spravny postup skladani motoru

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od serpico-3 »

U stojatých válců je taková jednoduchá hrubá pomůcka vyůhlování , že se na píst bez kroužků posadí válec /bez šroubů/ a když při otáčení píst jde volně a nemá ani tendenci s válcem pohnout je vyůhlování v pořádku./samozřejmě při správné vůli pístu ve válci/. Což by jistě šlo i u boxera, položit motor mezi 2 židle /např./jedním válcem dolů a vyzkoušet...
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, dneska jsem si vyšetřil dvě hodinky v dílně a začal jsem s lehkou diagnostikou závady podle rad, které tady padly. Výbrus je rovný, neni koonický. Především jsem nic nezapoměl v motoru, ani klíč ani oříšek :lol: Po sundání pravého válce jsem vyzkoušel otočit setrvačníkem a levý píst se ve válci pohyboval. Sice ne dvouma prstama, ale už to šlo. Vevnitř pístů bohužel značky nebyly. Proměřil jsem jak staré tak i nové písty a čepy nejsou vyosené (v to jsem doufal, že budou). Takže, jak vyšetřím trochu času, zkusím nasadit písty bez kroužků, válce a zkusím polohu ojnic, popřípadě jejich zuhlování. Díky za podněty. Jestli tento malý problém zdolám, tak dám vědět, v čem byla zakopaná sabaka.
MT 12-S
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Dneprstein píše:Pístní čep není v ose pístu, ale je posunutý asi o 2mm z osy.
Můžu vědět, jakých se to týká motorů? SV OHV? Jdu měřit písty...
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, ja mám SV spodní motor 750ccm. Tam nebyl rozdíl v pístech. Radši jsem to proměřil 3x. Nasadil jsem čep do pístu a měřil ze všech dvou stran.
MT 12-S
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Taky mám SV. Proměřil jsem asi 8 pístů. Rozdíly jsem našel, ale žádnou logiku v nich. Takže to přisuzuju spíš chybě měření a drobným odchylkám ve výrobě.
Don't give in without the fight!
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od Dneprstein »

To se týká Dněpra 11, 16 atd... Jestli to má 650 OHV už od začátku výroby, to netušim...

Vyštrachal jsem Dněpří manuál a dle něj je to takto: "Osa otvoru pro písní čep je posunutá 0 1,5mm oproti ose plochy průměru pístu, díky čemuž se píst plynule bez úderů přemistťuje v rámci mezery mezi plášti pístu a stěnami válce při změně směru pohybu v horní úvrati. Na dně pístu je vyražená šipka, která ukazuje správné umístění pístu ve válci. Při montáži musí být šipka otočená na obou pístech dopředu, tj. na stranu odstředivého čističe oleje."

SV 750 se to nejspíš netýká (k tomu nemam podklady)...


Co se týká toho výbrusu, tak jsem nemyslel, že by měl být kónický. Ale, že se nedá zaručit, že patka válce je skutečně kolmá k ose pohybu pístu ve válci...
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: spravny postup skladani motoru

Nový příspěvek od Naposled »

Dneprstein píše:Pokud si dělal výbrus, tak může být problém s tím, pokud v brusírně vzali dosedací plochu válce za rovinu k níž má být výbrus kolmý. Já u svého motoru dosedací plochu (buďto na karteru nebo na válci) kolmou nemám a vím minimálně ještě o jednom motoru, kde to bylo podobně. Takže i když budeš mít ojnice vyúhlované, může píst chodit "za roh"...
Ave, takže to bylo tímhle. Sice to vyuhlované bylo, ale dosedací plocha na válce byla tatam. Díky kluci za docela dobrou debatu.
MT 12-S
Odpovědět