Ozubené kolečko alternátoru
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Ozubené kolečko alternátoru
Mohl by mi někdo, kdo má třeba altík venku, nebo se mu náhodou v garáži válí jeho ozubené kolečko, změřit jeho průměr? Mám asi nějaký atypický stroj, neb ani při maximálním natočení altíku se nedá nastavit správná vůle (je furt velká). Moje kolečko má průměr 53,8mm a zuby hodně do špičata. Pavel mi poslal k vyzkoušení kolečko (jediné co měl) s širšími zuby, ale průměr má jen 51,2mm. S ním je to trochu lepší, ale pořád je tam vakl. Zbytek rozvodů se nicméně zdá v pořádku, takže celkovým ojetím ozubení to asi nebude. - Čili: Nemá někdo kolečko s velkým průměrem a širokými zuby zároveň? To by to snad mohlo vyřešit...
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 29 kvě 2011, 15:17, celkem upraveno 2 x.
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Mám v dílně 2 kolečka, obě 52,8mm. Na obě šla vymezit vůle. V motorce mám namontované nějaké neznámého průměru (zdroj ural-zentrale.de) a vůle vymezit nejde. Nicméně s altíkem natočeným na doraz vůli sice větší ale pořád ještě přijatelnou. Jezdím tak s ním rok a nijak moc to nemlátí. Hlučné je stejně jako ty ostatní.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Vici: To chápu, že špičaté zuby jsou důsledkem opotřebení. Nicméně jakousi záhadou je ojeté jen to kolečko altíku a nikoli zbytek (respektive jediné co má vůli je kolo altíku a zároveň je to jediné kolčko, které v těch rozvodech dělá brajgl)...
Michal: Nakonec jsem prasácky kousek propiloval přírubu, aby šla natočit víc. Sice tam furt citelná vůle je, ale už je to celkem v mezích socialistiké normy. Dneska vyzkoušim, jak to bude vypadat na teplym motoru. Nakonec jsem tam nechal to kolečko od Pavla, jednak má ty zuby (i přes menší průměr) skutečně širší, jednak líp drží na hřídeli. To moje starý jsem tam už musel lepit jak kloktalo...
Michal: Nakonec jsem prasácky kousek propiloval přírubu, aby šla natočit víc. Sice tam furt citelná vůle je, ale už je to celkem v mezích socialistiké normy. Dneska vyzkoušim, jak to bude vypadat na teplym motoru. Nakonec jsem tam nechal to kolečko od Pavla, jednak má ty zuby (i přes menší průměr) skutečně širší, jednak líp drží na hřídeli. To moje starý jsem tam už musel lepit jak kloktalo...
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Tak koukám, že podle výkresu to nemáme ani jeden... 
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Ještě k tomu altíku: Když vezmete za vrtulku, jak velký vakl tam máte (vztaženo k obvodu alternátoru - tedy o kolik jde s vrtulkou pohnout). Dneska jsem to projel, po zahřátí se vůle zmenší, ale pořád tam je (což je i slyšet), nicméně to dobíjí, klakson troubí a stěrače stírají... Takže jediné rešení by bylo ještě propilovat díry pro šrouby, aby to šlo natočit ještě kus dál...
Re: Ozubené kolečko alternátoru
vůli mám tak 2mm na obvodu vrtulky. pozor, vůli je nutko kontrolovat ve všech možných bodech otočení, kola jsou šišatý, v některých místech je vůle velká, v některých malá nebo žádná. u mě byl třeba na původním altíku ohlej hřídel, po výrobě novýho hřídele pro to denso altík skoro nehučí a i vůle je stabilnější.
Dněpr 11 solo/side
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Tak to tam mam teda vůli menší. V místě s nejmenší vůlí je tak 1mm pohyb při teplym motoru (za studena kousek víc). Čili na to kašlu a bordel ať si to dělá jakej chce... 
Re: Ozubené kolečko alternátoru
CHlapi jak jste vyřešili to hlučné ozubené kolečko dynama? Já s tím točím jak se dá ,ale bud mi to ječí(vyje) nebo v tím rachotí jak v mlátičce. Když vytáhnu dynamo tak motor (rozvodová kola) jde krásně tiše . Mám podezření že to ozub. kolečko asi není to původní co tam bylo a proto mi to pořád rachotí v každé poloze. Myslite že mám koupit nové ozub. kolo dynama z Allegra a tím se to vyřeší vše nebo né ?
edit: Dynamo je v pořádku vše nové
http://allegro.pl/zebatka-pradnicy-m-72 ... 34511.html
edit: Dynamo je v pořádku vše nové
http://allegro.pl/zebatka-pradnicy-m-72 ... 34511.html
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Nastavujeme minimální nenulovou vůli. Nesmí zcela zmizet při žádném možném natočení kol. A pak to chce volnoběh dostatečně vysokej aby to nemlátilo. Výt to bude vždycky. Někdetá kola vyjou více, některé méně, ale vyjou všechny včetně značkových kol Herzog na Uralech. I v jejich případě je hluk rozvodových kol dominantním zvukem motoru.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Ohledně toho hlučného rozvodu jsem zjištoval nějaké věci .Dá se koupit v polsku celá sada soukoli i s ozubeným kolečkem na dynamo vyráběné na jednom stroji přičemž velké kolo váčky je dělané z nějakého spec. plastu .
Cena je za celou sadu kol 4000kč.
U soudruhu v CCCP jsem našel jen tohle , ale nemohu se dopátrat na jaký motor to vůbec je http://5235.ru.all.biz/shesternya-5111006020-g1490117
Cena je za celou sadu kol 4000kč.
U soudruhu v CCCP jsem našel jen tohle , ale nemohu se dopátrat na jaký motor to vůbec je http://5235.ru.all.biz/shesternya-5111006020-g1490117
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Tohle na káčko určitě není, spíš bych sháněl nějaké starší, kovové, než nějaké nové ze zásob. A pertinaxu bych už vůbec nevěřil. Kolikrát chvilku trvá, než se najde vhodná poloha/vůle/, aby rozvod kvůli dynamu ztichl. Dokonce jsem jednou musel konec dynama podložit papírem, aby jekot ustal. Po najetí už nevím kolik kilometrů jsem papír zapomněl namontovat a bylo ticho..
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Tak už jsem našel tu sadu 3ks rozvodových kol ,které jsou bezhlučné http://allegro.pl/m72-bmw-ural-dniepr-c ... 54439.html


Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Ozubené kolečko alternátoru
Mám potvrzené , že nová kola jsou horší než ty původní stará ojetá.
Nezbývá nic jiného než vzít 4000kč a koupit ty s tím plastem a bude klid
Nezbývá nic jiného než vzít 4000kč a koupit ty s tím plastem a bude klid
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz