Mám na své MT11 relé typu jako je na prvním obrázku (plastová krytka) a z důvodu nefunkčnosti jej potřebuju přehodit za elektonické relé jako je na obrázku č.2. Problém je v tom že původní relé má oproti novému o káblík víc čímž se dostávám k jádru problému. Nemůže mi někdo erudovaný hódně polopaticky vysvětlit jak přepojit původní relé na nové bez jiskření, smradu spáleniny a go elektroinstalace? Nejlépe by bylo popsat kam co připojit podle těch sovětských znaků které mi až tak problémy nedělají a poradit co udělat se zbylým káblíkem? Foto jsem si dovolil zapůjčit ze serveru Sovmotcentr, na prvním obrázku je 6v relé ale to moje je vizuálně stejné jen na 12v
Zapojení relé alternátoru
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Zapojení relé alternátoru
Zdravím pánové товарищ, měl bych odborný dotaz týkající se zapojení relé na alternátor.
Mám na své MT11 relé typu jako je na prvním obrázku (plastová krytka) a z důvodu nefunkčnosti jej potřebuju přehodit za elektonické relé jako je na obrázku č.2. Problém je v tom že původní relé má oproti novému o káblík víc čímž se dostávám k jádru problému. Nemůže mi někdo erudovaný hódně polopaticky vysvětlit jak přepojit původní relé na nové bez jiskření, smradu spáleniny a go elektroinstalace? Nejlépe by bylo popsat kam co připojit podle těch sovětských znaků které mi až tak problémy nedělají a poradit co udělat se zbylým káblíkem? Foto jsem si dovolil zapůjčit ze serveru Sovmotcentr, na prvním obrázku je 6v relé ale to moje je vizuálně stejné jen na 12v
Mám na své MT11 relé typu jako je na prvním obrázku (plastová krytka) a z důvodu nefunkčnosti jej potřebuju přehodit za elektonické relé jako je na obrázku č.2. Problém je v tom že původní relé má oproti novému o káblík víc čímž se dostávám k jádru problému. Nemůže mi někdo erudovaný hódně polopaticky vysvětlit jak přepojit původní relé na nové bez jiskření, smradu spáleniny a go elektroinstalace? Nejlépe by bylo popsat kam co připojit podle těch sovětských znaků které mi až tak problémy nedělají a poradit co udělat se zbylým káblíkem? Foto jsem si dovolil zapůjčit ze serveru Sovmotcentr, na prvním obrázku je 6v relé ale to moje je vizuálně stejné jen na 12v
- Přílohy
-
- rel_rr302.jpg (40.11 KiB) Zobrazeno 9975 x
-
- rel_d.jpg (35.32 KiB) Zobrazeno 9975 x
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Zapojení relé alternátoru
hele ten RR302 neni to nahodou regulator k dynamu a ne altu ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Zapojení relé alternátoru
Podle mého názoru jsou obě relé určena k dynamu, nikoliv k alternátoru. To PP 302 zcela určitě! Alternátorové relé Dněpra neznám, ale obvykle obecně platí, že dynamové relé má tři svorky a alternátorové dvě....
Pokud se v tom druhém relé mýlím, tak pardón
Pokud se v tom druhém relé mýlím, tak pardón
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Zapojení relé alternátoru
Zítra vyfotím stávající relé které tam mám je zcela stejné jako na první fotce akorát krom těch tří svorek co jsou vidět má ještě jednu nahoře do které jde červený káblík. Na obou relé je napsáno 14B čiže by měli být na 12volt. soustavu. Já jsem psal že je na prvním obrázku 6v relátko ale nefunguje mi telefon tak jak bych si představoval a neukládá mi fotky které vyfotím (krom jiného
tak jsem použil fotky ze Sovmotcenta 
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
Re: Zapojení relé alternátoru
Ahoj, na ulozto.cz jsem nahrál schémata různých zapojení dle typu. Pokud se nemýlím, tak tvůj případ je na straně 34. Přeji hodně úspěchů a málo čoudu.
adresa je zde:
http://ulozto.cz/xTENV1X2/dnepr-schematics-pdf
adresa je zde:
http://ulozto.cz/xTENV1X2/dnepr-schematics-pdf
Re: Zapojení relé alternátoru
Děkuji mnohokrát, přesně takhle polopaticky jsem si to přál
A to je to ještě barevně tak snad nebudu hořet
Jsem prošel všechny stany toho dokumentu a dávám tomu člověku co měl nervy se s tím hrát (původně jsem to chtěl napsat s S na začátku) velkou jedna za super přehledné znázornění. Notabene to jak tam nafotil a označil Káčkové zapojení,to je udělané přesně pro mě totálního elektro laika
Ještě jednou velké díky 
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
Re: Zapojení relé alternátoru
Bendo ,a tady máš na to své káčko kdyby tě zase popadl amok s new elektrikou a nevěděl jsi kde napojit ty tři dráty
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Zapojení relé alternátoru
Na druhém obrázku je regulátor k alternátoru. Když ne jiné svorky, nápis 14V by vás mohl trknout 
Svorky z leva: LK = kontrolka, Š = buzení, + = přívod napájení od spínačky.
Regulátor k dynamu musí mít kontakty k vynutí dynama, protože narozdíl od alternátoru (ten je připojen přes vnitřní usměrňovač přímo) dynamo potřebuje relé připojující vinutí k baterce.
Svorky z leva: LK = kontrolka, Š = buzení, + = přívod napájení od spínačky.
Regulátor k dynamu musí mít kontakty k vynutí dynama, protože narozdíl od alternátoru (ten je připojen přes vnitřní usměrňovač přímo) dynamo potřebuje relé připojující vinutí k baterce.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
jaro
Re: Zapojení relé alternátoru
dobrý den, chci se zeptat jak zapojit alternátor 12V s relé a spínačku která je na fotce v příspěvku od "fapeko", může mi někdo poslat schéma?
Re: Zapojení relé alternátoru
Ta spínačka není stavěná zátěžově na altík s takovým výkonem musel byl jsi tam dát na silové napětí relátka a spínačku používat jen na ovládací napětí.Jinak napojit ji na altík by neměl být problém ,protože ta spínačka je strašně jednoduchá Na svorku J přivedeš drát z relátka z označením AK a přivod z baterky který vede na altik svorka + přivedeš na svorku na spínačce s označením B
Pro test to napoj bez těch ovládacích relátek a uvidíš co se bude dít .Nová spínačka stojí jen 300kč
Pro test to napoj bez těch ovládacích relátek a uvidíš co se bude dít .Nová spínačka stojí jen 300kč
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení relé alternátoru
Kacko ma 6V dynamo ne? Tak pokud je ta spinacka z kacka, tak s 12V altikem si bude naopak chrochtat blahem, protoze pres ni potece polovicni proud.
Jedinej okamzik kdy by mohlo ciste teoreticky nastat pretizeni je nabijeni hodne vybity baterky. Olovenej akumulator si rekne o hodne proudu a altik mu ho na rozdil od dynama je schopnej dodat a potece pres spinacku. Nicmene s nejakou 14Ah baterkou bych se tim vubec nezabejval, ta si zas az tolik neveme. Dulezity je aby nebyly na svorkach spinacky prechodovy odpory (zoxidovany kabely atp.), to ji umi pomerne spolehlive roztavit (vyzkouseno
).
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Zapojení relé alternátoru
To je všechno úplně fuk, protože výstup z usměrňovače alternátoru se hlavně nikdy nepřipojuje přes spínačku, ale přímo na baterku. Přes spínačku jde jen napájení regulátoru buzení (pokud není napájen z pomocného usměrňovače, což v originále alternátoru G424 není). To buzení žere málo a připojuje se na stejný vývod jako napájení zapalovací cívky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.