Prohnutý kardan
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: Prohnutý kardan
Souhlasím s Michalem.Kromě poruch vzniklých z mé hlouposti,se na mém Uralu (2009) nic nepokazilo.Za 3,5 roku jsem najel 24500 km.
Re: Prohnutý kardan
Příznám se, že když jsem si v roce 1996 K 750 koupil, došlo mi, že tento motocykl by válku nevyhrál..Zatížit jej 3 vojáky v plné zbroji s kulometem a jeho náboji, palivem konče by dojeli tak na shromaždiště..Emka je proti tomu RRoyce.. 
Re: Prohnutý kardan
Ahoj,tak přidám svou zkušenost,není to sice s Uralem ale....
Opravoval jsem dva strojeBMW R 75 sahara a Zundapp KS 750 sahara.Oba mají hnanou side,diferenciál s uzávěrkou.
provedení je u obou identické.Provedeno je to tak,že kyvné rameno kola side je odpruženo torzní trubkou.Kardan je veden skrze tuto trubku,ale není v ní nijak uložen.Je tedy v ose kývání a nepotřebuje žádné křížky,na koncích jsou jen drážky pro unašeče.Je tím taky dost dlouhý.Nějaké zkroucení nebo prohnutí kardanu je u těchto strojů neznámá věc.
Když ale člověk zvedne kolo side a zařadí uzávěrku,je na kole při snaze otočit jím(ale opravdu velkou silou)cítit pružení,jakousi kompresi.Kardanová hřídel je tedy pružná!
Proč to ale soudruzi neokopírovali dle tohoto nevím....
Opravoval jsem dva strojeBMW R 75 sahara a Zundapp KS 750 sahara.Oba mají hnanou side,diferenciál s uzávěrkou.
provedení je u obou identické.Provedeno je to tak,že kyvné rameno kola side je odpruženo torzní trubkou.Kardan je veden skrze tuto trubku,ale není v ní nijak uložen.Je tedy v ose kývání a nepotřebuje žádné křížky,na koncích jsou jen drážky pro unašeče.Je tím taky dost dlouhý.Nějaké zkroucení nebo prohnutí kardanu je u těchto strojů neznámá věc.
Když ale člověk zvedne kolo side a zařadí uzávěrku,je na kole při snaze otočit jím(ale opravdu velkou silou)cítit pružení,jakousi kompresi.Kardanová hřídel je tedy pružná!
Proč to ale soudruzi neokopírovali dle tohoto nevím....
-
Jakub-MT9-SWD
- Příspěvky: 29
- Registrován: 25 bře 2013, 22:49
- Bydliště: Chrudim
Re: Prohnutý kardan
Uralí Kardan je dle mého názoru absolutně nepoužitelná věc. Za dobu 1000km jsem odrovnal dva. A rozhodně né mojí chybou. Mám svědky že při použití nového kardanu a při jízdě do kopce po mokré rozbahněné louce jsem kardan prohnul asi o 5cm. A to jsem po zapadnutí vysed dal uzávěru a vyjel. Ovšem to sem ještě nevěděl že až přijedu dom a vyndám ho tak že budou v hajzlu oba kříže včetně nakroucených vidliček křížu a vymačkané kolíčky v unašeči a k tomu všemu i ten tisícihran na podelný posuv nakroucen aspoň o 5mm. Trubka kardanu není problém srvovna jednou rukou, nejspíš je vyráběn z trubky která vedla vodu někde 20let ve zdi
Možná je na to motor SV 750 moc silnej
Mám v rozpracování pořadnej z torzního materiálu. Má někdo k tomu nějaký vysvětlení ? Například typu že si hmota musí někde ulevit 
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Prohnutý kardan
no jestli je to ze stejnyho materialu jako osy kol na mym hipru, tak se nedivim vubec nicemu, na to se krive podivas, a uz je to vymackany
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Prohnutý kardan
Můj kardan sajdy koupený 2012 zas tak tragický není. Za rok potřeboval srovnat jen dvakrát, z toho jednou jsem ho ohnul, když jsem s pasažerem v sajde pod plynem skočil mez. Když byl nový udělal jsem si barvou čáru a podle ní je zkroucenej "jen" o čtvrt otáčky. Původní 2005 byl horší. Snažím se k němu chovat ohleduplně, na tvrdém terénu jezdím jen na jednokolku, ale i tak si se mnou užije celkem dost.
Do loňska jsem používal zesílený kardan navařením origo koncovek na silnou tyč. Výsledkem bylo, že se nekroutila tyč, ale vidličky kardanů, což ničilo kříže. Silnější tyč tedy vyžaduje udělat silnější vidličky křížů. A to všechny čtyři. Stejně se tam ale najde jiné nejslabší místo, které povolí. Je to celé udělané z měkkého materiálu, co vydrží méně než se utrhne dobrá pneumatika. Kříže samy o sobě nepovolí, ty jsou z kardanu žigulíka, ty snesou mnohem víc. Nejlepší by bylo dodělat na ten kardan nějakou kluznou spojku. A nebo zubovou spojku uzávěrky nějak předělat na synchronní kroužek s vhodnou sílou prokluzu. Řešení pomocí nějaké pružnosti sice problém také zmírní, ale má omezené možnosti.
Do loňska jsem používal zesílený kardan navařením origo koncovek na silnou tyč. Výsledkem bylo, že se nekroutila tyč, ale vidličky kardanů, což ničilo kříže. Silnější tyč tedy vyžaduje udělat silnější vidličky křížů. A to všechny čtyři. Stejně se tam ale najde jiné nejslabší místo, které povolí. Je to celé udělané z měkkého materiálu, co vydrží méně než se utrhne dobrá pneumatika. Kříže samy o sobě nepovolí, ty jsou z kardanu žigulíka, ty snesou mnohem víc. Nejlepší by bylo dodělat na ten kardan nějakou kluznou spojku. A nebo zubovou spojku uzávěrky nějak předělat na synchronní kroužek s vhodnou sílou prokluzu. Řešení pomocí nějaké pružnosti sice problém také zmírní, ale má omezené možnosti.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Prohnutý kardan
Nosím v hlavě viskospojku na trvalý náhon side, ale napřed musím Dněpra vůbec zpojízdnit. Dají se sehnat repasované viskospojky na Landrovera apod. Už jsem měl s polákem rozjednanou viskospojku s poloosou z nějakého kupéčka, ale prodal to jinam, tak to zatím spí. Co ty Michale na tuto teorii?
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
-
Jakub-MT9-SWD
- Příspěvky: 29
- Registrován: 25 bře 2013, 22:49
- Bydliště: Chrudim
Re: Prohnutý kardan
Taky jsem nad tím přemýšlel, jenže je problém že uralí náhon nedosáhne takové točky aby spojka vubec začnula pracovat. u všech aut jsou viz. spojky ještě před rozvodovkou tudíž podstatně vyžší točky. 