ic.htm
Dněpr K 750,Yamaha FZ 750,Yamaha XT 600,pionýr,stadion,ktm,puch,solo,manet,honda,motobecane,mz
Odpovědět