odpružení torzní tyčí
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
odpružení torzní tyčí
ahojte, prosil bych informaci o odpruzeni sajdy torzni tyci. potreboval bych vedet, jestli je v ni nejaky tlumici prvek. idealne tedy řez takovým odpružením. je na necem ruskym/nemeckym nejake takove odpruzeni sajdy ? vzhledem k tomu, ze je to nejaky moc volny, tak bych to potreboval utlumit. nezda se mi, ze by tam byla treba jenom pruzina bez tlumiciho prvku.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Kam bys tam chtel dat tlumici prvek? To je jen ocelova tyc. Leda dodatecne dobastlit na kyvku kapalinovej nebo treci tlumic.
Jak je to volny?
Jak je to volny?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
no, nadlehcis kolo sajdy a je tam volnej zdvih dejme tomu 10 cm, dokud se kolo neocitne na dorazu. takze jde velmi dobre vychylit z rovnovazny polohy. je to takovy trochu neprijemny v levotocivy zatacce. nevim teda, jestli s jinym tlumenim je to jiny ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
no vzhledem k tomu ze jsou v tom vnejsim obalu torzni tyce maznice, tak se neda vyloucit, ze by tam neco takoveho mohlo byt
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
vyfot to. Pokud tam mas volnej zdvih, tak je neco spatne. Nechces to predelat na normalni tlumic? Uplne vobycejnej zadni tlumic z jawky a musi to chodit jak z praku. Stejne je ta sajda bastl.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
kouknem na blérviči
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
tss RARYTA, budeme li parafrazovat
"kdo z Vás to má " 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: odpružení torzní tyčí
Já mám tu sajdu taky, zrovna se strojím/asi půl roku/že dostanu tu torsku ven , protože uložení je vymlácené.U torsky lumič nahrazují list. péra, která mají samotlumící schopnost..A co se týče teleskop tlumiče, co mají pozdější sajdy a s kterou jezdím i já.Je to sice mercedes, ale Němci nebyli blbci a řeknu takovou zajímavost..Byl jsem na setkání sajd , kde byly většinou emky, káčka a jejich odvozeniny včetně Uralů. A také tam byl borec s BMW Saharou a další s novým Uralem, jel jsem za nimi terénem na delší projíždku , a přesně to, co je vidět ve filmech , když Sahara pluje terénem jsem měl před s sebou..Byla radost Saharu pozorovat..120 kilový SSman jel jako pán /byl sám/a za ním URAl skákal jako koza /měl spolujezdkyni/, o nás dalších nemluvě, ale emka s torskou a i jedna s "pevným" kolem sajdy jeli o mnoho lépe....Ti co měli tlumič na sajdě skákali jako opice a bylo vidět, že tohle provedení je tak na silnici..Já musel jet pomalu krokem , protože bych urazil př. vidlici /mám emkovou s udělanými tvrdšími pery/a každou chvíli mě sajda nakopla , i když vozím v sajdě závaží..Ale neotočil jsem to /jako jiní/a následoval SAharu..Samozřejmě konstrukce Sahary je odlišná, má pevný zadek, a péruje vlastně sajda za něho..A proto torzní tyč je torzní tyč...Samozřejmě je to dražší a sofistikovanější.. Paradoxně Sahara zůstala v terénu stát, protože se jí sekly kvalty a SSman nadával jako špaček, že ty ku.vy zabije, neboť zaplatil takovou řachu a repliková skříň již poněkolikáté selhala.Ale to je již na jiné téma...
Takže pořadí v terénu je jasné BMW Sahara A M72 prvního provedení...
Takže pořadí v terénu je jasné BMW Sahara A M72 prvního provedení...
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
ja tam treba zadny listovy pero nemam, http://hipik634.rajce.idnes.cz/dnepr/#IMAG1923.jpg
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: odpružení torzní tyčí
Ta moje je kopie sajdy BMW, kterou měla emka..
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
To pruzici rameno je stejny?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: odpružení torzní tyčí
Ne , to rameno je obdobné jako u Káčka, chybí mi jen tlumič..Ten můj rám na sajdu s torskou je úplně jiný..Já stroje od emky , ty mladší moc neznám, jsem spíš na ty starší.Co bylo na Káčku, s kterým jezdím viditelně "nová vlna" a šlo odstranit, dal jsem to pryč.Takže novodobou sajdu znám jen tu, co mám a ta má pouze tlumič..V Tvém případě moc nechápu a nedivím se ti, že hledáš tlumení../jestli je tam opravdu torska, ale co by zase pérovalo, že/?A co katalog na Káčko, ten nic neřekne? Divím se , že tam máš ještě sajdu z víkem vzadu z emky.Patrně také nějaký kříženec,že? 
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
Odpruzeni dela ta torzni tyc, nic jinyho tam neni. Ta sajda je domaci vyroba.serpico-3 píše:../jestli je tam opravdu torska, ale co by zase pérovalo, že
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: odpružení torzní tyčí
o lodicce se nehadam, ta je svarena z dvou kusu, tam je to jasny. nicmene nedokazu si vysvetlit, kdo by doma delal odpruzeni torzni tyci, podle me to pochazi z nejakeho predtypu. kdybych tam i nakrasne pridal tlumic z jawky, budu mit dvoji pruzinu a jeden tlumic. potreboval bych neco, co ma torzku a tlumic kmitu v jakekoliv forme.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odpružení torzní tyčí
rikal jsem tlumic, ne celou jednotku. Dvoji odpruzeni by zas az tak nevadilo, dal bys do tlumice holt hutsi olej.
Odpruzeni torzni tyci je jedno z nejjednodussich odpruzeni, pouziva u lacinejch jednoduchejch veci, treba vozejku za auto atp.. Je to jednoduchy na vyrobu, pruzici element je zaroven cep kyvky. Tlumic to vetsinou nemiva. Stylove by tomu odpovidal treci tlumic.
Odpruzeni torzni tyci je jedno z nejjednodussich odpruzeni, pouziva u lacinejch jednoduchejch veci, treba vozejku za auto atp.. Je to jednoduchy na vyrobu, pruzici element je zaroven cep kyvky. Tlumic to vetsinou nemiva. Stylove by tomu odpovidal treci tlumic.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz