od Davy » 15 říj 2014, 08:45
Jirka veteran píše:Ještě dotaz na Dave: Zajímá mne tvůj názor na to když bude kotouč součástí stálého převodu,tedy nedílnou,ale demontovatelnou.Nebude primárně působit brzdná síla na převod a teprve potom na kolo?Kolo musí být demontovatelné a tedy přes nějakou zubovou spojku,nebo ne? Tam ale bude určitá vůle,podle toho co se zde psalo je převod náchylný na rázy.Chápeš co tím myslím.
Proc zrovna muj nazor? To uz je cista strojarina, to neni muj obor. Ale budiz. Z praxe asi vsichni vime ze razy od brzdeni ten prevod prezije, protoze zadni brzda miva obcas ponekud skokovej zaber. Mozna to bude tim ze pakny nemaj axialni vedeni a jakoby si sednou do jine polohy. Znici ho az mnohem silnejsi raz, kterej vznikne treba pri doskoku v terenu. Kotouc, pokud neni blbe udelanej, nekope a zabira realtivne postupne. I prudky seslapnuti brzdy neudela skokovej narust sily. Jsou tam porad nejaky treni a setrvacnosti. Takze si myslim ze by k tomu prevodu byl mozna i setrnejsi jak stavajici ponekud nevyzpytatelna brzda ve stylu dlouho nic, pak neco cvakne a kousne se. Podle myho nazoru by pri takovy konstrukci nebyl problem v hlavnim prevodu, ale v pevnosti toho stavajiciho tisicihranu, pokud by tam zustal. Ten neni delanej na prenaseni brzdny sily. Muj nazor je ze by to vydrzel. Ostatne sada s kotoucem pro predni kolo z uralzentrale.de pokud vim ten tisicihran pouziva. Ale existuje tu i nazor ze by to nevydrzel.
Zdenku, nemas vic fotek? Ja kola neprehazuju, me by to vyhovovalo.

[quote="Jirka veteran"]Ještě dotaz na Dave: Zajímá mne tvůj názor na to když bude kotouč součástí stálého převodu,tedy nedílnou,ale demontovatelnou.Nebude primárně působit brzdná síla na převod a teprve potom na kolo?Kolo musí být demontovatelné a tedy přes nějakou zubovou spojku,nebo ne? Tam ale bude určitá vůle,podle toho co se zde psalo je převod náchylný na rázy.Chápeš co tím myslím.[/quote]
Proc zrovna muj nazor? To uz je cista strojarina, to neni muj obor. Ale budiz. Z praxe asi vsichni vime ze razy od brzdeni ten prevod prezije, protoze zadni brzda miva obcas ponekud skokovej zaber. Mozna to bude tim ze pakny nemaj axialni vedeni a jakoby si sednou do jine polohy. Znici ho az mnohem silnejsi raz, kterej vznikne treba pri doskoku v terenu. Kotouc, pokud neni blbe udelanej, nekope a zabira realtivne postupne. I prudky seslapnuti brzdy neudela skokovej narust sily. Jsou tam porad nejaky treni a setrvacnosti. Takze si myslim ze by k tomu prevodu byl mozna i setrnejsi jak stavajici ponekud nevyzpytatelna brzda ve stylu dlouho nic, pak neco cvakne a kousne se. Podle myho nazoru by pri takovy konstrukci nebyl problem v hlavnim prevodu, ale v pevnosti toho stavajiciho tisicihranu, pokud by tam zustal. Ten neni delanej na prenaseni brzdny sily. Muj nazor je ze by to vydrzel. Ostatne sada s kotoucem pro predni kolo z uralzentrale.de pokud vim ten tisicihran pouziva. Ale existuje tu i nazor ze by to nevydrzel.
Zdenku, nemas vic fotek? Ja kola neprehazuju, me by to vyhovovalo. :)