M-72, verze, modely, odlišnosti...

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od Jirka-hk »

..na origo ruském světlu, kde je ruská kopie bosche (kulatý klíček) MÁM krytku. Na rámu mám přejímaci značky naší armády "52", takže rok výroby pod 52...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od arno77 »

Jirka-hk píše:..na origo ruském světlu, kde je ruská kopie bosche (kulatý klíček) MÁM krytku. Na rámu mám přejímaci značky naší armády "52", takže rok výroby pod 52...
No můžu se mýlit, ale podle mne tam být nemá. Měl jsem dvě světla s kulatým klíčkem a nebyla tam.
Jirko prosímtě, jak máš v tom svém světle řešené osvětlení tachometru, je to prostřednictvím malé žárovky uvnitř korpusu světla, a nebo je tacho osvícen průzorem v parabole od hlavní žárovky?
M-72
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od Jirka-hk »

Tachometr ve světle mám podsvícený žárovičkou...
...emka byla loni seskládána z dílů od předchozího vlastníka, co jí kupoval v Čáslavi, kolem roku 60" po tom co jí majitel v 79" rozebral, že ji zrepasuje. Akorát do toho napasoval motor s převodovkou z BMW R12 Podle přejímacích značek vyrobena před rokem 52", nenašel jsem na ní zelenou, a navíc má prý od koupi chromovanou nádrž.
..."Jsou věci mezi nebem a zemí"...
Přílohy
tachometr osvětlen žárovičkou
tachometr osvětlen žárovičkou
světlomet s krytkou
světlomet s krytkou
Přejímací značky čsl armády v zadní části rámu
Přejímací značky čsl armády v zadní části rámu
IMG_7063.JPG (34.76 KiB) Zobrazeno 9141 x
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od arno77 »

Myslel jsem si to. Jedná se o M odernější světlo z M-72 které má podsvícený budík vlastní žárovičkou. Typ světla je mladší nežli rok 52 a tam tu krytku bych se nebál dát, ale stojím si za tím, že starší typ lamp, tam kde je průzor přes parabolu zrcadla, tam žádná krytka klíčku být nemá... To je přesně ten typ na který se ptá Fapeko.

90 % emek je skládanka ;)

Jinak před rokem 52 motocykly M-72 byly určeny pouze pro armádu, určitě nebyly dodávány pro civilní trh, tam až 1952 a dále po tomto roce.

Jinak nemáš foto té motorky s naroubovaným tím R12 kovým motorem? :)
M-72
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od Jirka-hk »

Bohužel fota mám jen původní, tzn 6x4cm před rokem 80"a moc to na nich není vidět- nebyla focena motorka...
kvůli r12 motoru je na rámu předělána horní výztuha- motor je vyšší cca o 8cm a jsou předělány uchycení motoru na rámu. Nezkoušel jsem ho do Emči dávat...
V Hradci králové/ Praze/ Dobrušce jezdily dvě takto překopané emky. První byla rozebrána a darována k té druhé, ta druhá byla pak taky rozebrána a pak obě skončily u mojí maličkosti..

... k r12 motoru jsem dosehnal zbytek a teď jsem ve fázi chromování, lakování, a vzpomínání, jak to lego do sebe patří...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od fapeko »

Ja dnes repasoval ty původní karbecy K 37 co tam byli a dole na tom velkém mosazném šroubu hlavní trysky byl vyražen měsíc a rok výroby 12/51 . Povedlo se mi dokonce srovnat aji ty příruby ,tak to potom zkusím startnout s těma původníma ;)
Ve světle nemám původní dírky po te krytce spínačky , ale asi si ji tam dám , protože se mi líbí :D
DSC01492.jpg
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od arno77 »

fapeko píše:Ja dnes repasoval ty původní karbecy K 37 co tam byli a dole na tom velkém mosazném šroubu hlavní trysky byl vyražen měsíc a rok výroby 12/51 . Povedlo se mi dokonce srovnat aji ty příruby ,tak to potom zkusím startnout s těma původníma ;)
Ve světle nemám původní dírky po te krytce spínačky , ale asi si ji tam dám , protože se mi líbí :D
DSC01492.jpg

To je přesně ta souprava viz to foto nad příspěvkem.
No tak viděl jsem i BMW Saharu solo v bílé barvě s chromovanýma věcma :o borec z toho udělal civil..
Já jsem zastánce původního charekteru, ale
když se ti to líbí, dej si to tam! proti gustu..
Jinak Fapeko dorbá práce, ty karbecy nevypadaly špatně, myslím že by mohly chodit ještě pár Km ;)
M-72
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od serpico-3 »

Fapeko, ta renovace karburátorů spočívala i v opravách /výměně/ šoupátek?
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od arno77 »

Soudruzi, jestli někdo řeší ojeté šavle předních tlumičů ve své emce (většinou se nedají renovovat nachromováním tvrdochromem s následným přebroušením poněvadž jsou ohlé), či to že mu teče olej z předních tlumičů když jsou šavle ojeté tím pádem ovalité, nebo že prostě nefungujou jak mají, nabízí se zde řešení. Jedna polská firma vám vyrobí šavle nové. A pokud není majitel emky zarputilý veteránista to mít vše originál, ale je pro funkčnost, našli tito polští soudruhové řešení vložením do nových šavlí k tomu uzpůsobených vlastní konstrukci přepouštěcího ventilu, který prý narozdíl od staré konstrukce skutečně tlumí. Pro ty ostatní nabízí výrobu šavlí dle původního originálu prý z lepšího materiálu nežli jsou ty původní z ruského bláta. Jo a taky dělají alternátor, který je z venku téměř k nerozeznání od dlouhého dynama, má akorát 3 vývody a nabízí poněkud větší watáž a 12 V, to vše bez jakýchkoliv úprav montáže do bloku.
K prostudování koukněte zde:
http://www.motocyklejacka.pl/radzieckie ... zednie.php
http://www.motocyklejacka.pl/ruski_dynamo.php
a další vylepšení s lužby.
M-72
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Díky za tipy. Tohle je první alternátor, co tam opravdu sedí i vzhledově. Netušíš něco o cenách?
Don't give in without the fight!
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od host »

Už jsem to hledal, líbí se mi to. Na Allegru nabízeno za 1 100,- PZL. Ještě jak to bude s provozní spolehlivostí. A taky jsem úplně přesně nepochopil, jak je to s regulátorem. Neměl jsem zatím moc času na čtení......
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od arno77 »

Kolega nademnou má pravdu vystavují i na allegru, např zde:
http://allegro.pl/m-72-k-750-ural-dniep ... 95452.html
jinak allegrová cena za ten altík je těch 1100,- zl.
Dává to 130 W a co jsem z toho článku tak pochopil tak že součástí je i relé, čili asi už v tom zabudované řekl bych. když bych do toho šel a hodil si to na emku, vyměnil bych akorát tu krycí choromovanou pásku za tu původní Emkovou s přeskou, pak by to bylo téměř dokonalé :-)
Jinak prý dávají záruku 2 roky.
Vypadá to dobře, a zřejmě to i funguje proto si to nechávají dobře zaplatit. Jestli to ale funguje opravdu spolehlivě, možná by to stálo za zvážení. Zeptal bych se na zkušenosti z provozu a poruchovost, jestli to tady na foru někdo má?
(ale myslím že ne 8-) )
M-72
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od fapeko »

No ta cena 7000kc je opravdu vysoka a nejak nemam duveru v kvalite a spolehlivosti toho altiku . Kdyby to delali nasi lide tak do toho jdu ,ale protoze to delaj Polaci tak asi nee ,jedine ze by nekdo to mel uz vyzkousene po letech provozu
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od fapeko »

Pěkná tabulka s číslama rámu a motoru dle roku výroby .
Vyberte si soubor dle vašého SW vybavení pc
Bud Open ofice org nebo Microsoft exel
Numer_ramy_rocznik_M72.ods
(16.11 KiB) Staženo 434 x
Numer_ramy_rocznik_M72.xls
(31 KiB) Staženo 484 x
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...

Nový příspěvek od serpico-3 »

Vzhledově je ten alternátor super, mě stačí dynamo, ale kdo potřebuje pořádný zdroj proudu, tak to bude řešení . Oproti obludě, která je na Dněpru, to vypadá přirozeně. Sehnat tak nějaký spálený a nechat si jej od profika navinout za rozumnou cenu, bylo by to ke zvážení... ;)
Odpovědět