od arno77 » 03 kvě 2014, 09:31
Zdravím Emkaře,
jestli narážíte na větu z výše uvedeného odkazu:
" V roce 1955 je do výroby zaveden typ M-72M, u kterého jsou provedeny následující konstrukční změny:
•mohutnější výztuhy zadní části rámu " - tak tím nejsou myšleny velké trojúhelníky. stačí se podívat do katalogu 1956, kde o nich na obrázcích není ani vidu ani slechu.. a to by tam přece musely být, kdyby to bylo zavedeno jako novinka z roku 1955. Ne ne, skutečnost je jiná, velké výztuhy měla Emka roku 52 stoprocentně, 53 rok bych "snad" ještě bral..
Slyšel jsem tvrzení, že velké trojúhelníkové výztuhy měly pouze Emky určené pro armádu - Vysvětlení je jednoduché.
Zkrátka do roku 52, čili zhruba do doby kdy se vyráběly ty "velké" byly tyto motorky určeny jen a pouze pro armádu, čili jednoduše řečeno civilista si Emku až do tohoto roku nekoupil nikde v obchodě

Na závěr, sice se nechci opakovat, ale chtěl bych zdůraznit, že fotky nalezené na internetu ať již zaručeně původních či renovovaných emek mnohdy neodpovídají stavu v jakém byly skutečně vyrobeny, tudíž se na ně rozhodně nelze při renovaci spoléhat, pokud to člověk nemá ověřené z vícero zdrojů, ať již dokumentace, či původních fotografií.
Také jsem takto zpočátku narazil, když jsem chtěl renovovat BMW R-71 a jako předlohu jsem si zvolil vlastní fotografie pořízené z jedné veteránské akce. Později, když jsem se do toho malinko zasvěcoval, zjistil jsem, že mnou líbivý vyfotografovaný stroj sloužící jako předloha měl výfuky z jawy 500 ohc, Emkovou nádrž, karburátory K302 atd. až jsem nakonec přišel na to, že je to celé překopaný Rus. Takže, pravdy je mnohdy úplně jinde

ale to jen tak na okraj, ať tu zas nerozebíráme rozdíly mezi BMW/M72. Spíš se teď se do mě pusťte vy co máte jiný názor na ty Emkové rámy co se týče výztuh. Chtěl bych případně slyšet nějaké rozumnější vysvětlení, či prameny než že už jsem to tak koupil, nebo že je spousta fotek na internetu.. Fakta, původní fotky, či literaturu.
Zdravím Emkaře,
jestli narážíte na větu z výše uvedeného odkazu:
" V roce 1955 je do výroby zaveden typ M-72M, u kterého jsou provedeny následující konstrukční změny:
•mohutnější výztuhy zadní části rámu " - tak tím nejsou myšleny velké trojúhelníky. stačí se podívat do katalogu 1956, kde o nich na obrázcích není ani vidu ani slechu.. a to by tam přece musely být, kdyby to bylo zavedeno jako novinka z roku 1955. Ne ne, skutečnost je jiná, velké výztuhy měla Emka roku 52 stoprocentně, 53 rok bych "snad" ještě bral..
Slyšel jsem tvrzení, že velké trojúhelníkové výztuhy měly pouze Emky určené pro armádu - Vysvětlení je jednoduché.
Zkrátka do roku 52, čili zhruba do doby kdy se vyráběly ty "velké" byly tyto motorky určeny jen a pouze pro armádu, čili jednoduše řečeno civilista si Emku až do tohoto roku nekoupil nikde v obchodě ;)
Na závěr, sice se nechci opakovat, ale chtěl bych zdůraznit, že fotky nalezené na internetu ať již zaručeně původních či renovovaných emek mnohdy neodpovídají stavu v jakém byly skutečně vyrobeny, tudíž se na ně rozhodně nelze při renovaci spoléhat, pokud to člověk nemá ověřené z vícero zdrojů, ať již dokumentace, či původních fotografií.
Také jsem takto zpočátku narazil, když jsem chtěl renovovat BMW R-71 a jako předlohu jsem si zvolil vlastní fotografie pořízené z jedné veteránské akce. Později, když jsem se do toho malinko zasvěcoval, zjistil jsem, že mnou líbivý vyfotografovaný stroj sloužící jako předloha měl výfuky z jawy 500 ohc, Emkovou nádrž, karburátory K302 atd. až jsem nakonec přišel na to, že je to celé překopaný Rus. Takže, pravdy je mnohdy úplně jinde ;) ale to jen tak na okraj, ať tu zas nerozebíráme rozdíly mezi BMW/M72. Spíš se teď se do mě pusťte vy co máte jiný názor na ty Emkové rámy co se týče výztuh. Chtěl bych případně slyšet nějaké rozumnější vysvětlení, či prameny než že už jsem to tak koupil, nebo že je spousta fotek na internetu.. Fakta, původní fotky, či literaturu.