spravny postup skladani motoru

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: spravny postup skladani motoru

Re: spravny postup skladani motoru

od Naposled » 05 bře 2013, 13:39

Dneprstein píše:Pokud si dělal výbrus, tak může být problém s tím, pokud v brusírně vzali dosedací plochu válce za rovinu k níž má být výbrus kolmý. Já u svého motoru dosedací plochu (buďto na karteru nebo na válci) kolmou nemám a vím minimálně ještě o jednom motoru, kde to bylo podobně. Takže i když budeš mít ojnice vyúhlované, může píst chodit "za roh"...
Ave, takže to bylo tímhle. Sice to vyuhlované bylo, ale dosedací plocha na válce byla tatam. Díky kluci za docela dobrou debatu.

Re: spravny postup skladani motoru

od Dneprstein » 01 bře 2013, 21:28

To se týká Dněpra 11, 16 atd... Jestli to má 650 OHV už od začátku výroby, to netušim...

Vyštrachal jsem Dněpří manuál a dle něj je to takto: "Osa otvoru pro písní čep je posunutá 0 1,5mm oproti ose plochy průměru pístu, díky čemuž se píst plynule bez úderů přemistťuje v rámci mezery mezi plášti pístu a stěnami válce při změně směru pohybu v horní úvrati. Na dně pístu je vyražená šipka, která ukazuje správné umístění pístu ve válci. Při montáži musí být šipka otočená na obou pístech dopředu, tj. na stranu odstředivého čističe oleje."

SV 750 se to nejspíš netýká (k tomu nemam podklady)...


Co se týká toho výbrusu, tak jsem nemyslel, že by měl být kónický. Ale, že se nedá zaručit, že patka válce je skutečně kolmá k ose pohybu pístu ve válci...

Re: spravny postup skladani motoru

od Honda Wanderer » 01 bře 2013, 18:59

Taky mám SV. Proměřil jsem asi 8 pístů. Rozdíly jsem našel, ale žádnou logiku v nich. Takže to přisuzuju spíš chybě měření a drobným odchylkám ve výrobě.

Re: spravny postup skladani motoru

od Naposled » 01 bře 2013, 16:56

Ave, ja mám SV spodní motor 750ccm. Tam nebyl rozdíl v pístech. Radši jsem to proměřil 3x. Nasadil jsem čep do pístu a měřil ze všech dvou stran.

Re: spravny postup skladani motoru

od Honda Wanderer » 01 bře 2013, 15:57

Dneprstein píše:Pístní čep není v ose pístu, ale je posunutý asi o 2mm z osy.
Můžu vědět, jakých se to týká motorů? SV OHV? Jdu měřit písty...

Re: spravny postup skladani motoru

od Naposled » 01 bře 2013, 14:56

Ave, dneska jsem si vyšetřil dvě hodinky v dílně a začal jsem s lehkou diagnostikou závady podle rad, které tady padly. Výbrus je rovný, neni koonický. Především jsem nic nezapoměl v motoru, ani klíč ani oříšek :lol: Po sundání pravého válce jsem vyzkoušel otočit setrvačníkem a levý píst se ve válci pohyboval. Sice ne dvouma prstama, ale už to šlo. Vevnitř pístů bohužel značky nebyly. Proměřil jsem jak staré tak i nové písty a čepy nejsou vyosené (v to jsem doufal, že budou). Takže, jak vyšetřím trochu času, zkusím nasadit písty bez kroužků, válce a zkusím polohu ojnic, popřípadě jejich zuhlování. Díky za podněty. Jestli tento malý problém zdolám, tak dám vědět, v čem byla zakopaná sabaka.

Re: spravny postup skladani motoru

od serpico-3 » 28 úno 2013, 22:46

U stojatých válců je taková jednoduchá hrubá pomůcka vyůhlování , že se na píst bez kroužků posadí válec /bez šroubů/ a když při otáčení píst jde volně a nemá ani tendenci s válcem pohnout je vyůhlování v pořádku./samozřejmě při správné vůli pístu ve válci/. Což by jistě šlo i u boxera, položit motor mezi 2 židle /např./jedním válcem dolů a vyzkoušet...

Re: spravny postup skladani motoru

od Dneprstein » 28 úno 2013, 20:58

Pístní čep není v ose pístu, ale je posunutý asi o 2mm z osy. Je to kvůli tomu, že místo kdy je ojnice kolmá na kliku pak není zároveň v ose s pohybem pístu. Má to nějak řešit překlápění pístu ve válci, či co...

Re: spravny postup skladani motoru

od Honda Wanderer » 28 úno 2013, 19:47

Dneprstein píše:Buďto je šipka na ploše pístu nahoře, nebo uvnitř na dně. Buďto ukazuje z výfuku, nebo po směru otáčení kliky...
V čem ten píst není symetrický?

Re: spravny postup skladani motoru

od Dneprstein » 28 úno 2013, 19:19

Dněpr posunuté písní čepy má, píst tedy patří namontovat pouze jedním směrem. Buďto je šipka na ploše pístu nahoře, nebo uvnitř na dně. Buďto ukazuje z výfuku, nebo po směru otáčení kliky... Pokud si měl celý motor rozebraný a vyčištěný, je možné, že to není pořádně mázlé. Měl jsem motor přes půl roku bez oleje, postavený "na spojku" a po smontování se choval velmi podobně - a to jsem dělal jen čerpadlo... Pokud si dělal výbrus, tak může být problém s tím, pokud v brusírně vzali dosedací plochu válce za rovinu k níž má být výbrus kolmý. Já u svého motoru dosedací plochu (buďto na karteru nebo na válci) kolmou nemám a vím minimálně ještě o jednom motoru, kde to bylo podobně. Takže i když budeš mít ojnice vyúhlované, může píst chodit "za roh"...

Re: spravny postup skladani motoru

od Honda Wanderer » 28 úno 2013, 16:06

Nevím, ale myslím si, že je to jedno, tohle není dvoutakt, kdy jsou důležité zámky kroužků. Sundej válce a písty, dej čepy, otoč do horní úvrati a změř si každou stranu šuplerou vůči bloku a budeš vidět na čem jseš. Můžeš to třeba zkusit protočit jen s písty bez kroužků, podívej se kam ty písty nabíhají v horní a dolní úvrati... Prostě motor má běžet lehce, v podstatě by s ním mělo jít otáčet jedním, dvěma prsty, když máš venku svíčky. Podle toho popisu se ti tam spíš něco kříží, viděl bych to na ty ojnice. Kde ti tu kliku dělali? Jsou firmy, co zgenerálkovanou kliku ani nechtějí poslat poštou, protože se obávají poškození, právě třeba kvůli ohnutým ojnicím. Pak dej vědět, zajímalo by mě, co tomu bylo. ;)

Re: spravny postup skladani motoru

od Naposled » 28 úno 2013, 15:45

Ave, díky za odpověď. Teď jsem ještě prolistoval fórum a napadlo mně, jestli můj dněpřík nemá obráceně písty. Dal jsem je číslama dolu hlavou. Původní písty měli mezi čepovýma okama rozdíl 0,3 mm. Žádna šipka na pístech ovšem neni.

Re: spravny postup skladani motoru

od Honda Wanderer » 28 úno 2013, 15:29

To jsem měl taky. GO kliky kdesi v Polsku. Tak jsem válce a písty zase sundal, do ok dal jenom čepy, začal měřit a nestačil se divit. S největší pravděpodobností nemáš vyúhlované ojnice nebo jsi je ohnul (při montáži, přepravě apod.). Eventuelně můžeš mít křivě vystružená pouzdra (tj. písty nabíhají šikmo). To prostě musí běhat jak loďka. Ale může to být taky něco jiného. Jestli chybu nenajdeš a přesto to zprovozníš, tak se ti to do 500km stejně vysype.

Re: spravny postup skladani motoru

od Naposled » 28 úno 2013, 14:10

Ave, dneska jsem složil motor svého miláška podle dobrých rad. Všechno fungovalo a klaplo přesně podle rad. Na nic jsem nemusel použít kladivo. Ale, po namontování válců mi jde velce těžce protočit motorem. Před namontováním válců mi klika šla točit rukou. Generálkoval jsem kliku, ložiska, nový výbrus s pístama a kroužkama. Otáčel jsem pře setrvačník ve směru hodinek. Je to vlastnost kroužků, než si sednou? Nebo jsem něco opomenul? Díky za každou radu. Nechci to rvát na tvrdo.

Re: spravny postup skladani motoru

od hipik634-750 » 24 črc 2012, 07:46

Jezka uz zvladam :-) diky za osvetleni

Nahoru