setrvačník- gufero
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
setrvačník- gufero
Veřejně PROSÍM kolegu VICIHO o číslo jehlového ložiska, které použil k úpravě setrvačníku na gufero, a pokud by doplnil i rozměr gufera....
Usnadnilo by to vývoj (doufám, že nejen mě)
....Já jsem před několika lety zkoušel tvrdochrom, ale to bylo na "strašně dlouhý lokte"
Tahle úprava vypadá věčně....
DÍÍÍÍK
Usnadnilo by to vývoj (doufám, že nejen mě)
....Já jsem před několika lety zkoušel tvrdochrom, ale to bylo na "strašně dlouhý lokte"
Tahle úprava vypadá věčně....
DÍÍÍÍK
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: setrvačník- gufero
skf prodává právě pro tenhle účel lisovací nákružky http://www.skf.com/portal/skf_cz/home/p ... 29&lang=cs
Dněpr 11 solo/side
Re: setrvačník- gufero
Je to kroužek IR 45x50x20 za 217kč. Gufero poznamenané nemám, ale záleží jak odtočíš tu hliníkovou podporu kliky. Jinak na gufero se dělá 0 tolerance. Setrvačník jsem stáčel tak aby tam ten kroužek šel suvně rukou a pak jsem ho zalepil Loctite 603. Bál jsem se že by při lisování prasknul. Zatím to běželo jen pár hodin, ale ani kapka když jsem to rozebíral kvůli nefungující spojce .... Zato převodovka rosí kolek kolíku na vidličky.
M-72, 1952
Re: setrvačník- gufero
Já tam mám ten nákružek SKF. Je potřeba velmi přesně (na setiny) změřit průměr, na který se bude osazovat a podle toho zvolit z katalogu vhodný typ. Gufero jsem vyhledal z běžně dostupných tak, aby se vešlo do příslušného prostoru. Nic jsem neobráběl, nelepil, jen namontoval. Vhodné díly lze vyhledat třeba na stránkách www.arkov.cz - v jejich e-shopu. Je tam kompletní katalog těch pouzder i sortiment gufer. Po 1200 km ani kapka.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: setrvačník- gufero
U M72 tu hlinikovou podporu musis utocit vzdy. Neni totiz delana na gufero ale na filcovy krouzek. Takze tam nemas sanci jakekoliv gufero dostat. Pokud je to neco pozdejsiho jako K750 a dale tak je tato podpora na gufero jiz pripravena. Osobne se mi moje reseni libilo vice nez ten krouzek SKF. Prislo mi toto reseni fortelnejsi a vice "strojarsky". Ale samo ho nikomu nenutim. Je to jen jedna z dalsich variant...
M-72, 1952
- zdeněk
- Příspěvky: 360
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: setrvačník- gufero
Já jsem řešil utěsnění setrvačníku u K750 pouze vysoustružením podpory hlavního ložiska pro gufero za škodovky. Setrvačník jsem neřešil (životnost celého motoru je pofidérní
) a při další opravě čehokoli můžu vyměnit i gufero 
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Re: setrvačník- gufero
Problém je, že to gufero vydře do setrvačníku drážku, protože není nijak povrchově upraven. Proto jsem to řešil tím kroužkem.
M-72, 1952