Nové relé

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Nové relé

Nový příspěvek od Dan »

Potřeboval bych radu elektrikáře- koupil jsem nové relátko od p.Kučery a nevím kam připojit ten drát co vede od starého relé z horního šroubku k pojistce.Na tom novém ten šroub není.
Přílohy
rel_d.jpg
rel_d.jpg (35.32 KiB) Zobrazeno 3111 x
Dněpr MT 10
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové relé

Nový příspěvek od Michal »

Horní kontakt alternátoru G424 je vývod jedné z fází, označen vlnovkou nebo nijak. Mechanické regulátory používaly toto střídavé napětí pro ovládání kontrolky dobíjení. Elektronický regulátor 33.3... tento vstup nemá, kontrolku dobíjení řídí dle regulace buzení. Na vývod fáze alternátoru se pak nepřipojuje vůbec nic. Ostatně alternátory G424 pozdějšího data výroby tento kontakt nemají uvnitř vůbec připojený.

Nevýhoda tohoto regulátoru je, že kontrolku zhasíná až když snižuje budící proud, tedy v okamžiku kdy už dávno dosáhl maximálního výstupního napětí. Výsledkem je, že na volnoběh a v nízkých otáčkách řidiče straší kontrolka dobíjení. Je to jen kosmetická věc, ale mě to štvalo tak dlouho, až jsem do alternátoru dodělal pomocný usměrňovač a kontrolku zapojil stejným způsobem jako je tomu u všech aut. Stejně tak jsem použil regulátor z auta, ale jen protože mi ležel v poličce, regulátor 33.3... jde tímto způsobem použít také.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Re: Nové relé

Nový příspěvek od Dan »

Myslel jsem ten horní kontakt na starém relé,který na tomto 33.3 není .Jde od něj červený drát k pojistce.Ten mám taky zrušit?

Takže černý drát co jde od alternátoru z vlnovky a připojil jsem ho na nové relé na plus se má vyřadit a na alternátoru zůstane nepřipojený?

A co se připojí na to plus na relé?
Já jen abych něco nevypálil. :-)
Přílohy
1984_Dnepr_MT-11_MT-16 (Small).gif
1984_Dnepr_MT-11_MT-16 (Small).gif (27.08 KiB) Zobrazeno 3067 x
Dněpr MT 10
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové relé

Nový příspěvek od Michal »

Tak to jsem vás pochopil špatně.

Ten červený drát od pojistkové skříňky patří na svorku + regulátoru.

Tento regulátor má následující svorky:
LK : kontrolka - připojit na drát vedoucí do kontrolky dobíjení (druhý konec kontrolky má být uzemněn)
Š : buzení - připojit na spodní kontakt alternátoru
+ : napájení regulátoru - připojit na pojistkovou skříňku na okruh spínaný při zaplém zapalování, nebo na drát napájející zapalovací cívku.

Alternátor je dále připojen prostředním kontaktem (+ usměrňovače) na tlustý drát (v originále modrý) vedoucí z baterky do spínací skříňky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Dan
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 21:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Re: Nové relé

Nový příspěvek od Dan »

Tak už to začínám chápat :-) .Na alternátoru se tedy ta vlnovka už nepřipojuje ,je to tak?
Dněpr MT 10
Odpovědět