Převodovka dnepr 11
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka dnepr 11
Tak tohle téma mi nějak uteklo
.Host-jses PAN konstrukter , ne jak jiní co jen plánují a nic,navíc to vymyslis ,vyrobis tak k tohle uměli konstruktéři tak před padesáti lety,joj to mám radost.České zlaté ručičky nevymrely. Navíc plně profesionální prace,první verze prototypu a hned funguje jak ma,klobouk dolu. I ten zbytek vlasu co mám se mi zjezil při popisu jak jsi zkoušel převodovku v soustruhu
,já jsem podobně přišel o horni půlku kombinezy,od te doby už takové věci nezkousim
. Tak jen dal
Re: Převodovka dnepr 11
Poznatek z provozu - posledních 200 km ujeto na méně než 10 l paliva. Karburace replikové K37/PZ28, obé měřeno s relativně slušnou přesností (hrdlo u pumpy - cyklocomputer - po 198,5 km opět snaha o hrdlo u stejné pumpy a stejného stojanu; 10 l se nevešlo...). Klidná jízda s maximem 70 - 85 km/h po silnici, i město a vesnice v tom.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
Parádní práce. Tleskám a kláním se.
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Převodovka dnepr 11
Na Uložto jsem uložil všechny soubory k CNC programu kulisy pětistupňové převodovky. Odkazy najdete v příloze; jsou zaheslované. Společné heslo pro všechny soubory je pětikvalt.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Převodovka dnepr 11
trochu se vetřu k téma at nezakládám nové..
Začala mě včera vapadávat 4ka zatím jsem to nestihl rozdělat měl už někdo podobnej problém a jak ho řešil? je sezona a jezdím deně takže to budu potřebovat opravit rychle..tak bych byl rád za každé info..buchtič
Začala mě včera vapadávat 4ka zatím jsem to nestihl rozdělat měl už někdo podobnej problém a jak ho řešil? je sezona a jezdím deně takže to budu potřebovat opravit rychle..tak bych byl rád za každé info..buchtič
k750side,jawa 559side
Re: Převodovka dnepr 11
Řešil jsem hned první den po koupi. Můj problém byl, že tam nebyl olej a vlivem tepla se to roztahlo a vidličky jezdili špatně. Řešeno rozebráním, kontrolou těch malejch zoubků do kterých zapadá ten prstenec co ho drží vidlička (jestli to vypadává je dost možným že budou ohlodaný - měly by být ostrý ne zaoblený - pak to vypadavá) a vymezení pomocí podložek + nová ložiska. Není to nadlouho..
Dněpr MT 11
Re: Převodovka dnepr 11
Já jsem postupoval vždy takhle:
- výstupní hřídel rozeberu na prvočinitele a nasadím se čtyřkovým kolem a nábojem s řadicí objímkou do prázdné skříně, kde je jen kulisa (možno i bez západky, aby se lehčeji otáčela
- vsadím vidličku do objímky i do kulisy a navléknu vodicí tyčku
- v poloze kulisy "neutrál" by měla objímka být cca 1,5 mm pod okrajem drážkovanéno náboje, tedy v jeho prostředku
- při zařazení 4 by mělo být překrytí objímky i bočních ozubů kola aspoň okolo 5 mm, míň není víc, ale špatně - čím víc, tím líp, lze to slušně měřit hloubkoměrem posuvky a trošku sčítat / odčítat.....
- kolo čtyřky (a i ostatní kola) by neměla mít obecně moc velikou (tak 0,2 a méně) axiální vůli, velká vůle bývá způsobená třeba moc dlouhým pouzdrem (bronz/litina) - ev. upravit!
- polohu podle bodů 3 a 4 je potřeba naladit vložením vymezovacích podložek pod kolem, většinou je hřídel moc dole / vpředu; - nasadit kolo 3. stupně a ozkoušet totéž; pokud se bude jevit, že je kolo moc vysoko, tak trochu snížit výšku drážkovaného náboje, aby objímka nedrhla o boky kola v neutrálu a překrytí bylo dostatečné; chybějící délku dohonit pod 4. a nad 3. kolem axiálními podložkami; mezi kolem a nábojem žádná podložka nesmí být!
- vidlici 4 - 3 vyjmout, osadit kolo dvojky, drážkovaný náboj a objímku s vidlicí a zkoušet totéž, co je v bodu 3 a dalších
- pokud něco nesedí, kolo dvojky podložit vyrovnávacími podložkami
- a totéž s jedničkou
- pozor, aby kraje kol nevázly za pera drážkovaných nábojů, při větších posuvech kol je potřeba pera trochu připilovat
- nasadit výstupní ložisko se všemi ev. podložkami, dotáhnout maticí a změřit jeho polohu vůči dělící rovině / víku a zjistit, jak daleko je od dělící roviny hloubka osazení pro ložisko výstupní hřídele ve víku
- zhotovit pod výstupní ložisko podložku / ky potřebné tloušťky tak, aby vznikla axiální vůle tak okolo 0,2 - 0,3 mm (pozor na sílu ev. těsnění)
- hřídel zdemontovat ven, zkontrolovat, zda některá součást nemá moc velkou ax. vůli (opravit ev.), případně rozmontovat a osadit pera nábojů, je lepší to zkoušet bez nich, náboje jdou líp navlékat a vyvlékat
Výměna oleje, nebo jenom demontáž / montáž / vyčištění, obzvlášť při opotřebených všech součástech, nepomůže. Výše uvedený postup je sice trochu zdlouhavý, ale při pečlivé práci je výsledek zaručený i při více opotřebených dílech (ozuby kol, objímek).
- výstupní hřídel rozeberu na prvočinitele a nasadím se čtyřkovým kolem a nábojem s řadicí objímkou do prázdné skříně, kde je jen kulisa (možno i bez západky, aby se lehčeji otáčela
- vsadím vidličku do objímky i do kulisy a navléknu vodicí tyčku
- v poloze kulisy "neutrál" by měla objímka být cca 1,5 mm pod okrajem drážkovanéno náboje, tedy v jeho prostředku
- při zařazení 4 by mělo být překrytí objímky i bočních ozubů kola aspoň okolo 5 mm, míň není víc, ale špatně - čím víc, tím líp, lze to slušně měřit hloubkoměrem posuvky a trošku sčítat / odčítat.....
- kolo čtyřky (a i ostatní kola) by neměla mít obecně moc velikou (tak 0,2 a méně) axiální vůli, velká vůle bývá způsobená třeba moc dlouhým pouzdrem (bronz/litina) - ev. upravit!
- polohu podle bodů 3 a 4 je potřeba naladit vložením vymezovacích podložek pod kolem, většinou je hřídel moc dole / vpředu; - nasadit kolo 3. stupně a ozkoušet totéž; pokud se bude jevit, že je kolo moc vysoko, tak trochu snížit výšku drážkovaného náboje, aby objímka nedrhla o boky kola v neutrálu a překrytí bylo dostatečné; chybějící délku dohonit pod 4. a nad 3. kolem axiálními podložkami; mezi kolem a nábojem žádná podložka nesmí být!
- vidlici 4 - 3 vyjmout, osadit kolo dvojky, drážkovaný náboj a objímku s vidlicí a zkoušet totéž, co je v bodu 3 a dalších
- pokud něco nesedí, kolo dvojky podložit vyrovnávacími podložkami
- a totéž s jedničkou
- pozor, aby kraje kol nevázly za pera drážkovaných nábojů, při větších posuvech kol je potřeba pera trochu připilovat
- nasadit výstupní ložisko se všemi ev. podložkami, dotáhnout maticí a změřit jeho polohu vůči dělící rovině / víku a zjistit, jak daleko je od dělící roviny hloubka osazení pro ložisko výstupní hřídele ve víku
- zhotovit pod výstupní ložisko podložku / ky potřebné tloušťky tak, aby vznikla axiální vůle tak okolo 0,2 - 0,3 mm (pozor na sílu ev. těsnění)
- hřídel zdemontovat ven, zkontrolovat, zda některá součást nemá moc velkou ax. vůli (opravit ev.), případně rozmontovat a osadit pera nábojů, je lepší to zkoušet bez nich, náboje jdou líp navlékat a vyvlékat
Výměna oleje, nebo jenom demontáž / montáž / vyčištění, obzvlášť při opotřebených všech součástech, nepomůže. Výše uvedený postup je sice trochu zdlouhavý, ale při pečlivé práci je výsledek zaručený i při více opotřebených dílech (ozuby kol, objímek).
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka dnepr 11
Otázka zní, kde brát ty vymezovací podložky...
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Převodovka dnepr 11
ja bych je hledal v ložiskárně ..
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka dnepr 11
To jsem zkoušel. Ale zatim v žádné jsem nepochodil...
Re: Převodovka dnepr 11
Vymezovací podložky různých průměrů běžně mají třeba ve Fabory. Hloupé je, že poslední roky už nemají skoro nic na prodejnách, na vše se den dva čeká.
Je to sice drahý prodejce, ale u korunových položek to moc nehraje roli.
Je to sice drahý prodejce, ale u korunových položek to moc nehraje roli.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Převodovka dnepr 11
No, tak aspoň že je zdroj...
Re: Převodovka dnepr 11
tak jsem utočil kus těch kamínků na 4kovym kole(posunul kolo nahoru) skrátil to bronzový futro podložka pod výstupem celkem seděla prostě už to bylo opotřebovaný celý to co jsem udělal by mělo bejt akorát na úkor toho že jsem hnul jenom s 4kovym kolem k výstupu asi o milimetr což nemuže nikterak moc vadit..4ka drží..
k750side,jawa 559side
Re: Převodovka dnepr 11
Pánové - odborníci a znalci!
Kolik si myslíte, že by mohla být tržní cena mnou výše popisovaného pětikvaltu? S odstupňováním 1 - 4 standard + pětka 1 : 1; nová ložiska, těsnění samozřejmost + nová bronzová pouzdra na výstupním hřídeli. Tedy v podstatě převodovka po střední opravě a rychlá pětka bonus.
Proč se ptám? Ne proto, že by prototyp nefungoval, ale proto, že funguje, nechci to zakřiknout, až moc dobře. Nějak se mi to vše rozleželo v hlavě, ruce svrbí a možná by nebyl až takový problém to celé zopakovat. A navíc si myslím, že by byla škoda získané know-how nevyužít ještě ku prospěchu. Jedna převodovka, moje záložní "kdyby něco", navíc s ultrarychlou čtyřkou, mi tu leží ladem a věřím, že nebude jako taková potřeba. Také jsem čekal, že se třeba objeví i jiný nadšenec do výroby
.
Jde mi o to, zda pátrat po nějakých možnostech výroby, i třeba více kusů naráz, což by přišlo jistě levněji, trochu s trochu jinou filozofií, než jsem použil u prototypu. Tedy hlavně výrobu polotovarů kulisy (vodní paprsek) někam zadat; můj dosavadní zdroj "za flašku" už zmizel a musel bych na to jít tržní cestou. Podobně pokud by se třeba brousilo víc hřídelů naráz (menší problém zatím snad).
Neskrývám, že přestavba není z nejjednodušších, navíc i "myšlenka něco stojí"; tedy ne že bych chtěl zbohatnout, ale "něco za něco", tedy za přiměřený zisk.
Díly navíc, které se musí dokoupit, pokud by se v obecně známých shopech kupovaly nové, přijdou podle aktuální nabídky (oldtimergarage, ural-zentrale) na cca 90 E (kola 54,-; vidlice 10,-; řadící objímka 16,-; drážkovaný náboj 10,- (ceny u p. Kučery či na Allegru jsem nezjišťoval). Atd. další drobné díly, které je potřeba nechat vyrobit / upravit....
Mně to zatím vychází tak minimálně okolo 8 000,- za přestavbu (vše ze čtyřkvaltu zůstane staré, s výjimkou ložisek a těsnění) nějaké dodané převodovky. Nutné nové další díly pochopitelně navíc.
Je to reálné, nebo není??
Kolik si myslíte, že by mohla být tržní cena mnou výše popisovaného pětikvaltu? S odstupňováním 1 - 4 standard + pětka 1 : 1; nová ložiska, těsnění samozřejmost + nová bronzová pouzdra na výstupním hřídeli. Tedy v podstatě převodovka po střední opravě a rychlá pětka bonus.
Proč se ptám? Ne proto, že by prototyp nefungoval, ale proto, že funguje, nechci to zakřiknout, až moc dobře. Nějak se mi to vše rozleželo v hlavě, ruce svrbí a možná by nebyl až takový problém to celé zopakovat. A navíc si myslím, že by byla škoda získané know-how nevyužít ještě ku prospěchu. Jedna převodovka, moje záložní "kdyby něco", navíc s ultrarychlou čtyřkou, mi tu leží ladem a věřím, že nebude jako taková potřeba. Také jsem čekal, že se třeba objeví i jiný nadšenec do výroby
Jde mi o to, zda pátrat po nějakých možnostech výroby, i třeba více kusů naráz, což by přišlo jistě levněji, trochu s trochu jinou filozofií, než jsem použil u prototypu. Tedy hlavně výrobu polotovarů kulisy (vodní paprsek) někam zadat; můj dosavadní zdroj "za flašku" už zmizel a musel bych na to jít tržní cestou. Podobně pokud by se třeba brousilo víc hřídelů naráz (menší problém zatím snad).
Neskrývám, že přestavba není z nejjednodušších, navíc i "myšlenka něco stojí"; tedy ne že bych chtěl zbohatnout, ale "něco za něco", tedy za přiměřený zisk.
Díly navíc, které se musí dokoupit, pokud by se v obecně známých shopech kupovaly nové, přijdou podle aktuální nabídky (oldtimergarage, ural-zentrale) na cca 90 E (kola 54,-; vidlice 10,-; řadící objímka 16,-; drážkovaný náboj 10,- (ceny u p. Kučery či na Allegru jsem nezjišťoval). Atd. další drobné díly, které je potřeba nechat vyrobit / upravit....
Mně to zatím vychází tak minimálně okolo 8 000,- za přestavbu (vše ze čtyřkvaltu zůstane staré, s výjimkou ložisek a těsnění) nějaké dodané převodovky. Nutné nové další díly pochopitelně navíc.
Je to reálné, nebo není??
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry