svorníky a utahovací moment hlav
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: svorníky a utahovací moment hlav
4mm silne. Ja jsem si je vytocil z hlazenky. Taky jsem mel obyc a furt chcal olej kolem prirub valcu a rozjizdely se ventily.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- Pavel Kučera
- Příspěvky: 132
- Registrován: 16 úno 2011, 11:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: svorníky a utahovací moment hlav
Bohužel knihtiskař, který mě to vyráběl, někam zmizel. Probíhá úprava do důstojné podoby, ale termín, kdy bude k mání nevím.Davy píše:Kde se ten navod da sehnat? Ja mam knizku co mi k tomu dal puvodni majitel, ve slovenstine, mel ji prej taky od Pavla Kucery a tam je hafo kecu, ale takovyhle veci ne.Michal píše:Návod od PK uvádí 27-35Nm v poslední fázi. Na 30Nm mi to nikdy nefoukalo, ačkoliv těsnění měním tak po 5 sundáních hlavy.
Jinak:
matky hlav válců Dněpr 650 OHV (křížem ve dvou fázích)
1,2 - 1,6
2,8 - 3,6
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746 (Po - Pá: 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00 hod)
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746 (Po - Pá: 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00 hod)
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Re: svorníky a utahovací moment hlav
Jen dodám pro ty, co mají momentový klíč vyrobený až po zavedení jednotek SI, že 1 kilopond je zhruba 9,8 Newtonu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: svorníky a utahovací moment hlav
Píší mi lidé, že by ten návod chtěli nascanovat, nebo alespoň část. To by bylo nečestné, to může pouze majitel autorských práv.
Utahovací momenty jsou ale technickým parametrem, ne autorským dílem.
Vybírám jen ty významné, na většinu věcí stačí prostě s citem.
Dněpr 650 (ohv):
Setrvačník: 250-270 Nm
Hlava motoru: 27-35 Nm
Spodní ojniční oko: 31-35 Nm
Čep vahadla: 21-23
Matka vidličky hardyspojky na převodové hřídeli: 80-98 Nm
Klínek kardanu: 15-17 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 75-90 Nm
Ural 750:
Setrvačník: 240-250 Nm
Hlava motoru: 38-41 Nm*
Hlavní převod k vidlici: 29-33 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 135-165 Nm
*) Některé zdroje uvádějí až 45Nm, nicméně je známo několik případů, kdy se vytrhl svorník ze závitu v bloku motoru. Doporučuji tedy spodní hranici. Než jsem se ten utahovací moment dozvěděl, jezdil jsem roky na 30 Nm bez jediného problému.
Utahovací momenty jsou ale technickým parametrem, ne autorským dílem.
Vybírám jen ty významné, na většinu věcí stačí prostě s citem.
Dněpr 650 (ohv):
Setrvačník: 250-270 Nm
Hlava motoru: 27-35 Nm
Spodní ojniční oko: 31-35 Nm
Čep vahadla: 21-23
Matka vidličky hardyspojky na převodové hřídeli: 80-98 Nm
Klínek kardanu: 15-17 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 75-90 Nm
Ural 750:
Setrvačník: 240-250 Nm
Hlava motoru: 38-41 Nm*
Hlavní převod k vidlici: 29-33 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 135-165 Nm
*) Některé zdroje uvádějí až 45Nm, nicméně je známo několik případů, kdy se vytrhl svorník ze závitu v bloku motoru. Doporučuji tedy spodní hranici. Než jsem se ten utahovací moment dozvěděl, jezdil jsem roky na 30 Nm bez jediného problému.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.