od Michal » 07 kvě 2013, 22:40
Však o tom píšu, v obou karburátorech seřizuješ, aby se šoupátka zvedala / klapky otvíraly stejně. V tom v principu není mezi karburátory žádný rozdíl. A jelikož u boxerů máš karburátory samostatné, tak klapky můžeš seřídit na stejnou vůli lanek jako šoupátkové karburátory. Stejně tak dorazové šroubky šoupátek a klapek se při seřizování volnoběhu nijak neliší. O šoupátka rovnotlakých karburátorů, co jsou před klapkama, se netřeba zajímat, o ty se postarají membrány samy.
Trochu jiné je to u spojených karburátorů řadových motorů, kde je jen jedna ovládací kladka a dorazový šroub pro všechny klapky. Tam se klapky vždy hejbou současně a seřizuje se jejich natočení proti sobě. Pokud jsou nastaveny tak, aby na volnoběh všechny válce měly stejný podtlak, pak by při otvírání plynu měly všechny začít stejně táhnout. V praxi tomu tak ale není, kvůli rozdílnému stavu válců a drobným vůlím ve spojkách mezi klapkama válce táhnou různě. Pak si člověk může vybrat, zda seřídí klapky na stejný volnoběžný podtlak, nebo na stejný růst podtlaku při přidání plynu. A nebo kompromis mezi. Pro nejlepší tah při plynulém rozjezdu nebo jízdě na malý výkon je nejlepší druhá varianta. Při více než mírně otevřeném plynu se už rozdíly nijak neprojevují, protože jsou zanedbatelné.
Však o tom píšu, v obou karburátorech seřizuješ, aby se šoupátka zvedala / klapky otvíraly stejně. V tom v principu není mezi karburátory žádný rozdíl. A jelikož u boxerů máš karburátory samostatné, tak klapky můžeš seřídit na stejnou vůli lanek jako šoupátkové karburátory. Stejně tak dorazové šroubky šoupátek a klapek se při seřizování volnoběhu nijak neliší. O šoupátka rovnotlakých karburátorů, co jsou před klapkama, se netřeba zajímat, o ty se postarají membrány samy.
Trochu jiné je to u spojených karburátorů řadových motorů, kde je jen jedna ovládací kladka a dorazový šroub pro všechny klapky. Tam se klapky vždy hejbou současně a seřizuje se jejich natočení proti sobě. Pokud jsou nastaveny tak, aby na volnoběh všechny válce měly stejný podtlak, pak by při otvírání plynu měly všechny začít stejně táhnout. V praxi tomu tak ale není, kvůli rozdílnému stavu válců a drobným vůlím ve spojkách mezi klapkama válce táhnou různě. Pak si člověk může vybrat, zda seřídí klapky na stejný volnoběžný podtlak, nebo na stejný růst podtlaku při přidání plynu. A nebo kompromis mezi. Pro nejlepší tah při plynulém rozjezdu nebo jízdě na malý výkon je nejlepší druhá varianta. Při více než mírně otevřeném plynu se už rozdíly nijak neprojevují, protože jsou zanedbatelné.