Podtlakový posilovač brzdy?

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Hipiku, kdyz tahas lankem za paku brzdy, tak moment je sila krat rameno, pricemz se pocita rameno kolme ke smeru pusobici sily (prumet). Takze nejvetsi moment udelas tehdy kdyz je lanko kolmo k pace. Tudiz v klidove poloze s ni musi svirat ostry uhel. (fyzika z 6. tridy zakladni skoly, pane inzenyre ;) )
ja myslim, ze mi nekdo ten pravy uhel poradil, ale nekde jsem ztratil tu myslenku, ze ne v klidove poloze ale v plnym zaberu. paka je mi jasna, jen mi unikl ten dusledek kdyz to udelam na pravy uhel vklidu. Tim padem si to Naposled musi taky seridit :D
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Naposled »

Ave Mistři a Hipíku,
určitě si to seřídím podle dobrých rad, ale zvykl jsem si nespoléhat u tohoto fantastického stroje na brzdy. Moje jízdy jsou klidné.
MT 12-S
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Naposled: aaa vo tom to je,v zatáčce brzdit je volovina a normálně stačí ubrat plyn ;)

Zdeněk: To přesně to co nechci :-)
Tak nějak nechápu co je na tomhle špatného nebo neprofesionálního( toť pouze můj subjektivní názor).Vyndat osu,odklopit třmen a vyměnit kolo-neprofesionální je měnit kotouče z jednoho kola na druhé,to bych nikdy neudělal-pro mechanika jako je Michal nemůže být problém buďto rozepřít destičky,nebo udržovat kotouč tak aby nevznikla ta hrana,když tak často mění kola.
Mně osobně se to líbí a klidně bych se s tím spokojil-jednoduché a účelné.
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Ještě dotaz na Dave: Zajímá mne tvůj názor na to když bude kotouč součástí stálého převodu,tedy nedílnou,ale demontovatelnou.Nebude primárně působit brzdná síla na převod a teprve potom na kolo?Kolo musí být demontovatelné a tedy přes nějakou zubovou spojku,nebo ne? Tam ale bude určitá vůle,podle toho co se zde psalo je převod náchylný na rázy.Chápeš co tím myslím.
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Fort »

Ahoj Hipíku

posílám fotky štítu brzdy
Přílohy
Nastavení - ostrý úhel
Nastavení - ostrý úhel
celk. pohled MB650M
celk. pohled MB650M
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Davy »

Jirka veteran píše:Ještě dotaz na Dave: Zajímá mne tvůj názor na to když bude kotouč součástí stálého převodu,tedy nedílnou,ale demontovatelnou.Nebude primárně působit brzdná síla na převod a teprve potom na kolo?Kolo musí být demontovatelné a tedy přes nějakou zubovou spojku,nebo ne? Tam ale bude určitá vůle,podle toho co se zde psalo je převod náchylný na rázy.Chápeš co tím myslím.
Proc zrovna muj nazor? To uz je cista strojarina, to neni muj obor. Ale budiz. Z praxe asi vsichni vime ze razy od brzdeni ten prevod prezije, protoze zadni brzda miva obcas ponekud skokovej zaber. Mozna to bude tim ze pakny nemaj axialni vedeni a jakoby si sednou do jine polohy. Znici ho az mnohem silnejsi raz, kterej vznikne treba pri doskoku v terenu. Kotouc, pokud neni blbe udelanej, nekope a zabira realtivne postupne. I prudky seslapnuti brzdy neudela skokovej narust sily. Jsou tam porad nejaky treni a setrvacnosti. Takze si myslim ze by k tomu prevodu byl mozna i setrnejsi jak stavajici ponekud nevyzpytatelna brzda ve stylu dlouho nic, pak neco cvakne a kousne se. Podle myho nazoru by pri takovy konstrukci nebyl problem v hlavnim prevodu, ale v pevnosti toho stavajiciho tisicihranu, pokud by tam zustal. Ten neni delanej na prenaseni brzdny sily. Muj nazor je ze by to vydrzel. Ostatne sada s kotoucem pro predni kolo z uralzentrale.de pokud vim ten tisicihran pouziva. Ale existuje tu i nazor ze by to nevydrzel.


Zdenku, nemas vic fotek? Ja kola neprehazuju, me by to vyhovovalo. :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Jen tak,chtěl jsem si něco ověřit.

Bubnové brzdy bez samostavu se musí často seřizovat,náběžná pakna musí mít dobře udělaný náběh,potom neblokuje.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Fort píše:Ahoj Hipíku

posílám fotky štítu brzdy
chápu, udělám. Trochu me zarazil ten stelovaci sroubek ze spojky. Tomu fakt veris ? nema tam byt vrtany sroub v čele a letovana koncovka ? Dej tam aspoj jeste jeden valecek za to, kdyby ten prvni povolil ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Davy »

Jirka veteran píše:Jen tak,chtěl jsem si něco ověřit.

Bubnové brzdy bez samostavu se musí často seřizovat,náběžná pakna musí mít dobře udělaný náběh,potom neblokuje.
V tom to neni, tam jakoby neco preskoci. To je proste Dnepr. To neni samosvornost nabezny celisti. Ta se projevuje jinak. Tohle je ze slapes na brzdu, ona nejak brzdi, da se i davkovat, pak v tom najednou cvakne a brzdi vyrazne vic. No a kdyz slapes hodne, tak blokuje. Co sem se o tom bavil na srazech, tak to dela bezne. To je v konstrukci. Ta brzda je udelana tak aby i pri hodne mizerny vyrobe nejak fungovala. Takze vsechno ma moznost si tak nejak sednout. Treba jak jsem rikal ze mam krivej stit. On uz je krive obrobenej z odlitku. To nejde srovnat. Pakny se tim padem nepohybujou v rovine kolmy na osu. Ale maj moznost si sednout, protoze nemaj zadny vedeni. Takze pri brzdeni se nejak oprou o buben, ale drzej se v pozici dany kontaktem s klicem a brzdej casti plochy, ale pri urcity sile se prestanou drzet roviny dany klicem a sednou do bubnu. Tim se skokove zmeni treci sila. To je na prekonstruovani cely brzdy.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
zamosti
Příspěvky: 50
Registrován: 19 říj 2011, 19:48
Bydliště: Poděbrady

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od zamosti »

Nemáte někdo zkušenost s tou kotoučovou brzdou, co je k mání na Uralzentrale. Celkem vážně o ní uvažuji. Mám Urala 750 z roku 2001. Jestli jsem to správně pochopil, kotouč je nasunut do dážek pro náhon. Tak že zbývá pouze navařit držák brzdiče na přední kyvku a zůstává zaměnitelnost všech kol. Rád bych alespoň jednu trochu funkční brzdu.
Ural Turist 750
Ural Vlk
MíraMT

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od MíraMT »

už ste přemejšleli o lektrohydraulickým posilovači? má ho třeba siera, nebo B4ka passat. http://smg.photobucket.com/user/xr4x4rs ... 7.jpg.html
Uživatelský avatar
krmec
Příspěvky: 66
Registrován: 18 srp 2013, 14:42
Bydliště: Zbraslav

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od krmec »

Zdar Pánove . :) Co se týče toho kotouče ve předu tak na klasickej buben nejde namontovat protože ten kotoč je kotvenej přez specialní přírubu ke středu kterej je uplně jinej než klasickej buben.No a srovnání mezi kotoučem a bubnem ve předu tak je to nebe a dudy. :D Kotouč super ale musí se sním opatrně jako skaždým kotoučem. Hlavně nešahat na brzdu v levé zatáčce :!: :!: :!: :!: jinak uděláš salto vpřed :o a to není opravdu dobrý :!: :!: .Vlastní skušenost s manželkou :shock: ale jak říkam jináč super :)
Ural Ranger Urban Camo .Dněpr MT10
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od Michal »

MíraMT píše:už ste přemejšleli o lektrohydraulickým posilovači? má ho třeba siera, nebo B4ka passat. http://smg.photobucket.com/user/xr4x4rs ... 7.jpg.html

Ano přesně tu Fordí elektrickou pumpu sháním. Jenže ta bez integrovaného ABS rozdělovače se vyskytovala vzácně - na Cosworth verzích a pak v některých autech s volantem v pravo, co měly ABS rozdělovač samostatně. Naprostá většina Fordů (včetně mého) má ABS rozdělovač integrovaný. Sice jde odmontovat, ale na vlastní pumpě nejsou šroubovací přípojky na trubky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
MíraMT

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od MíraMT »

a co třeba hydroboost? otázka je je jakej to potřebuje tlak oleje... http://www.supermotors.net/getfile/2808 ... oboost.jpg tůhle sem to ladil na chevrolet corvette.
MíraMT

Re: Podtlakový posilovač brzdy?

Nový příspěvek od MíraMT »

a poslední nápad, tůhle sem opravoval destu, a koukám že to má divný polovzduchový polohadraulický brzdy. a chvíli sem se pídil, a brzdy byly čistě hydraulický, ale měli vduchovej přetlakovej posilovač, kterej se foukal malým elektrickým kompresorkem alá poviná sada na lepení v moderních autech, jen vypadal trochu poctivějš. tenhle posilovač má ávie. a ávie má taky posilovač spojky na vzduch... http://www.bvm.cz/posilovac-spojky-avia ... as/d-1050/ http://www.bvm.cz/vzduchokapalinovy-pos ... pas/d-239/
Odpovědět