S těmi silentbloky do zadního ramene jsi mě teď dal brouka do hlavy.Já je mám taky už asi 14 dní koupené ale ještě jsem je tam nezkoušel.Zítra se na to musím podívat.
Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Tak konečně vidím jak to má vypadat s tím filcem
.Taky jsem přemýšlel o tom simeringu,ale jak ho tam mezi to dostat?To by musela být kratší ta trubička.
S těmi silentbloky do zadního ramene jsi mě teď dal brouka do hlavy.Já je mám taky už asi 14 dní koupené ale ještě jsem je tam nezkoušel.Zítra se na to musím podívat.
S těmi silentbloky do zadního ramene jsi mě teď dal brouka do hlavy.Já je mám taky už asi 14 dní koupené ale ještě jsem je tam nezkoušel.Zítra se na to musím podívat.
Dněpr MT 10
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
ne kratší trubička,ta musí mít stejnou délku aby dosedala na celní plochy když se utáhne kolo.Ten simerink musí být v té díře a navlečený na té trubičce.(místo filcu)Jen tu trubičku musím vyrobit na průměr vnitřní díry simerinku co se bežně koupí cca co sem to meřil tak bych jí udělal 25mm.Mám někde výkres s rozměry.dám ho sem až budu mít víc času.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Ta trubička se pak už nijak kolem nedotáhne ,protože je umístěna uvnitř v unašeči kola a je to uzavřeno víkem hl. převodu,takže kdyby tam byla délkově natěsno, tak by to tam zřejmě dřelo.Nějakou vůli mít musí.
Dněpr MT 10
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
tak jsem to snad vyřesil.Snad dobre.Prikladam par fotek pro inspiraci..
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
mám takovej stupidní dotaz.Jak sem rozebiral hlavní převod,tak sem si nepoznamenal jak byly ty podložky v hlavním převodu.V dokumentaci je to různě v některých katalozích je podložka mezi unašečem a tim kroužkem na některém to neni.Složil sem to:vnější plášt pak slabá podložka,ložisko unašeč a pak mam silnejsí bronzovou podložku a pak kroužek co v něm běhají ložiska.Když to složím tak se mi zda že to jde ztuha a je slyšet,že to někde dře.Jen si nejsem jistý kde.Je nový unašeč,jehly a ten kroužek co v něm běhají jehly.Jestli to zase nemá jiný rozměr,než starý kus.(jako je tomu u vnitřní díry unašeče).Díky za pomoc
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Toť problém, je to háklivý i na tloušťku těsnění pod víkem. podložkama a tloužťkou těsnění se nastavuje správný záběr kol, ztuha to rozhodně jít nesmí! radši ať je to volnější, než aby to šlo ztuha. Pár obrázků jak to má vypadat:
jinak otisk záběru kol se dá pořídit jednoduše - kola odmasti, a natři nějakou lihovou či podobnou barvou.jen tak to pochytej do rámu (víko převodovky musí bejt utažený) a popotlač to přez kvalt metr dva tam a spátky. v místě styku kol se ti barva krásně odře. potkládej a vymezuj, až dosáhneš rozumnýho výsledku.
jinak otisk záběru kol se dá pořídit jednoduše - kola odmasti, a natři nějakou lihovou či podobnou barvou.jen tak to pochytej do rámu (víko převodovky musí bejt utažený) a popotlač to přez kvalt metr dva tam a spátky. v místě styku kol se ti barva krásně odře. potkládej a vymezuj, až dosáhneš rozumnýho výsledku.
Dněpr 11 solo/side
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Tak tohle už mám hotové a narazil jsem na další problémek.Co máte za kolík v té hřídeli a hnacího kloubu?Já si myslím,že by tam měl být kuželový,ale zase ty díry v kloubu jsou skoro stejné(na kuželový by musel být mezi nimi větší rozdíl).Původní majitel to vyřešil šroubem a vymačkaný kardan vyřešil svářečkou,tak mě napadlo,že to někdo mohl převrtat.Díky za rady.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Kolík? Nevim jestli myslíme to samé, ale neni tam normální klasický cyklistickyý kolík (ten co se s nim chytaly kliky pedálů na středový uložení)?
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Taky bych řekl že tam je něco podobného,jestli ovšem to není z pevnějšího materiálu než ten kolík do šlapek.
A spíš se asi vymačká ten kolíček než kardan.
A spíš se asi vymačká ten kolíček než kardan.
Dněpr MT 10
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
ten klínek nejni teda zrovna dvakrát měkkej. a je jinej než do šlapek, je o hodně delší.
Dněpr 11 solo/side
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Když už jsme u toho kardanu, potřebuji rozebrat ten kříž a nevím absolutně jak.Nejde mi stáhnout z té hrušky abych mohl vyměnit gufera v matce,asi je to tam nějaké roztemované.Tak ho musím demontovat abych to nějak vyrazil zevnitř. Vyndám segrovku a teď co dál... 
Dněpr MT 10
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Zdravím pánové, při dnešním "ladění" jsem narazil na menší problém který tu pár příspěvků nade mnou někdo načal ale nedořešil. Sundal jsem kryt kardanu na hlavním převodu a pod ním na mě vykouknul (krom jiného samosebou
) kolík který je duch přes unašeč kardanu a hlavní hřídel. Problém je v tom že matka je zajištěná ale kolík se protlačil přes spojení v klidu ven a od vypadnutí ho chránil jen ten kryt. Je buďto nějaký vymačkaný (to ale nevypadá) nebo nevím jestli nemůže být nějak vylágrovaná i ta hřídel. Nemáte nějaké elegantní řešení jak z toho ven? Napadlo mně trošku ho (kolík) doladit svářečkou a při zkoušení na místo ho obrušovat až bude ok, nemáte s tím někdo zkušenost?
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Co vím, tak Pavel Kučera k tomu má nějaké vymezovací podložky. Měl jsem teď před srazem rozebraný kardan, bo mi upadla maznička na kříži a rozmlátila kryt (a sem tam dodrbala lecos jiného, včetně klínku a matky na opačné straně). Klínek jsem koupil u Pavla nový, nicméně jsem byl důrazně varován, abych ho neměnil, pokud to není skutečně nutné (což díkybohu nebylo). Právě z toho důvodu, že díky mírám "plus-mínus autobus" může klínek vaklat a je potřeba ho složitě "ladit". Nicméně, tobě asi nic jiného nezbude, neboť neutažný klínek může mít za následek zlomení hřídele hrušky. O tom by mohl Bohouš Koukol něco vyprávět...
Re: Utěsnění hřídele v hlavním převodu
Tak jsem si s tím dneska pohrál. Pod unašečem byly tři desetinkové vymezovací podložky tak jsem je propustil a místo nich dal jednu 0,5 mm, hned to bylo takové nějaké veselejší. Pak jsem klínek krapítko navařil a pomalu obrušoval až tam skoro celý vlezl - zůstal čouhat asi 1 cm který jsem už doklepal malým hodinářským kladívečkem. Po dotáhnutí a zajištění matičky toto spojení vypadá věru festovně
Děkuju za radu, doufám že už na mě přestanou vyskakovat kostlivci ze všech motorových a převodových skříní a po vychytání mušek nezačnou vylétávat hovada 
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959