kříž kardanu ural 750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
kříž kardanu ural 750
Zdar, navíte někdo přesnou míru misek velkého křížku na uralu ? Jestli je tam 23,8 x 61,3 nebo 23,9 x 61,3 , mám doma dvě šupléry a každá ukazuje jinak, křížky se dělaj obouch rozměrů 23,8 na zemědělskou techniku a 23,9 na Ladu.
URAL 750 2WD
Re: kříž kardanu ural 750
Pasuje tam malý kříž z žigula 2105. Kupuju ho za 160Kč v mototechně.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: kříž kardanu ural 750
Tak kříže koupeny, jak velký tak malý za moc pěkný ceny, odkaz zde : http://eshop.svetluska.cz/krizove-cepy/ ... izove-cepy
URAL 750 2WD
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: kříž kardanu ural 750
muzu poprosit o rozmer na káčko ? je stejny ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: kříž kardanu ural 750
da se sehnat ten vykovek v kterym kriz drzi? kde, nebo z ceho
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: kříž kardanu ural 750
Myslíš ten co se dává na hřídel nebo co leze do *diferenciál* ?Co s tím máš , vždyt to je kus železa co vydrží celkem dost namáhaní
Tady je na allegru http://allegro.pl/krzyzak-dniepr-mw-k-7 ... 95042.html
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: kříž kardanu ural 750
Tady ho máš: http://eshop.svetluska.cz/cep-krizovy-19x444/d-70846/hipik634-750 píše:muzu poprosit o rozmer na káčko ? je stejny ?
URAL 750 2WD
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: kříž kardanu ural 750
je vymackany ulozeni pro ten pojistnej kolik, kterej prosel o 1 cm skrz, znicil sklínku a ulomil se i s matkou a pojistkoufapeko píše:Myslíš ten co se dává na hřídel nebo co leze do *diferenciál* ?Co s tím máš , vždyt to je kus železa co vydrží celkem dost namáhaní Tady je na allegru http://allegro.pl/krzyzak-dniepr-mw-k-7 ... 95042.html
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: kříž kardanu ural 750
Když tak mě opravte - neměl by ten "kolík" být klín (kužel), který svým natažením do zmíněné díry rekční silou vtáhne pastorek proti ložiskům, a tím jej fixuje v přesné záběrové poloze??
Otvor v drážkované hřídeli je oválný; já bych to řešil
a) výrobou nového klínu
b) podložením náboje kříže tak, aby ten klín šel při utahování matice do tahu a vymezil ty vůle.
Aspoň na mém stroji a dvou rozvodovkách to takto fungovalo.
Doplněno - i katalog ten "kolík" deklaruje jako KLÍN (azbukou). Tedy pokud je ožvýkaný, vyrobit nový, třeba drobet větší a natáhnout do díry proti vymezovacím podložkám. Jako u startpáky, nebo klik staršího bicyklu.
Otvor v drážkované hřídeli je oválný; já bych to řešil
a) výrobou nového klínu
b) podložením náboje kříže tak, aby ten klín šel při utahování matice do tahu a vymezil ty vůle.
Aspoň na mém stroji a dvou rozvodovkách to takto fungovalo.
Doplněno - i katalog ten "kolík" deklaruje jako KLÍN (azbukou). Tedy pokud je ožvýkaný, vyrobit nový, třeba drobet větší a natáhnout do díry proti vymezovacím podložkám. Jako u startpáky, nebo klik staršího bicyklu.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: kříž kardanu ural 750
Host: no máš jen poloviční pravdu ,musí to být pefektně vymezené mezi tím nábojem kříže a ložiskem hrušky. Dávají se tam vymez. podložky tak dlouho dokud ti nevleze trochu s předpětím ten klín do té hřídele hrušky, ale Hipik by to měl už vědět , dával jsem mu tohle video http://www.youtube.com/watch?v=sw6FurQ9Hh0 už asi 3x at si to prostuduje celé. Je tam vše vysvětleno !!Pokud to správně nevymezi tak se mu ojebe (vyláme zuby)hrušky z důvodu že bude chodit tam a zpět v ložisku a planetárním kole. Co jsem slyšel tak to je nejčastější vada na *diferenciál* , pokud to není správně udělané
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: kříž kardanu ural 750
Jo, to je jasný! Nejdřív se musí vymezit záběr pastorku a talířového kola tím, že se podkládá jak talířové kolo, tak pastorek uvnitř skříně. Když sedí záběr, třeba zkontrolovaný "na zrcátka" pomocí tušírovací barvy, pak je potřeba AŽ NÁSLEDNĚ vypodložit ten kovaný unašeč kříže tak, aby klín šel do tahu. Vše musí být úplně tuhé, s mírným předpětím ložisek; u rozvodovky auta se to předpětí nastavuje nejčastěji předepsaným momentem utažení matice, jež přitahuje unašeč, která tady ovšem jaksi chybí. Proto je potřeba spoléhat na cit "tahu klínu". Ani moc, ani málo....
Jakákoliv osová vůle obou kol ve skříni způsobí buď hluk a opotřebení (lepší případ), nebo fatální poruchu (vylomení zubů, horší případ). Vyplatí se to skutečně nepodcenit a dát si záležet. Můžu říci z vlastních dlouholetých zkušeností - ovšem s auty, tady jsem polovičním nováčkem zatím.
Jakákoliv osová vůle obou kol ve skříni způsobí buď hluk a opotřebení (lepší případ), nebo fatální poruchu (vylomení zubů, horší případ). Vyplatí se to skutečně nepodcenit a dát si záležet. Můžu říci z vlastních dlouholetých zkušeností - ovšem s auty, tady jsem polovičním nováčkem zatím.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: kříž kardanu ural 750
Vidlička kříže musí být přitažená už při měření vůle kuželového soukolí. V opačném případě je pastorek volně a vůli (přesněji střed záběru zubů) změříte blbě. Vidlička se vymezuje stejnýma podložkama jako poloha pastorku. V podstatě při vymezování pastorku jen přehazujete ty podložky z jedné strany ložiska na druhou. Kolík se časem trochu vymačká, tak se přihazují podložky pod vidličku. Vymezovací podložky s vnitřním průměrem 20 se prodávají v lepších obchodech se spojovacím materiálem v síle 0,1mm 0,2mm 0,5mm a 1,0mm. Většinou je má skladem i P.K.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: kříž kardanu ural 750
no, teorie je to pekna ... akoratze ten kolik je tak o 5 mm mensi. a bavi me, jak ho tam zaklepava kladivem, u me jde naprosto volně. pohopil jsem z videa spravne, ze diry nemaji byt souosé ale vyosené o 1mm ? moc mu nerozumim .. 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: kříž kardanu ural 750
No já to dával s mírným přesahem , at to tlačí do těch vymez. podložek a ten klín si vyrob , protože mi taky nepasoval ten nově koupený , klín opravdu musíš nabít kladivem at tam dobře drží a časem se nevymačká.hipik634-750 píše:no, teorie je to pekna ... akoratze ten kolik je tak o 5 mm mensi. a bavi me, jak ho tam zaklepava kladivem, u me jde naprosto volně. pohopil jsem z videa spravne, ze diry nemaji byt souosé ale vyosené o 1mm ? moc mu nerozumim ..
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz