Benzín 100 oktanů

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
hurt.petr
Příspěvky: 15
Registrován: 14 říj 2014, 13:00

Benzín 100 oktanů

Nový příspěvek od hurt.petr »

Máte někdo zkušenosti ze 100 oktanovým benzínem (mají ho na Benzině) nejsou v něm příměsi (ta zelená sračka co vše zasviní) v motocyklovkách ho doporučují hlavně na zimu a jarní start. Ale pro novější stroje, vydrži to motor dněpr? (propálení pístu a pod???)
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín 100 oktanů

Nový příspěvek od bobanbob »

já ho dávám na zimu do všech strojů co mám sekačka- čzty jawy a ruský spodák . Od té doby nemám problém na jaře cokoliv nastartovat a o čištění karbcu ani nemluvím. Ale dávám vždy tak čtvrt nádrže na zimu a najaře to projedu a natankuju do plna naturalem . Ale co to udělá po dlouhodobém používání čistě na 100 oktanů ti nepovím protože to nevím . Nemám vyzkoušeno a zkoušet nebudu bo sv motor má co dělat aby využil klasiku natož 100 oktan :D
hurt.petr
Příspěvky: 15
Registrován: 14 říj 2014, 13:00

Re: Benzín 100 oktanů

Nový příspěvek od hurt.petr »

Dík za odpověd, na zimu už budu dávat vždy, já mám ohv rok 97 vyjíždím jen občas, tak by to pro mne bylo řešení na něj jezdit furt _ nic by se nezasíralo, ale jak píšeš, aby to vydržel jsou tam pak větší teploty a tlaky...
michal.svec750
Příspěvky: 27
Registrován: 26 zář 2016, 13:09

Re: Benzín 100 oktanů

Nový příspěvek od michal.svec750 »

host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Benzín 100 oktanů

Nový příspěvek od host »

Co to je za bláboly - stooktanový benzín, větší tlaky, větší teploty, proto propálené písty....
Oktanové číslo s výše citovaným NEMÁ VŮBEC co dělat!!
Oktanové číslo zjednodušeně řešeno určuje POUZE větší či menší odolnost proti samozápalům, resp. tzv. detonačnímu spalování/zážehu. S ničím jiným (pro praktického motoristu důležitým) to nesouvisí.
To, že na nějaký druh/značku paliva motor jde lépe/hůře je dáno pouze jeho složením, resp. obsahem různých sajrajtů/aditiv. S OČ to nemá vůbec nic společného, pokud ovšem jeho hodnota odpovídá min. potřebě motoru (jízda na technický benzín tuto podmínku u čtyřdobého motoru obvykle nesplňuje, zatímco doutakt starého typu jej spaluje se stejnou grácií, jako tu opěvovanou a obávanou Vervu (pročpak asi, víme???), a dokonce jede i do kopce, přestože má jářku pouze nějakých 60 oktanů a neměl by tedy mít "tlaky" a "teploty" skoro žádné :mrgreen: )!
Jakž takž bychom se ještě mohli v jistém vztahu k OČ bavit o průtahové době paliva, která by ev. MOHLA (!!) způsobovat vyšší namáhání výfukových ventilů, ale to je tak všechno (kromě té odolnosti proti samozápalům, samozřejmě).
Doporučuji nastudovat o problematice něco z hodnověrných (papírových převážně) podkladů. Fóra internetová či z provozoven RaJ nižších cenových skupin k nim povětšinou nepatří, bohužel :evil:
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
jjj

Re: Benzín 100 oktanů

Nový příspěvek od jjj »

Benzina neprodává 100 oktanový benzín -Verva 100 má 98 oktanů. Na menší spotřebu, nižší tření, vyšší výkon a podobné nevěřím (resp. nepoznám to). Víceoktanové palivo nevyužiju. Pro mě je důležité toto (viz web Benziny): "VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi." Nemám problém se zalepeným karburátorem, na jaře nemusím ředit čerstvým benzínem, nastartuju i po delší době (např. když vynechám sezónu). Vyšší cenu vzhledem k malému nájezdu neřeším. Pokud bych ročně najížděl desetitísíce km, pak je zbytečné tankovat Vervu. A než se rozhoří diskuse o zbytečnosti tankování Vervy tak rovnou přiznám, že s normálním benzínem by to asi taky takhle fungovalo, ale nechce se mi to zkoušet:-)
Odpovědět