od host » 22 srp 2018, 19:50
Co to je za bláboly - stooktanový benzín, větší tlaky, větší teploty, proto propálené písty....
Oktanové číslo s výše citovaným NEMÁ VŮBEC co dělat!!
Oktanové číslo zjednodušeně řešeno určuje POUZE větší či menší odolnost proti samozápalům, resp. tzv. detonačnímu spalování/zážehu. S ničím jiným (pro praktického motoristu důležitým) to nesouvisí.
To, že na nějaký druh/značku paliva motor jde lépe/hůře je dáno pouze jeho složením, resp. obsahem různých sajrajtů/aditiv. S OČ to nemá vůbec nic společného, pokud ovšem jeho hodnota odpovídá min. potřebě motoru (jízda na technický benzín tuto podmínku u čtyřdobého motoru obvykle nesplňuje, zatímco doutakt starého typu jej spaluje se stejnou grácií, jako tu opěvovanou a obávanou Vervu (pročpak asi, víme???), a dokonce jede i do kopce, přestože má jářku pouze nějakých 60 oktanů a neměl by tedy mít "tlaky" a "teploty" skoro žádné

)!
Jakž takž bychom se ještě mohli v jistém vztahu k OČ bavit o průtahové době paliva, která by ev. MOHLA (!!) způsobovat vyšší namáhání výfukových ventilů, ale to je tak všechno (kromě té odolnosti proti samozápalům, samozřejmě).
Doporučuji nastudovat o problematice něco z hodnověrných (papírových převážně) podkladů. Fóra internetová či z provozoven RaJ nižších cenových skupin k nim povětšinou nepatří, bohužel

Co to je za bláboly - stooktanový benzín, větší tlaky, větší teploty, proto propálené písty....
Oktanové číslo s výše citovaným NEMÁ VŮBEC co dělat!!
Oktanové číslo zjednodušeně řešeno určuje POUZE větší či menší odolnost proti samozápalům, resp. tzv. detonačnímu spalování/zážehu. S ničím jiným (pro praktického motoristu důležitým) to nesouvisí.
To, že na nějaký druh/značku paliva motor jde lépe/hůře je dáno pouze jeho složením, resp. obsahem různých sajrajtů/aditiv. S OČ to nemá vůbec nic společného, pokud ovšem jeho hodnota odpovídá min. potřebě motoru (jízda na technický benzín tuto podmínku u čtyřdobého motoru obvykle nesplňuje, zatímco doutakt starého typu jej spaluje se stejnou grácií, jako tu opěvovanou a obávanou Vervu (pročpak asi, víme???), a dokonce jede i do kopce, přestože má jářku pouze nějakých 60 oktanů a neměl by tedy mít "tlaky" a "teploty" skoro žádné :mrgreen: )!
Jakž takž bychom se ještě mohli v jistém vztahu k OČ bavit o průtahové době paliva, která by ev. MOHLA (!!) způsobovat vyšší namáhání výfukových ventilů, ale to je tak všechno (kromě té odolnosti proti samozápalům, samozřejmě).
Doporučuji nastudovat o problematice něco z hodnověrných (papírových převážně) podkladů. Fóra internetová či z provozoven RaJ nižších cenových skupin k nim povětšinou nepatří, bohužel :evil: