eletrika
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Re: eletrika
Je-li to opravdu Dněpr MT-11, 16, 19 a né něco staršího, pak by schéma mělo sedět. Např na stránkách oficiálního zástupce značky:
http://www.dnepr.cz/download/schemata/s ... nepr16.jpg
Nicméně origo zapojení je takové punkové, nebo spíše vojenské. Celkově zmatené. Například zapalování a regulátor nejsou vůbec jištěny pojistkou. Ani se nedivím tomu odpojovači baterky, co tam z výroby je. U takhle divoké elektriky může být potřeba v okamžiku, kdy nejištěné kabely začnou hořet.
Pokud tu motorku předtím vlastnil někdo, komu elektrika není cizí, určitě to předělal nějak rozumněji.
http://www.dnepr.cz/download/schemata/s ... nepr16.jpg
Nicméně origo zapojení je takové punkové, nebo spíše vojenské. Celkově zmatené. Například zapalování a regulátor nejsou vůbec jištěny pojistkou. Ani se nedivím tomu odpojovači baterky, co tam z výroby je. U takhle divoké elektriky může být potřeba v okamžiku, kdy nejištěné kabely začnou hořet.
Pokud tu motorku předtím vlastnil někdo, komu elektrika není cizí, určitě to předělal nějak rozumněji.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: eletrika
Kdybys to chtel udelat trochu rozumneji, tak tady mas trochu inspirace http://davidovo.hys.cz/automoto/dnepr/s ... dif_II.pdf 
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: eletrika
To jsi Davy namaloval moc hezky. Alternátor ze Swifta, druhá baterka v side, fakt hezké.
-
batoh
Re: eletrika
Ahoj kluci,moc Vám děkuji,snad z toho dám něco dohromady,kdyby jste viděli jak ta eletrika vypadá,tak by jste se smály,místo pojistek smotaný měd dráty a podobně.
nevim vůbec čeho se chytit co to vlastně je jestli jedenáctka nebo desítka,tech průkaz je rok devadesát a na štítku je osmdesát,a do žádného tipu se nějak nemohu trefit,ale snad to dám nějak dohromady.
moc Vám díky
nevim vůbec čeho se chytit co to vlastně je jestli jedenáctka nebo desítka,tech průkaz je rok devadesát a na štítku je osmdesát,a do žádného tipu se nějak nemohu trefit,ale snad to dám nějak dohromady.
moc Vám díky
-
batoh
Re: eletrika
Ahoj Davy,prosím tě nemůžeš mi to poslat bez sajdy,nemam jí k tomu,
budu to muset úplně vytrhat a začít znova,je to natahané úplně nesmyslně,třeba i originál a pak to předělám až mi dovezou sajdu,díky moc
budu to muset úplně vytrhat a začít znova,je to natahané úplně nesmyslně,třeba i originál a pak to předělám až mi dovezou sajdu,díky moc
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: eletrika
Kvuli tomu to nema cenu prekreslovat. Odmysli si obrysovky a brzdovku na sajde, baterku presun zpatky na motorku a predni blinkr zapoj do uzlu u kontrolky jako levej.
To schema sem ti sem dal jen pro inspiraci. Motorku v puvodnim stavu podle toho nezapojis. Je tam altik ze Swifta, prerusovac z Felicie atp..
To schema sem ti sem dal jen pro inspiraci. Motorku v puvodnim stavu podle toho nezapojis. Je tam altik ze Swifta, prerusovac z Felicie atp..
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: eletrika
Vyber si zapojení dle toho jaké máš relé




Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: eletrika
Podle těch schém od Fapeka to nezapojuj. To jsou originál šílená zapojení, kde polovina elektriky není vůbec jištěna.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
batoh
Re: eletrika
Ahoj Michale,moc ti děkuji,konečně se v něčem trochu vyznám,můžeš mi ještě trochu poradit s tím relé,třeba jaké by tam mělo být,dopátral jsem se k tomu,že to je MT 11
Re: eletrika
Buďto mechanický regulátor PP330, který však nedoporučuji, nebo elektronický 33.3702 který se montoval origo na většinu MT-11, MT-16, MT-19.
Další možnost je tam naroubovat regulátor ze stodvacítky, Zetoru a většiny východních vozidel. Pro funkci kontrolky dobíjení je ale potřeba trochu upravit zapojení a doplnit do alternátoru pomocný usměrňovač. Ne že by to bylo složité, ale tahle úprava je doporučitelná spíše někomu, kdo funkci té elektriky rozumí.
Až budu mít čas, nakreslím rozumnější schéma zapojení elektriky, které nevyžaduje hluboké změny v kabeláži, tak aby vše bylo jištěné a důležité prvky měly samostatné pojistky.
Další možnost je tam naroubovat regulátor ze stodvacítky, Zetoru a většiny východních vozidel. Pro funkci kontrolky dobíjení je ale potřeba trochu upravit zapojení a doplnit do alternátoru pomocný usměrňovač. Ne že by to bylo složité, ale tahle úprava je doporučitelná spíše někomu, kdo funkci té elektriky rozumí.
Až budu mít čas, nakreslím rozumnější schéma zapojení elektriky, které nevyžaduje hluboké změny v kabeláži, tak aby vše bylo jištěné a důležité prvky měly samostatné pojistky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
batoh
Re: eletrika
Ahoj Michale,to by bylo dobrý,zkusím něco dát dohromady a uvidíme,koukal jsem,že máš asi dílnu,tak že když bude nejhůře,hodím to do dodávky a pojede se na tebe podívat 
Re: eletrika
Přikládám schéma úpravy elektriky 12V Dněprů a Uralů s kulatou spínací skříňkou a pojistkovou skříňkou pod brejlema.
Pokud máte Káčkovou spínačku ve světle, s tou vám nepomůžu, neznám ji. Zbytek zapojení je jako u originálu.
Přívod od alternátoru není jištěný, protože spínačka nemá rozdělené kontakty. Mít jednu společnou pojistku na přívodu by mohlo být nepříjemné pří zkratu nepodstatného spotřebiče.
-Klíčové spotřebiče jako je zapálko a regulátor mají samostatnou pojistku, aby je zkrat nepodstatného spotřebiče nevyřadil.
-Hlavní světlo má samostatnou pojistku, abyste v noci při zkratu obrysovky nepřišli o jediné důležité světlo. Zde záleží na provedení vypínače světel. Např Ural 750 s Domino přepínači má nezávislé přívody 2 dráty ukryté ve svazku připojené na společný konektor. Jeden s drátů oddělte pro rozdělení přívodu.
-Kontrolka oleje a regulátor (případně jeho kontrolka) se vypíná chcípákem spolu se zapalováním. Jednak protože tyhle věci nemají důvod být bez zapalování zapnuté a hlavně kvůli indikaci napájení zapálka červenýma kontrolkama. Pokud tedy otočíte klíčkem a kontrolky se nerozsvítí, hned víte, že máte hledat problém, třeba vyplý chcípák, a ne až po 10 minutách marného nakopávání s ulitým motorem. V případě Uralu 750 také proto, že regulátor přes kontrolku dobíjení ovládá ochranné relé startéru (startuje jen když svítí) díky tomuto zapojení s vyplým chcípákem nebude startér běžet.
Ne neprovozuji dílnu, mám jen svoji garáž a dílničku. Služby za úplatu ze zásady neposkytuji.
Pokud máte Káčkovou spínačku ve světle, s tou vám nepomůžu, neznám ji. Zbytek zapojení je jako u originálu.
Přívod od alternátoru není jištěný, protože spínačka nemá rozdělené kontakty. Mít jednu společnou pojistku na přívodu by mohlo být nepříjemné pří zkratu nepodstatného spotřebiče.
-Klíčové spotřebiče jako je zapálko a regulátor mají samostatnou pojistku, aby je zkrat nepodstatného spotřebiče nevyřadil.
-Hlavní světlo má samostatnou pojistku, abyste v noci při zkratu obrysovky nepřišli o jediné důležité světlo. Zde záleží na provedení vypínače světel. Např Ural 750 s Domino přepínači má nezávislé přívody 2 dráty ukryté ve svazku připojené na společný konektor. Jeden s drátů oddělte pro rozdělení přívodu.
-Kontrolka oleje a regulátor (případně jeho kontrolka) se vypíná chcípákem spolu se zapalováním. Jednak protože tyhle věci nemají důvod být bez zapalování zapnuté a hlavně kvůli indikaci napájení zapálka červenýma kontrolkama. Pokud tedy otočíte klíčkem a kontrolky se nerozsvítí, hned víte, že máte hledat problém, třeba vyplý chcípák, a ne až po 10 minutách marného nakopávání s ulitým motorem. V případě Uralu 750 také proto, že regulátor přes kontrolku dobíjení ovládá ochranné relé startéru (startuje jen když svítí) díky tomuto zapojení s vyplým chcípákem nebude startér běžet.
Ne neprovozuji dílnu, mám jen svoji garáž a dílničku. Služby za úplatu ze zásady neposkytuji.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: eletrika
Mám taky problém s novou elektrikou,a protože jsem na elektriku blbej a o elektrice vím jenom to že kope,tak jsem si v Polsku koupil nového elektrického hada na svého Urala v domnění, že to bude pro mě brnkačka,ale hrozně jsem se zmýlil a vím,že to nedám.Neni tady náhodou někdo ve zlínském kraji a blízkém okolí kdo by mě to zapojil.Samozrejmě za peníze.
Rusko není stát,to je životní styl.