od Michal » 26 zář 2015, 22:46
Píší mi lidé, že by ten návod chtěli nascanovat, nebo alespoň část. To by bylo nečestné, to může pouze majitel autorských práv.
Utahovací momenty jsou ale technickým parametrem, ne autorským dílem.
Vybírám jen ty významné, na většinu věcí stačí prostě s citem.
Dněpr 650 (ohv):
Setrvačník: 250-270 Nm
Hlava motoru: 27-35 Nm
Spodní ojniční oko: 31-35 Nm
Čep vahadla: 21-23
Matka vidličky hardyspojky na převodové hřídeli: 80-98 Nm
Klínek kardanu: 15-17 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 75-90 Nm
Ural 750:
Setrvačník: 240-250 Nm
Hlava motoru: 38-41 Nm*
Hlavní převod k vidlici: 29-33 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 135-165 Nm
*) Některé zdroje uvádějí až 45Nm, nicméně je známo několik případů, kdy se vytrhl svorník ze závitu v bloku motoru. Doporučuji tedy spodní hranici. Než jsem se ten utahovací moment dozvěděl, jezdil jsem roky na 30 Nm bez jediného problému.
Píší mi lidé, že by ten návod chtěli nascanovat, nebo alespoň část. To by bylo nečestné, to může pouze majitel autorských práv.
Utahovací momenty jsou ale technickým parametrem, ne autorským dílem.
Vybírám jen ty významné, na většinu věcí stačí prostě s citem.
[u]Dněpr 650 (ohv):[/u]
Setrvačník: 250-270 Nm
Hlava motoru: 27-35 Nm
Spodní ojniční oko: 31-35 Nm
Čep vahadla: 21-23
Matka vidličky hardyspojky na převodové hřídeli: 80-98 Nm
Klínek kardanu: 15-17 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 75-90 Nm
[u]Ural 750:[/u]
Setrvačník: 240-250 Nm
Hlava motoru: 38-41 Nm*
Hlavní převod k vidlici: 29-33 Nm
Kontramatka ložiska řízení: 135-165 Nm
*) Některé zdroje uvádějí až 45Nm, nicméně je známo několik případů, kdy se vytrhl svorník ze závitu v bloku motoru. Doporučuji tedy spodní hranici. Než jsem se ten utahovací moment dozvěděl, jezdil jsem roky na 30 Nm bez jediného problému.