Ahoj Honzo,nevím jestli jsi myslel nato ,že ta kardanka zalézá na tu kuličku hřídele převodovky a ve stavu kdy je motorka v klidu na stojanu má bát ta kardanka jen z kraje nasunutá na tu kuličku hřídele převodovky a při jízdě jak ta kyvka chodí nahoru a dolů se ta kardanka zatlačuje směrem do převodovky ,tak doufám že tam máš ted místo nějaké,protože už jsem viděl mnoho takto zničených kardanek z důvodu ,že bud nebyla nebo byla nasunuta na doraz te kuličky a potom mu to vyšlehalo bud hardynu, kříž,hrušku nebo dokonce tu hřídel v převodovce.
Pokud to máš dobře udělané ,tak máš natlačit hardy spojku co nejvíce na vidličku převodovky k ní přitlač z kardanky tu vidličku a má tam byt v klidovém režimu 3mm .Pokud tam je méně ,tak při propérování ti bude kardanová tyč tlačit do hardyspojky směrem na převodovku a bude ti to dělat psí kusy.Ten předek je dosti důležitý aby to bylo vystředěne a byla tam ta správná vůle 3mm jinak ti bude odcházet pořád hardyspojka. A jak už se tady psalo motor se vystředuje podle kardanky(hardyspojka nesmí házet) a ne podle toho jak se to tobě líbí nebo nějakých manuálu co kdo napsal
Jak si psal ,že maš ted 3mm mezi vidlou a tou vidličkou ,tak to musí bohatě stačit pokud máš vše vystředěné a nehází to
Převodovka se zpátečkou do K-750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Ahoj Petře.Jsem Jirka,ale to nevadí
Nechám si radši poradit než něco zkonit.Ten předek hřídele mám nasunutej na doraz opřenej až o ten pojistnej kroužek na hřídeli, na druhé straně už mi zářezy v tyči nevyšly takže jsem to zajistil tím kolíkem jak se tu psalo.Takže takhle ne? Pokud to dobře chápu,mělo by být 3mm axiální vůle na hřídeli mezi uložení u kříže a unašečem do hardyny?Takhle jak to mám teď,když je motorka na stojanu a je kardanka svěšená dolů, tak ta hardy hází, ale jinak pohledově je to celkem v ose.Je to celkem obštrukce,svatá řetězovka !
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Posílám fotky at jsme v obraze
Hřídel z převodovky má kuličku

A na ní nasuneš tu kardanku ,ale jen kousek cca 8mm aby to mohlo při jízdě se zasouvat dovnitř.Vidličku co vidíš na kardance tam dej taky a motorem pohni na nějakou stranu at jsou oba čepy te vidličky stejně vzdálené od toho unášeče co vylézá z převodovky a tím docílíš ,že bude kardanka v ose s hřídelí převodovky

Tady na třetím obrázku je ta kardanka zasunutá nadoraz do hřidele převodovky a bude ti třískat do převodovky,diferáku,kříže atd a tohle je špatně

Hřídel z převodovky má kuličku

A na ní nasuneš tu kardanku ,ale jen kousek cca 8mm aby to mohlo při jízdě se zasouvat dovnitř.Vidličku co vidíš na kardance tam dej taky a motorem pohni na nějakou stranu at jsou oba čepy te vidličky stejně vzdálené od toho unášeče co vylézá z převodovky a tím docílíš ,že bude kardanka v ose s hřídelí převodovky

Tady na třetím obrázku je ta kardanka zasunutá nadoraz do hřidele převodovky a bude ti třískat do převodovky,diferáku,kříže atd a tohle je špatně

Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Fajn, moc děkuji za názornou ukázku
.Stejně sem přišel ještě na na další věc a tou je samotná hřídel, mám jí vyšlehanou v tom vybrání pro kuličku a je to dokonce už i prasklý.Takže to vidím na jinou.Neválí se Ti nějaká doma?Potřebuju tu kratší.
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Zdravím, tak na přání sem dávám obrázek a nějaký poznatky z prznění Káčka 
Takže vidlička směrem od kardanu- úkos jako je na obrázku. Z původních 10mm na krajích stočená o 4 mm,až k unašeči do ztracena-původně mi vidlička škrtala o kyvku,teď už je tam 4mm místa..Má původní hardyspojka měla šířku nějakých 28 mm na gumě,šířka té její obruče, trubky nebo jak chcete
byla 25 mm.Nová hardy co sem koupil měla 28mm,guma s trubkou zároveň.Novou hardy sem dal kamarádovi ať mi jí stočí na celkovou šířku 25mm, a tím sem získal daší 3mm místa. Podotýkám, že ty úpravy nemám sám odskoušené,nevím co to udělá.Ale doufám že to to ukrajinský železo vydrží ! 
Takže vidlička směrem od kardanu- úkos jako je na obrázku. Z původních 10mm na krajích stočená o 4 mm,až k unašeči do ztracena-původně mi vidlička škrtala o kyvku,teď už je tam 4mm místa..Má původní hardyspojka měla šířku nějakých 28 mm na gumě,šířka té její obruče, trubky nebo jak chcete
Re: Převodovka se zpátečkou do K-750
Tady je pěkně vidět ta stará hardy,kde je guma širší než trubka.
- Přílohy
-
- 13.JPG (84.02 KiB) Zobrazeno 5893 x