od Michal » 12 kvě 2012, 01:12
Horní kontakt alternátoru G424 je vývod jedné z fází, označen vlnovkou nebo nijak. Mechanické regulátory používaly toto střídavé napětí pro ovládání kontrolky dobíjení. Elektronický regulátor 33.3... tento vstup nemá, kontrolku dobíjení řídí dle regulace buzení. Na vývod fáze alternátoru se pak nepřipojuje vůbec nic. Ostatně alternátory G424 pozdějšího data výroby tento kontakt nemají uvnitř vůbec připojený.
Nevýhoda tohoto regulátoru je, že kontrolku zhasíná až když snižuje budící proud, tedy v okamžiku kdy už dávno dosáhl maximálního výstupního napětí. Výsledkem je, že na volnoběh a v nízkých otáčkách řidiče straší kontrolka dobíjení. Je to jen kosmetická věc, ale mě to štvalo tak dlouho, až jsem do alternátoru dodělal pomocný usměrňovač a kontrolku zapojil stejným způsobem jako je tomu u všech aut. Stejně tak jsem použil regulátor z auta, ale jen protože mi ležel v poličce, regulátor 33.3... jde tímto způsobem použít také.
Horní kontakt alternátoru G424 je vývod jedné z fází, označen vlnovkou nebo nijak. Mechanické regulátory používaly toto střídavé napětí pro ovládání kontrolky dobíjení. Elektronický regulátor 33.3... tento vstup nemá, kontrolku dobíjení řídí dle regulace buzení. Na vývod fáze alternátoru se pak nepřipojuje vůbec nic. Ostatně alternátory G424 pozdějšího data výroby tento kontakt nemají uvnitř vůbec připojený.
Nevýhoda tohoto regulátoru je, že kontrolku zhasíná až když snižuje budící proud, tedy v okamžiku kdy už dávno dosáhl maximálního výstupního napětí. Výsledkem je, že na volnoběh a v nízkých otáčkách řidiče straší kontrolka dobíjení. Je to jen kosmetická věc, ale mě to štvalo tak dlouho, až jsem do alternátoru dodělal pomocný usměrňovač a kontrolku zapojil stejným způsobem jako je tomu u všech aut. Stejně tak jsem použil regulátor z auta, ale jen protože mi ležel v poličce, regulátor 33.3... jde tímto způsobem použít také.