Pístní kroužky K750+karburátory K63

Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Pístní kroužky K750+karburátory K63

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od Ivo » 08 čer 2016, 07:53

Na dvoutaktu ti ale případné otáčení způsobují přepouštěcí kanály dvojtaktního motoru ;) Což 4t motoru tak nějak chybí a plyny se v motoru pohybují "kultivovaněji"... I tak u nich ale dochází k lehkému otáčení kroužků :)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od Mirek » 08 čer 2016, 06:03

Zdař Bůh. Kdyby se kroužky netočily, nemuseli by být na dvoudobých motorech zámky. JJJJ

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od arno77 » 06 čer 2016, 20:17

To je tady jako na nějakém koncilu, kde se inkvizice rozhoduje kterého kacíře upálit :lol:
jak řekl Galileo Galilei "A přece se točí" 8-)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od jurawood » 06 čer 2016, 15:19

sice staré vlákno, ale narazil jsem na to.
Kroužky se točí i netočí.
Nové kroužky se točí, a docela rychle, relativně k otáčkám ale zase pomalu.
:lol:
Ale po zajetí se většinou kroužky mohou obrousit podle ovality válce a už se netočí :-)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od panther » 20 bře 2013, 17:30

Jak říká Michal a Fapeko,kroužky se toci.ne že by rotovaly zavratnou rychlostí,ale pootáčejí se behem provozu.

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od Napuram » 20 bře 2013, 00:22

Teď spíš špekuluju o tom točení kroužků ve válci. Serpico-3 udal naprosto neprůstřelný argument logice. Ačkoliv mě to změnilo pohled na funkci mnohodobého motoru, který jsem leta vyznával. Má recht, každý výbrus je šiša, a tohle kdyby kroužek protočil, je zle, i kdyby měl vůli jak kráva. Musí si šmajdat jen v určitém rozsahu. Jak se protočí, bylo by z něho tisíc marných kousků, prahnoucích po okamžiku dát pusinu sedlu výfukového ventilu, v tom lepším případě. Skoro mi tato vize připomněla ty komponenty, co leží na mém stolíku, čekajíc na výměnu.

ADD.2 Víte někdo kolik by měla mít ta elipsoídní věc excentricitu, či jak se tomu nadává? Nebo jsem jenom zase zmatený jako teenager u facebooku?

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od hipik634-750 » 14 bře 2013, 19:21

kdyz to mas udelany dobre, tak sidecar neuskodi ...

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od Napuram » 14 bře 2013, 18:55

Jo díky za informace. Ta vůle tam 100pro musí být. Když jsem tomu nechal před lety udělat výbrus, tak mi brusič ještě přibral zámky. Stejně se mi levý válec kousal (mazal jsem to i vrchem), ale to bylo i tím jak jsem byl natěšený a hlavně to teď budu zabíhat bez sidecáru, ten tomu záběh určitě neulehčí...

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od serpico-3 » 28 úno 2013, 17:06

Pánové a proč se asi pootáčejí při montáži o 120stupˇnů ? /ten slabší nebo s jiným profilem by se jistě točil rychleji než ten druhý, ne/? Proč je doporučováno montovat stěrací kroužek "vůlí" mimo díru pístního čepu, protože tam má olej větší turbulenci a motor by mezerou/vůlí/ žral olej? Proč se montuje vrchní kroužek u jetého válce mezerou do strany a ne nahoru/u boxera/, kde je tak trochu šiška. Patrně se kroužek při montáži trochu posune, ale určitě se netočí..Jak dlouho by asi vydržela drážka kroužku/hliník/kdyby se kroužek točil? Kdo by ten kroužek roztáčel, když jej drží jeho pružnost, tření ve válci a v pístu? Samozřejmě u vymlácené drážky v pístu, 2mm vůle kroužku , kdy i kroužek praskne, se patrně posune, ale jak se třeba můžou kruhy zapéct v pístu a ani se nehnout , když se točí? ;)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od fapeko » 27 úno 2013, 20:13

serpico-3 : ty kroužky se museji točit za chodu motoru ,jinak by ti vydřeli podélne drážky do válce . Jak říka Michal taky jsem to viděl až po rozborce válce že jsou pootočené. U 2T motoru jsou přece často vidět vydřené drážky ve válci , jenže tam se tomu neda zabránít z důvodu zámku na pístu a kanálu ve válci (sací,výfukový)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od Michal » 27 úno 2013, 19:10

Otočením kroužku je myšleno správnou stranou směrem k hlavě. Kroužky pro 4T jsou v naprosté většině kónické. Horní strana (k hlavě) je označená buďto důlkem, nebo potiskem který se po nějakém čase provozu setře a následně je nutno si při demontáži označit, která strana je nahoru.
Minimální vůle nového kroužku je 0,2mm, je potřeba ji změřit spárovou měrkou, protože pro výbrus s mínusovou tolerancí může vyjít menší. Výbrus se brousí samozřejmě na konkrétní průměr pístu, nikoliv podle kroužků.
Ve válci s čerstvým výbrusem se po zajetí vůle přirozeně trochu zvětší. Pokud by byla vůle příliš malá, při zahřátí motoru pístní kroužek popraská na několik kusů.
Že se kroužek točí, si myslím taky. Kdykoliv jsem s čerstvým výbrusem po prvních pár stech km sundal válec abych zkontroloval případný číhající problém, kroužky byly natočené úplně jinak než když jsem je tam dával.

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od serpico-3 » 27 úno 2013, 18:39

Já jsem si na již jeté písty nandal novodobé pístní kroužky s expandérem/je to to pérko ve stěráku/a jelikož jsou užší než drážka, na kraj kroužků jsem nandal vhodné "lamely" ,ktéré jsou koupitelné. Bylo to u firmy Buzuluk Komárov u Hořovic..Byl jsem až překvapen, jak se zastavilo žrání oleje , spotřeba je minimální a motor pomalu nekouří..Co se týče vůle, samozřejmě u vzducháče jsou vůle větší než u kapalinou chlazeného a jde i o to, zda je kroužek chromovaný, nebo jen čistá litina. Ten chromovaný nahoru je vhodný., ale déle se zabíhá.
Fapeko, z čeho usuzuješ, že se kroužky točí? Že by dělaly výbrus? A např. u kroužků Goetze pro opotřebované motory /spíše ale pro automobily/je vrchní kroužek s hranou, která se dává hranou nahoru, aby kroužek nedorážel do hrany vzniklé opotřebením válce. ;)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od Naposled » 27 úno 2013, 18:16

Ave, ano Fapeko má pravdu jak s pootočením kroužků o 120°( aby neutíkal tlak), tak i orientace kroužků: vršek - spodek. Na nových kroužkách může být i napsáno, co je vršek (TOP...), nebo podle průřezů. Je více profilů, ale základní myšlenku Fapeko popsal dobře. Pro příklad posílam odkaz, kde v půlce stránky jsou jedny z možných typů kroužků. Kroužky jdou materialově furt dopředu, proto bych se řídil spíš minimální mezerou mezi koncema kroužků.
http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... /pista.htm

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od fapeko » 27 úno 2013, 17:53

Pokud vím tak u 4T motoru je to tak, že zámky maji být vytočené vůči sobě o 120° a pokud má kroužek sraženou obvodovou hranu tak tá se dáva vždy dolů.
Oni ty kroužky se stejnak sami točí při chodu motoru , takže je skoro jedno kde bude začínat první zámek (až na nějaké vyjímky) ale Michal to umí lépe vysvětlit ;)

Re: Pístní kroužky K750+karburátory K63

od arno77 » 27 úno 2013, 16:55

Naposled píše:Hlavně si dávej pozor na správne otočení kroužků. Nedají se tam dát jakkoli.
Něco mi uniklo? jak to myslíš? :o

Nahoru