NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, ...

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Michal »

Nevím co se nadzvedáváte. To s tím joudou to byla od Dněpršteina nadsázka a vtípek. Stejně tak je nadsázkou označení "černý" a "šedý trh" a mnohé další na tomto fóru.
Technická zdatnost je v našich končinách nadprůměrná. Větší část zámořských majitelů Uralů zvládne maximálně vyměnit olej a žárovku. Nekteří si sami nezvládnout ani zalepit gumu. Důležité je jen aby si každý dokázal poradit. Někdo si uprostřed pole vymění ložisko na klice jen s tím co vozí sebou, jiný si v každé situaci dovede zařídit odtah a opravu v servisu. Výsledek je stejný. Lidé se liší i v jiných směrech. Jedni udržují své leštěnky ve výstavním stavu za jakýchkoliv okolností, jiní na svých strojích vyjíždějí do míst kam dojet nelze. A navzájem se nazývají magory. :)
A co teprve na srazech! Lze tam potkat vyvrhele, kteří nepijou posvátný chmelový chléb národa našeho. A na opačné straně ještě horší případ, já, kterému nechutná slivovice! To bych měl být vyhoštěn ze všech moravských srazů a mělo by mi být odebráno vízum pro vstup i průjezd územím Moravy!

Všechny nás ale nakonec spojují tyto stroje a radost z nich. Takže vesele za řidítka!
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Mooc hezky jsi to shrnul Michale a plně s tebou souhlasím. Podle mne je důležité, že tyhle změny pomohou fabrice najít nové zákazníky a tudíž přežít. Nedá mi to a musím se zde otevřeně přiznat, že kdyby mne tlačilo ve strožoku 400 papírů, tak bych do toho šel a nechal si dva stroje. Vážím si všech soudruhů, které jsem poznal a vůbec není až tak důležité zda jsou zdatní při opravách. Díky bohu je naše komunita tak pestrá, že na srazu si je vždy s kým pokecat a není to jen na téma techniky. Nehledejme to co nás rozděluje, ale to co nás spojuje!
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Dněprák »

Všechny poslední příspěvky mají něco do sebe a v každém je kus pravdy. Pokud se jedná o zařazení příspěvku , myslím že tady je správně. Pavel to celkem logicky vysvětlil. Petr "Němec" to napsal pěkně a s tím nelze než souhlasit. Ani já jsem nebyl zarytý motorkář od narození s chutí hrabat se v motocyklech. Dokonce jsem neměl ani svého Pionýra, což v době našeho mládí nebylo pro kluka z vesnice skoro normální. A řidičák na motorku jsem si dělal až když jsem přesáhl věk 40 let. A to ještě proto, že v autoškole kde jsem dělal nechtěl nikdo učit motorky. A prvního Dněpra jsem si kupoval z důvodů, které jsem již psal v sekci , kde se píše proč jsme si tyto stroje pořídili. A to už mi bylo přes 50 let. Nic jsem o něm nevěděl , jen jsem viděl obrázek a zdálo se mi že bude lepší než to co jsem do té doby registroval , a to sajdy s Jawama. A nemýlil jsem se bylo to lepší. I když to vezmu zpětně, pokud bych měl v době, kdy jsem Dněpra kupoval dnešní poznatky a informace, asi bych šel cestou Petra "Němce". Protože všichni víme, kam se dostaneme finančně pokud si Dněpra vylepšujeme a vylepšujeme a vylepšujeme... Ale v té době jsem nevěděl, že existuje ještě Ural, že dokonce existuje výhradní dovozce a prodejce Pavel Kučera. A už vůbec, že se dělají nějaké srazy, kde je plno těch jak se říká "magorů " a tak to to dopadlo, jak to dopadlo. Během těch pár let jsem vrazil do Dněpra plno peněz, naučil jsem se trochu jezdit se sajdou, technicky jsem se v něčem zlepšil, poznal plno nových lidí a míst. Aby toho nebylo málo, koupil jsem ještě jednoho Dněpra, ne tak úplně Dněpra, ale základ je ruský. S tím, že pokud se nedostanu do nějaké finanční krize, ten původní projde nějakou generálkou, protože už to potřebuje. Kouří, olej žere, netáhne atd. Ale neprodám ho.
Ale na závěr. Přesto že se mi až tak nelíbí Ural Ranger a spíš mám slabost pro Retro, pokud by se podařilo nějakým způsobem sehnat potřebný velký balík peněz, neváhal bych a do jednoho z těchto strojů bych šel. A jeden z důvodů by byl to, že nebudu muset přemýšlet co si sebou vzít na delší cestu za náhradní díly a jak psala Veverka, co zase sehnat po nějaké delší cestě. Nebudu muset trávit spoustu času v garáži , což je pro někoho droga a neobejde se bez toho. Nebudu muset před srazem preventivně zajišťovat odtah atd. Prostě ten čas využiju jinak.
Jasně, i Ural nové generace může a určitě bude mít nějakou poruchu. Takže možná někdy , co já vím ? Že by to bylo chronologicky - po 40 řidičák, po 50 Dněpr a po 60 ???
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Němec »

Michal - beru to jako výměnu názorů, než nadzvedávání,nijak zásadně mě to jako tehdy majetnýho netechnickýho "joudu" nenadzvedlo :) . ale pravdou je, že já tu motorku mám, protože se mi líbila a měl jsem na ni, dokonce jsem ji před objednáním viděl jen na fotce, nikdy na tom nejel.
nějaký nutný věci si udělat dokážu, nějakým záhadným vzepětím všech svých schopností občas zvládnu i něco víc, ale primárně me zajímá kdy se na tom svezu, než kdy se v tom budu hrabat :)
už jsem to někde psal - v roce 2006/2007 když jsem poprvé pošilhával, měl ural dost děsivou pověst typu doveze se sem pět motorek z nich se složí jedna fungující, takže jsem koupil něco jinýho. o rok později přišly ty celkem revoluční změny 2008 a to už mě přesvědčilo, že tý motoce snad můžu věřit.
takže věřím a Pavlovi a továrně to přeju, ať ten rok 2014 je zase o kousek blíž dalším váhajícím zákazníkům a uralů nám tu zase jezdí o kousek víc a je na co koukat, i když sidecarů jako za první republiky už tady asi nebude jezdit nikdy.

ad Němec v uvozovkách - není to jako germán, jak jsem občas tázán, ale němej, přezdívka z práce - chápu, že jinde nedává moc smysl, kor Němec, ale používám ji :)
Ural Ranger 2008, 22tis km
Jura
Příspěvky: 125
Registrován: 01 říj 2012, 21:59
Bydliště: U Olomouce

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Jura »

Zajímavý vlákno, ktery přechází od rozporů k mírumilovnému povídání o sajdkárách, chvilkama mi to žene slzy do očí, fakt pěkný. Bez rozdílu stará nebo nová, všechny maj něco do sebe.
MV650
K750
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Davy »

Němec> to máš jedno a to samý. Slovo němec, jakožto označení národnosti, vzniklo ze slova němý. Jakože sousedi neuměli po našem. To jen tak na okraj. ;)

Já se přiznám že kdybych měl nadbytečných 400 000,- tak novýho Urala bych si nekoupil. Co si nezkurvim sám, to mě nebaví. Ale doufám že se jich podaří prodat co nejvíc, aby se objevily ojetiny, příp. díly z bouraček. Ten motor by se mi moc líbil v mym Dněprovi v kombinaci s dněpří převodovkou. :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
miru01
Příspěvky: 46
Registrován: 16 dub 2013, 12:18
Bydliště: Tábor

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od miru01 »

Dle mého názoru by pozornost zasloužil také karter motoru, zasloužil by systémově přepracovat, viz např. nyní nově trčící olejový filtr, přišroubovaná krytka ozubení startéru, kolínko odfuku z motoru, alternátor s mezikusem s hardy spojkou..., proč to místo přilepování raději vše najednou nezabudovat do bloku.
Myslím si, že „přidanou hodnotou“ uralu (sovětských strojů) je sajda, to je to hlavní co konkurence nedokáže nabídnout, bez ní by nebyl ničím. Všechny technická vylepšení vnímám jako jednoznačně pozitivní záležitost, bránit se možnosti ulehčit si řízení a zjednodušit údržbu třeba až na minimum, kdo by to nechtěl. Konkurence má náskok a je třeba jej dotahovat, aby značka nezanikla a rozvíjela se.
KMZ 8.157-01 Dněpr Solo
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od serpico-3 »

To je právě ten předmět diskuze, přiblížit se konkurenci je sice bohulibá věc, ale až zbyde z URALA jen sajda z WW2 a ostatní bude jako u konkurence, bude to pěstí do oka. Pamatuji, když jsem v 90. letech , kdy nebylo ještě žádné povědomí, informace, testy a vše jako dnes si chtěl koupit dněpra v domnění, že je to vlastně obdoba M 72 /na BMW 75 jsem neměl/a jel se podívat do Sušice, že půjdu do nějaké ojetiny..Tehdy ještě sehnat z Ukrajiny podobné vraky jako dnes byl jen sen.Ale když jsem uviděl křížence , rádoby kopie BMW s válečnou sajdou, která měla kulaté budíky jako J 350, blinkry jako u Avie a jiné moderní doplňky včetně hnusného alternátoru, vše mě přešlo a chtěl jsem nablít do sajdy...Je to jen můj názor, ale stvořit něco tak hnusného, chce několik promile..doufám, že takhle Ural nedopadne. ;) .
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od fapeko »

U mne vždy rozhodoval poměr cena=kvalita a za své poctivě vydělané peníze bych si určitě nekoupil stroj za 400 litru
kde ta kvalita pokulháva o několik generací za konkurenci.Pokud za dané peníze dostanu odpovidajíci kvalitu a výkon tak určitě ten stroj koupím.
Takové ty kecy ,že ale tam je side +2wd a že je to jeho devize a že má další vychytávky oproti konkurenci ,tak to mě celkem nezajímá , když se v těch vychytávkách budu pořád hrabat jak "jouda" a věčně opravovat převodovku,motor ,difer 2wd a další věci, které jsou vlastně jeho devizou, ale přitom je to kvalitativně k HO****
To samé plati o čínských motorkách anebo korejských autech , ale tam vím s jistotou ,že za odpovídajicí peníze dostanu odpovídajíci kvalitu a pokud budu chtít kvalitu tak pujdu o dům dále a tam si kvalitu zaplatím .
Neříkám , že bych si nového urala nikdy nekoupil . Jo koupil ,ale až někdy kdy začnu důvěřovat v jeho kvalitě a né v jeho nadstardantní nekvalitní devizi podpořenou vysokou cenou
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Němec »

2 roky je na funglovku záruka - to pokreje dost případných problémů, pokud člověk něco nalítá a dá šanci skrytý vadě se projevit.
v nových strojích podle mě není nějak třeba se hrabat - vždyť už i ten můj 2008 je celkem bezúdržbovej. a 2WD devizou stroje je, včetně zpátečky - v zimě, když vypnu a zapnu uzávěrku, jsou to naprosto dva odlišný zážitky z jízdy, kdy u náhonu jen na zadek je to spíš o tom to nějak projet, než si to užít pod plynem.
ono už je to video hodně starý, jak kluci lítaj v Death valley a bmw s nehnanou side nedá to, co ural s hnanou. a takovej stroj mi je k ničemu, protože pro mě začíná ta největší zábava po zapnutí uzávěrky a to pak člověk hodně rychle zapomene na všechny ty výhody "konkurence"
tohle je podle mě přesně ten důvod, proč ural nemá konkurenci (neberu čtyřkoly, to už není motorka)
Ural Ranger 2008, 22tis km
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Dneprstein »

...ono srovnávat K-750 v "renovačním" stavu a novýho Urala, je trošku míchání jablek s hruškama...
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od serpico-3 »

Samozřejmě je jasné, že se nedá srovnávat náhon s uzávěrkou s moto bez náhonu sajdy. To snad nikoho ani nenapadlo i kdyby měl na nádrži RR.. ;)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Davy »

Nemec> Ja se prave obavam ze pro normalne uvazujiciho cloveka konkurenci v tech ctyrkolkach ma a to dost znacnou. Motorka se sajdou a jeste k tomu neoodpojitelnou je takovej dynosaurus, kterej zapomel vyhynout. Spojuje nevyhody motorky a ctyrkolky, nebo auta, vyhody zadny nema.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Já osobně věřím že nový model bude ještě spolehlivější a lepší nežli současný. Zároveň si přeji, aby se jich prodalo mnohem více a tím mohla cena klesnout. Když si půjdu koupit čtyřkolku, tak u neznačkové budu mít špinavé ruce častěji než u svého starého Dněpra (vidím to ve svém okolí). Když si připlatím za kvalitní značku, tak dostanu poctivého dělníka a já jsem přesvědčen, že současný i nový Ural je značkové kvalitní zboží. Serpico, chápu tvé zalíbení se staré technice, ale pokrok je nutný (formani také milovali své koně, nicméně železnice jim nekompromisně vzala velký kus živobytí). Proto je třeba inovovat a nedržet se za každou cenu o X let zpět. Většina potencionálních zákazníků chce jezdit a ne se zabývat údržbou. Fapeko, já jsem přesvědčen, že nový Ural je kvalitní! Emka, káčko i Dněpr je sice hezký stroj, ale když jsem se svezl na Michalovo Uralu, tak jsem konstatoval že je to obrovský rozdíl. Přirovnal bych to ke Š120 a Superbu. Ať už z jakýchkoli důvodů jezdím onou Š120, tak klidně přiznám že ten Superb je lepší. Samozřejmě, že soudruzi budou mít stále co zlepšovat, ale současné změny vidím jako dost velký krok vpřed a držím jim palce. :)
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ale mě to vůbec nevadí, jen mám jinou představu o motorce, kterou chci mít..Dát 400000 kč je pro mne nesmyslná cena, je to asi jako když někdo dá pomalu 100000kč za hadroleta. Je to ruská motorka,asi jako naše Š 130 RS, kde náš byl laminát , kusy plechu,vzduch do pneumatik a blok motoru.. Vím, že pro kvalitního výrobce je běžné, že komponenty vyrábí specializované firmy, které to umí nejlépe, ale různé skládačky motorek ze států, které nevymysleli ani mopeda, nemusím... :)
Odpovědět