Odpružení sidecar M72
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Odpružení sidecar M72
Prosím o radu, jak rozebrat odpružení sajdy- torzní tyč. Vše je totálné zarezlé, to vyřeší autogen, ale jestli není potřeba nějaký stahovák, popřípadě jak postupovat- z které strany na to "vzít palici".
Zkouším se zeptat dřív, než to vezme za své
... je to asi to poslední, co jsem ještě na eMce neviděl rozdělané...
Předem děkuji...
Zkouším se zeptat dřív, než to vezme za své
... je to asi to poslední, co jsem ještě na eMce neviděl rozdělané...
Předem děkuji...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Odpružení sidecar M72
pokud mas neco jako jsem mel ja, tak to byly jen ty tri srouby a nemlo by jit vysunout
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Odpružení sidecar M72
to hipik634.:
Ano jedná se o hodně podobný typ- dokonce jsem ti i před časem posílal fotky. Ted potřebuji udělat repas před lakem (vymlácené pouzdro u kola) a je to zavařeno rzí.
... v torzce ze strany od kola je segrovka- co tam zajišťuje???
...torzka je z obou stran uložena na drážkách???
...je torzka nějak zajištěna v "domečkách" proti vysunutí, nebo mohu násilím "domečky" dostat ven ???
...všechny šrouby se mi podařilo rozebrat...
Ano jedná se o hodně podobný typ- dokonce jsem ti i před časem posílal fotky. Ted potřebuji udělat repas před lakem (vymlácené pouzdro u kola) a je to zavařeno rzí.
... v torzce ze strany od kola je segrovka- co tam zajišťuje???
...torzka je z obou stran uložena na drážkách???
...je torzka nějak zajištěna v "domečkách" proti vysunutí, nebo mohu násilím "domečky" dostat ven ???
...všechny šrouby se mi podařilo rozebrat...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Odpružení sidecar M72
hele, ja to nerozebiral, jen jsem zkoumal, jak to vlastne je slozeny. pokud vidis segrovku, tak ji vyndej. jestli mas maznice, narvi tam WD40.
ja spis ocekaval, ze bude uložena ve vybrání. v místě maznic bych čekal bronz. nějak se to slozit muselo, ta bych mozn a pouzil panenku na vyheverovani ven s vhodnymi drzaky
ja spis ocekaval, ze bude uložena ve vybrání. v místě maznic bych čekal bronz. nějak se to slozit muselo, ta bych mozn a pouzil panenku na vyheverovani ven s vhodnymi drzaky
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Odpružení sidecar M72
Koukal jsi do technických výkresů? Mám kdyžtak i se sidecarem. Můžu vyfotit a poslat na mail když mi ho na sebe dáš. Ale jinak neporadím, mám na eMce side bez odpružení a nechce se mi to studovat.
M-72, 1952
Re: Odpružení sidecar M72
Koukal jsem do katalogu ND a nejsem z toho uplně moudrej.
Není někdo s osobní zkušeností???
To vici.: poslal jsem SZ...
Není někdo s osobní zkušeností???
To vici.: poslal jsem SZ...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: Odpružení sidecar M72
Žádnou SZ nemámJirka-hk píše:Koukal jsem do katalogu ND a nejsem z toho uplně moudrej.
Není někdo s osobní zkušeností???
To vici.: poslal jsem SZ...
A nemyslel jsem katalog ND, z toho nic nepoznáš. Ale normální technické výkresy, kde vidíš kde co v čem jak je.
M-72, 1952
Re: Odpružení sidecar M72
Už je to uděláno, už je to hotovo.
Pro případ že by to měl někdo totálně zarezlé jako já, dávám bodový návod.:
Budeme potřebovat.: odstrojený rám sajdy, patřičně zarezlý, palici (velkou), autogen (popř. jiné ohřívadlo)- budeme ohřívat do červena, různé druhy vyražečů, podkladové špalíky a někoho k ruce.
1.: rozdělat všechny šroubové spoje
2.: ohřát část rámu side u motorky a pokusit se přes něco vyrazit hokejku co drží kleštiny na kouli motocyklu
3.: připravit si vyrážeci trn (cca 20-tka kulatina dlouhá přibližně 25cm přetočená na 11mm v délce 30mm)
4.:postavíme rám na bok a ze strany odkud jsme vyrazily hokejku se pokusíme vyrazit tozní tyč.- pujde ven i s kulatinou co se na ní šroubuje páka kola.
5.:opět ohřejeme část rámu u motocyklu, postavíme ho ohřátou stranou dolu na předem připravené špalky a pokusíme se vyrazit napínací úchyt torzky
6.:ze strany kola navaříme železa kus (zaslepíme díru) a potom část rámu u kola ohřejeme
7.: vezmeme asi metr kulatiny průměr cca 30mm a pokusíme se ze strany od motocyklu vyrazit poslední část.- tam to šlo nejhůř- musel jsem ohřívat na třikrát.
8.: poškozené díly si buď opravíme, nebo je předáme někomu zkušenějšímu
9.: uklidíme spoušť, co jsme kolem sebe nadělali a jdeme se odměnit za dobře vykonanou práci
Rozborka se nepovedla úplně bez ztráty květinky, ale nepoškodil jsem nic, co by nešlo celkem jednoduše opravit .
... celý výkon vyžadoval hodně násilí...jinač je to zábava na celé odpoledne- na jiný způsob jsem bohužel nepřišel...
Howg- domluvil jsem
...to vici- SZ- (soukromou zprávu najdeš, potom, co se přihlásíš zde na fóru, případně nalezneš upozornění na své emailové adrese, kterou jsi zadával při přihlašování zde na fóru) je možné, že se nějakým nedopatřením z mé strany neodeslala... sajdu ve výkresech nemám... děkuji za ochotu...
Pro případ že by to měl někdo totálně zarezlé jako já, dávám bodový návod.:
Budeme potřebovat.: odstrojený rám sajdy, patřičně zarezlý, palici (velkou), autogen (popř. jiné ohřívadlo)- budeme ohřívat do červena, různé druhy vyražečů, podkladové špalíky a někoho k ruce.
1.: rozdělat všechny šroubové spoje
2.: ohřát část rámu side u motorky a pokusit se přes něco vyrazit hokejku co drží kleštiny na kouli motocyklu
3.: připravit si vyrážeci trn (cca 20-tka kulatina dlouhá přibližně 25cm přetočená na 11mm v délce 30mm)
4.:postavíme rám na bok a ze strany odkud jsme vyrazily hokejku se pokusíme vyrazit tozní tyč.- pujde ven i s kulatinou co se na ní šroubuje páka kola.
5.:opět ohřejeme část rámu u motocyklu, postavíme ho ohřátou stranou dolu na předem připravené špalky a pokusíme se vyrazit napínací úchyt torzky
6.:ze strany kola navaříme železa kus (zaslepíme díru) a potom část rámu u kola ohřejeme
7.: vezmeme asi metr kulatiny průměr cca 30mm a pokusíme se ze strany od motocyklu vyrazit poslední část.- tam to šlo nejhůř- musel jsem ohřívat na třikrát.
8.: poškozené díly si buď opravíme, nebo je předáme někomu zkušenějšímu
9.: uklidíme spoušť, co jsme kolem sebe nadělali a jdeme se odměnit za dobře vykonanou práci
Rozborka se nepovedla úplně bez ztráty květinky, ale nepoškodil jsem nic, co by nešlo celkem jednoduše opravit .
... celý výkon vyžadoval hodně násilí...jinač je to zábava na celé odpoledne- na jiný způsob jsem bohužel nepřišel...
Howg- domluvil jsem
...to vici- SZ- (soukromou zprávu najdeš, potom, co se přihlásíš zde na fóru, případně nalezneš upozornění na své emailové adrese, kterou jsi zadával při přihlašování zde na fóru) je možné, že se nějakým nedopatřením z mé strany neodeslala... sajdu ve výkresech nemám... děkuji za ochotu...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: Odpružení sidecar M72
Tohle přesně mne čeká, chodím okolo sajdy rámu a pořád to odkládám.. 
Re: Odpružení sidecar M72
Tak se neodeslala. Opravdu žádná SZ nedošla. Ale hlavně že to dobře dopadlo. Mě stačilo když jsem doloval ven ten úchyt čepu co se s ním nastavuje sbíhavost. Bylo to podobné.
M-72, 1952
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Odpružení sidecar M72
nemáš fotky ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Odpružení sidecar M72
Taky bych ocenil fotky, aspoň abych věděl co na mě čeká...
M-72 r.52 side - černá
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ
M-72 r.52 side - modrá s SPZ
M-72M r.56 side -písková
M-72M r.56 solo - černá civil
https://boxermoto.webnode.cz/
servis Jawa-ČZ