M 72 z Kyjeva
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
M 72 z Kyjeva
Zdravím všechny příznivce a znalce nejúžasnějších motocyklů na světě.
Stal jsem se čerstvým majitelem stroje M 72.Měl jsem již tento stroj před 10 - 15 lety,pak jsem se zbláznil do německé techniky a nyní po těch různých BMW,Zundappech a DKW se opět vracím ke kořenům.Německé stroje nejsou špatné,mají samozřejmě taky něco v sobě,ale já jsem pořád pokukoval po nějaké emce a pořád více si nadával že jsem svou původní prodal.Dříve mi prošlo několik těchto strojů dílnou,tenkrát jich tu ještě mnoho nebylo a tak jsem provedl i pár generálních oprav emek pro zájemce kteří mě obvykle viděli s mojí emkou na nějakém srazu.
Dovolím si tedy říct že technicky tento stroj znám celkem dobře(i když nedavno jsem řešil problém s pružinami do přední vidlice kde se to ukázalo být jinak než očem jsem byl přesvědčen) a teď jsem se tedy dostal k motocyklu se kterým si tak trochu nevím rady kam ho zařadit.(konečně,po dvou letech hledání stroje v co nejpůvodnějším stavu)
Můj stroj bych nazval pozdní verze rané emky.Má nízký přední blatník,dvou pružinovou zadní sedačku,side s pevným rámem,
blatník side vepředu přišroubován na konzole rámu(novější provedení).Výztuhy na rámu moto jsou již oblé.Kola staršího typu.Stroj má původní výrobní štítek,číslo motoru i rámu s ním souhlasí.Obě jsou čtyřmístná.Motocykl kdysi dávno někdo opatřil černým lakem s bílími linkami,ale na odřených místech je všude vidět původní zelená barva ,takový ten odstín světlejší khaki.
Na štítku ale není doražen rok výroby,je tam jen 195..A co je nejzajímavější,není na něm IMZ ale KMZ!
Zkoušel jsem tedy hledat na internetu,někde uvádí že v Kyjevě skutečně tyto stroje vyráběli,jinde zase píšou že jen agregáty.Nemáte tedy prosím někdo o tomto více vědomostí?Všem předem Děkuji!
Proto jsen
Stal jsem se čerstvým majitelem stroje M 72.Měl jsem již tento stroj před 10 - 15 lety,pak jsem se zbláznil do německé techniky a nyní po těch různých BMW,Zundappech a DKW se opět vracím ke kořenům.Německé stroje nejsou špatné,mají samozřejmě taky něco v sobě,ale já jsem pořád pokukoval po nějaké emce a pořád více si nadával že jsem svou původní prodal.Dříve mi prošlo několik těchto strojů dílnou,tenkrát jich tu ještě mnoho nebylo a tak jsem provedl i pár generálních oprav emek pro zájemce kteří mě obvykle viděli s mojí emkou na nějakém srazu.
Dovolím si tedy říct že technicky tento stroj znám celkem dobře(i když nedavno jsem řešil problém s pružinami do přední vidlice kde se to ukázalo být jinak než očem jsem byl přesvědčen) a teď jsem se tedy dostal k motocyklu se kterým si tak trochu nevím rady kam ho zařadit.(konečně,po dvou letech hledání stroje v co nejpůvodnějším stavu)
Můj stroj bych nazval pozdní verze rané emky.Má nízký přední blatník,dvou pružinovou zadní sedačku,side s pevným rámem,
blatník side vepředu přišroubován na konzole rámu(novější provedení).Výztuhy na rámu moto jsou již oblé.Kola staršího typu.Stroj má původní výrobní štítek,číslo motoru i rámu s ním souhlasí.Obě jsou čtyřmístná.Motocykl kdysi dávno někdo opatřil černým lakem s bílími linkami,ale na odřených místech je všude vidět původní zelená barva ,takový ten odstín světlejší khaki.
Na štítku ale není doražen rok výroby,je tam jen 195..A co je nejzajímavější,není na něm IMZ ale KMZ!
Zkoušel jsem tedy hledat na internetu,někde uvádí že v Kyjevě skutečně tyto stroje vyráběli,jinde zase píšou že jen agregáty.Nemáte tedy prosím někdo o tomto více vědomostí?Všem předem Děkuji!
Proto jsen
Re: M 72 z Kyjeva
Vítám nového Emkaře!!!
Gratuluju k motorce, s tebou je nás již 15
http://www.uralforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=339
Zajímavé složení stroje, ale viděl jsem podobné složení typu nízký blatník a kola kytky,
nebo naopak vysoký blatník s kulatýma bubnama, nebo starý rám bez vzpěr s vysokým blatníkem..
Může to být za prvé složenina z více strojů, nebo v některých případech mohlli třeba zkompletovat zbytky např. starších typů blatníků nebo jiných částí do novějších rámů přímo v továrně atd.
Jaký to byl problém s tou přední vidlicí co jsi řešil?
Slyšel jsem že v Kyjevě se skutečně pozdější emky vyráběly, taky jsem to myslím někde četl, ale nepovím ti už kde to bylo..
Taky jsem slyšel že kvalita dílů těch z Irbitu byla větší než Kyjev i co se materiálu týče.
ale nevím jestli se to týká i emek, či až pozdějších typů
pošli když tak fotku stroje, ať se můžem pokochat
Gratuluju k motorce, s tebou je nás již 15
http://www.uralforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=339
Zajímavé složení stroje, ale viděl jsem podobné složení typu nízký blatník a kola kytky,
nebo naopak vysoký blatník s kulatýma bubnama, nebo starý rám bez vzpěr s vysokým blatníkem..
Může to být za prvé složenina z více strojů, nebo v některých případech mohlli třeba zkompletovat zbytky např. starších typů blatníků nebo jiných částí do novějších rámů přímo v továrně atd.
Jaký to byl problém s tou přední vidlicí co jsi řešil?
Slyšel jsem že v Kyjevě se skutečně pozdější emky vyráběly, taky jsem to myslím někde četl, ale nepovím ti už kde to bylo..
Taky jsem slyšel že kvalita dílů těch z Irbitu byla větší než Kyjev i co se materiálu týče.
ale nevím jestli se to týká i emek, či až pozdějších typů
pošli když tak fotku stroje, ať se můžem pokochat
M-72
Re: M 72 z Kyjeva
Ahoj všichni!
pokusím se poslat nějakou foto.Měl jsem trochu času a tak jsem na stroji zapracoval.Při průzkumu na všech dílech nalezena původní zelena barva,odstín asi jako když do naší khaki přidáte žlutou.Při pozdějším lakování bylo něco očištěno až na kov,ale v záhybech nebo zevnitř ta zelená je.Myslím tedy že moto byla takto složená v továrně,dnes se již asi nedá zjistit jak vypadaly první kusy motorek co v Kyjevě vyrobili nebo třeba složili s použitím dílů z výroby v Irbitu.Zdá se to i podle původního štítku,čísla na něm sedí s rámem i motorem.Kardan je s unašečem nalisovaným,karburátory mají matice víček šoupátek s hrubým rádlováním jako BMW.Na houkačce(celokovové)
je znak výrobce jaký jsem nikdy neviděl,číslo norny na ní je na rok1947,ale datumku jsem nenalezl.Škoda že nevyrazili ro na štítek!V TP je rok 1971,ale to je asi rok jeho vydání.
Na stroji jsem provedl hrubou kontrolu.Byl cca 15 let odstaven.Motor jsem ohřál horkovzdušnou pistolí,vypustil starý olej,dal nový,vyčistil karburátory.Doplnil olej v převodovce a reduktoru.Vše znovu zkontroloval,protočil motor bez svíček se lžičkou oleje v každém válci,zkontroloval ventily.Nalil benzín,dal baterku,přeplavil,3 x prošlapal a na druhý pokus motor naskočil,párkrát střelil do výfuku a pak běžel!Vykonal jsem prvně kratší a potom delší jízdu 10 km.Motor jde moc pěkně a tiše,žádné klepání nebo hroucení kol rozvodu.Tacho ukazuje ,dynamo nabíjí(je už tam to delší),převodovka řadí
a rychlosti nevyskakují!Jen teče silně olej z převodovky a zadního převodu,ale s tím semusí počítat.Michal.
pokusím se poslat nějakou foto.Měl jsem trochu času a tak jsem na stroji zapracoval.Při průzkumu na všech dílech nalezena původní zelena barva,odstín asi jako když do naší khaki přidáte žlutou.Při pozdějším lakování bylo něco očištěno až na kov,ale v záhybech nebo zevnitř ta zelená je.Myslím tedy že moto byla takto složená v továrně,dnes se již asi nedá zjistit jak vypadaly první kusy motorek co v Kyjevě vyrobili nebo třeba složili s použitím dílů z výroby v Irbitu.Zdá se to i podle původního štítku,čísla na něm sedí s rámem i motorem.Kardan je s unašečem nalisovaným,karburátory mají matice víček šoupátek s hrubým rádlováním jako BMW.Na houkačce(celokovové)
je znak výrobce jaký jsem nikdy neviděl,číslo norny na ní je na rok1947,ale datumku jsem nenalezl.Škoda že nevyrazili ro na štítek!V TP je rok 1971,ale to je asi rok jeho vydání.
Na stroji jsem provedl hrubou kontrolu.Byl cca 15 let odstaven.Motor jsem ohřál horkovzdušnou pistolí,vypustil starý olej,dal nový,vyčistil karburátory.Doplnil olej v převodovce a reduktoru.Vše znovu zkontroloval,protočil motor bez svíček se lžičkou oleje v každém válci,zkontroloval ventily.Nalil benzín,dal baterku,přeplavil,3 x prošlapal a na druhý pokus motor naskočil,párkrát střelil do výfuku a pak běžel!Vykonal jsem prvně kratší a potom delší jízdu 10 km.Motor jde moc pěkně a tiše,žádné klepání nebo hroucení kol rozvodu.Tacho ukazuje ,dynamo nabíjí(je už tam to delší),převodovka řadí
a rychlosti nevyskakují!Jen teče silně olej z převodovky a zadního převodu,ale s tím semusí počítat.Michal.
Re: M 72 z Kyjeva
Ještě doplním k přední vidlici řešil jsem nedávno problém s pružinami.Koupil jsem před asi 10 lety 6 kusů pružin do přední vidlice,zabaleny ještě ve voskovaném papíře,ze zásob po ČSLA.Čtyři kusy jsem použil na moto při opravách
a zbývající jsem prodával.Při to se ukázalo že to nejsou pružiny na Emku a vypadal jsem jako podvodník.MOntážně
tam ale pasovaly a vidlice s nimi fungovala,měly ale jinak zakončení závitů.
Dodnes nevím co jsem vlastně měl,od člověka co mi je prodal jsem bral i jiné věci a vše bylo OK.
Jinak bohuže l mám málo času,k opravě mého stroje se dostanu nejdřív v zimě.Mám ale hroznou radost že ho mám!
Taky nvím jak opravu provést,jestli v černé s linkami a chromem nbo v původní zelené.Přkláním se spíš k původní zelené,tak jak opustila fabriku.Ahoj,Michal
a zbývající jsem prodával.Při to se ukázalo že to nejsou pružiny na Emku a vypadal jsem jako podvodník.MOntážně
tam ale pasovaly a vidlice s nimi fungovala,měly ale jinak zakončení závitů.
Dodnes nevím co jsem vlastně měl,od člověka co mi je prodal jsem bral i jiné věci a vše bylo OK.
Jinak bohuže l mám málo času,k opravě mého stroje se dostanu nejdřív v zimě.Mám ale hroznou radost že ho mám!
Taky nvím jak opravu provést,jestli v černé s linkami a chromem nbo v původní zelené.Přkláním se spíš k původní zelené,tak jak opustila fabriku.Ahoj,Michal
Re: M 72 z Kyjeva
Ahoj,
jo je přesně ta barva, žlutozelená.. taky ji budu dávat to tohoto odstínu
Ty matice těch karburátorů se mi líbí, taky takové sháním. A rovněž bych rád věděl jak vypadá tak houkačka, jaký je to typ, taky mi schází.
V příloze obr. těch pružin a originálních
Jinak ještě jednou gratulace ke stroji

jo je přesně ta barva, žlutozelená.. taky ji budu dávat to tohoto odstínu
Ty matice těch karburátorů se mi líbí, taky takové sháním. A rovněž bych rád věděl jak vypadá tak houkačka, jaký je to typ, taky mi schází.
V příloze obr. těch pružin a originálních
Jinak ještě jednou gratulace ke stroji
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M 72 z Kyjeva
Tož to vypadá pěkně. Jestli to jezdí a nic v tom nekřastí, tak s tím ani nemá cenu nic dělat. Jenom přeleštit sidolem, vyměnit náplně a nechat to tak jak je.
Don't give in without the fight!
Re: M 72 z Kyjeva
Souhlasím, motor je na 100% emka...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: M 72 z Kyjeva
Káčko ma taky menší kryt zapalování.
Re: M 72 z Kyjeva
a co válec?hlava válce? pravděpodobně i převodovka je už z káčka....
Darius
Jawa special 1935 horská
KMZ K-750M 1967
Jawa special 1935 horská
KMZ K-750M 1967
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M 72 z Kyjeva
mě se to moc nezdá moje převodovky co mám jsou obě z k750m a jsou také samé,víčko by bylo jiný právě na starší
Darius
Jawa special 1935 horská
KMZ K-750M 1967
Jawa special 1935 horská
KMZ K-750M 1967
Re: M 72 z Kyjeva
Aloha....prvně gratuluji k pěkné E-M-Č-E- oprášit a jezdit...
Musím decentně nesouhlasit s kolegou "Darius".: toto je M72 jak vyšitá.(motor a převodovka na káčku je jiná)...
Až na pár detajlů (kryt spínačky,možná celý světlo, cívka,odrazky zadní světlo ....)
Docela by mě zajímalo jak to bylo se zadním sedadlem na dvě pružiny- udajně se montovaly na první typy, s nízkym přednim blatníkem, ale toto moto má pozdější rám s kulatými výztuhami.
zeptám se.: KOVROVEC5 má moto, na spodní části rámu malý výztuhy v místě jak začíná zadní blatník?..uvádíš rok 195?..má, nebo nemá??
Musím decentně nesouhlasit s kolegou "Darius".: toto je M72 jak vyšitá.(motor a převodovka na káčku je jiná)...
Až na pár detajlů (kryt spínačky,možná celý světlo, cívka,odrazky zadní světlo ....)
Docela by mě zajímalo jak to bylo se zadním sedadlem na dvě pružiny- udajně se montovaly na první typy, s nízkym přednim blatníkem, ale toto moto má pozdější rám s kulatými výztuhami.
zeptám se.: KOVROVEC5 má moto, na spodní části rámu malý výztuhy v místě jak začíná zadní blatník?..uvádíš rok 195?..má, nebo nemá??
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů