půlka motoru problém s během - 11ka

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Jarda »

tak ted nějak nevím,jaké těsnění myslíš...
josef
Příspěvky: 37
Registrován: 22 led 2011, 08:33
Bydliště: Brno

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od josef »

Jarda píše:tak ted nějak nevím,jaké těsnění myslíš...
je to takový černý asi 5 mm silný, občas se dělá s pertinaxu na obrázku je to č.5
Přílohy
jawa tes.jpg
jawa tes.jpg (33.52 KiB) Zobrazeno 6923 x
MT9 650
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Jarda »

jo tak to vím
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Zdravím, nechci začínat nové téma tak se zeptám tady, je to tu asi nejblíž protože mám taky problém s půlkou motoru.Je to taky Dněpr 11 650 OHaVa. Na levém válci paráda, chytá zastudena i bez sytiče na drc ale pravý nešel. Vyměnil jsem svíku a zkoušel odpojit zdravý válec. Motor se na ten jeden válec na půl plynu rozběhnul ale neudrží na volnoběh,do otáček je oproti zdravému válci líný a něco v něm klepká- před výměnou svíčky (tzn. když nešel ) neklepkal. Měl jsem dole hlavu i válec, ten je evidentně po výbrusu, ventilové vodítka jako nové, pružiny vůle vše ok. Má to zvuk jako na ventilu, s otáčkama se frekvence zvyšuje, ale na ventilech jsem nic nenašel. Navíc, jak už jsem psal, mi to nejede jak má. Jehlu nemám na zářezu, je tam závit kterým se to zdvihá nebo spouští ale nereaguje to stejně tak jako nereaguje na bohatost ani volnoběh.Prostě furt to samé. Možná je to nějaká blbost ale s Dněprem začínám tak se předem omlouvám. Druhá strana běhá jak má, ani jeden válec nestřílí do výfucku ani do sání.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

To klepání nemusí nutně souviset s nějakou závadou, nebo vůlí. Pokud to jede na jeden válec a druhý je odpojený (mrtvý), tak ho klika tahá s sebou a je to pro ní další mrtvá zátěž. Stejně to může klepat i v případě, že oba válce jdou, ale je nastavený brutálně velký rozdíl v synchronizaci karbců (každý začíná tahat jinde - zatímco jeden má třeba 3/4 plynu, druhý jen 1/3)... Pokud to pálí, tak bych asi zkusil prohodit karbce, jestli se problém přestěhuje na druhou stranu, nebo ne. Pak bych zkusil provést totéž se zapalkem, pokud máš kabely dost dlouhý na to, abys je prohodil...
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Zdarec, tak díky za alespoň částečné uklidnění :) . Dělá mi teď známý altík tak jen co bude hotový prubnu ty karburátory. Jak jsi myslel prohodit zápalko? Co všechno bych musel provekslovat aby mi to správně pálilo? Myslím tím aby mi pálil válec který má, to bych musel prohodit i od rozdělovače či jak je to tam řešené (jak jsem psal, začínám tak prosím omluvte moje asi stupidní dotazy ;) ) Každopádně ještě jednou děkuju za rady.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

Pokud máš 11-ku a nikdo tam nic nebastlil, tak jenom dáš kabel z levého válce na pravý a opačně (ale musíš mít dostatečně dlohý kabely aby to šlo). Zapalování s dvouvývodovou cívkou pálí do obou válců současně, akorát, že komprese je jen v jednom, v druhém je výfuk... Pokud tam máš ještě tu originální cívku (vpředu pod krytem), tak, pokud se jí mermomocí nechceš zbavit (což stejnak dřív či pozdějc uděláš), zkontroluj si nastavení jejích vybíječů... Chce to prostě zjistit, jestli to pálí a pak hledat dál...
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Díky, jen co bude doma altík s tím zabojuju. Včera jsem zjistil že mi protéká karburátor na inkriminovaném válci, podle všeho bude špatné to těsnění na ventilku tak o snadbude v tom. Dám pak vědět pro ostatní čím to bylo. Ještě jednou dík.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak hodně štěstí. - Chce to prostě kontrolovat krok po kroku, abys měl jistotu co funguje a co ne...
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Tak už to běží, protékal ten karburátor přes těsněníčko na ventilku co uzavírá plovákovou komoru. Po nastartování sice ještě nevýrazně zaklapká ale to už vyladím seřízením - zatím jsem to nijak neladil protože mi došel benzín :oops: :D Tak ještě jednou dík a ať vám to jezdí ;)
M72 1952
K-750 1959
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Vici »

Viděl jsem, že někdo má před karburátorem tepelné clonítko z nerez plechu které je chycené pod přírubou. Prý to pomáhá. Ale taky prý pomáhalo netankovat v ČR. Takže bych klidně zkusil i banalitu jako vyměnit benzín za jiný z jiný pumpy.
M-72, 1952
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Tak jsem ladil o106 ale furt to klepe. Chtěl bych se poptat. Zdá s mi že má píst ve válci celkem dost místa, měřil jsem to a píst je 77mm,válec 78mm. Neznám tyhle motory ale co jsem se ptal tak mi známý říkali že je to dost, nemáte s tím někdo zkušenost? Dělalo nám to klepání na jednom autě (Tatra - taky vzducháč :-) ) a bylo to tím že nám prodali špatný píst na příslušný výbrus. Klepkalo to a po zahřátí se to zmírnilo (píst se teplotou roztáhnul). Nemáte někdo zkušenost s párováním pístů na výbrus popř. nějaké tabulky?
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

Výbrus mi dělali, ale kolik je vůle to už nevím. Možná desetina... Kolik máš mezeru v zámku pístího kroužku, když ho dáš do válce?
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Přiznám se že jsem to neměřil :oops: , jen jsem nasadil kroužek do válce a byla tam minimální mezera. Spíš mi to připadá jako by tam nějaký ukrajinský traged nalákal original píst na výbrusový válec a kroužky.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak to je klidně možný... A klidně by ho tam mohl dát opačně a on ti teď v horní, či spodní úvrati mlátí. Rus má totiž vystředěný pístní čepy...
Odpovědět