Kvičení alternátoru
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Kvičení alternátoru
Zdravím pánové. Již delší dobu se potýkám s šíleným zvukem od rozvodových kol. Kdo Dněpra má tak asi ví o čem mluvím, stále kvičící alternátor. Po několika více či méně úspěšných opravách -nové ložiska, skládání jednoho alternátoru ze dvou - na jednom ohnutá hřídel rotoru, na druhém nesouosé otvory ložisek (zjištěno díky radě Dněprsteina povolením obvodových šroubů) atd jsem se rozhodl udělat na zkoušku úpravu kterou mi doporučil jeden známý praktik
To že jsou rozvodová kola křivá je všeobecně známo, to že může ozubené kolečko alternátoru házet až milimetr mě ale dostalo
Vzhledem k tomu že stejně budu kupovat nové ozubené kolečko (i když nikde není psáno že bude lepší) jsem ho na radu známého upnul do soustruhu a "srazil na něm hrany" tak jak je to vidět na obrázku. Zde jsem to pro ilustraci samozřejmě přehnal,jak úhel tak tolik masy jsem neodebíral ale pro pochopení stačí. Netvrdím že zvuk úplně utichnul ale je to tak o 50% lepší
Myslím že na funkci respektive životnost by to nemělo mít výraznější vliv, notabene proto že jsem upravoval originální kolečko které bylo oproti zakoupenému daleko tvrdší. Pokud se mi podaří koupit kvalitnější kolečko než to co tam teď mám (myšleno házivostí) tak na něm tuhle úpravu asi taky udělám. Co vy na to?
- Přílohy
-
- Bez názvu.png (11.75 KiB) Zobrazeno 2644 x
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Kvičení alternátoru
Jestli to funguje proč ne. Ono je klidně možný, že molodci mají ten modul zubů vybroušený špatně a sražením hrany tomu zlepšíš náběh zubů do sebe...