od pete » 08 čer 2014, 20:46
Zdar, po hledání a pročtení fóra jsem nikde nenašel podobný problém se spojkovou tyčkou tak se zeptám v tomto vlákně.
Mám dněpra K750 se zpátečkou, než jsem ho začínal renovovat tak spojka fungovala bez jediného problému. V průběhu renovace jsem opravoval převodovku, motor šlapal dobře tak jsem ho zatím nerozdělával, rovněž tak spojku. Jediné co jsem dokupoval tak bylo gumové těsnění na spojkovou tyčku, protože tam nebylo. Teď jsem to všechno dal dohromady, upozorňuji že bez použití hrubého násilí, převodovka šla na motor nasadit dobře včetně tyčky. Poté jsem seřídil lanko spojky, všechno fungovalo.
Problém začal v momentě startování. Nejdřív šla start páka celkem lehce, bez odporu, po chvilce zkoušení to začalo otáčet i motor a naskočilo to. Ale v tom se zasekla spojková tyčka a spojka přestala fungovat. Zůstala zastrčená ve vnitřku převodové hřídele. Převodovku jsem sundal, tyčku rozchodil, opět nasadil a nastartoval. Motor běžel, spojka fungovala, když jsem však zařadil zpátečku nebo jedničku tak se to moc nechtělo rozjet, jako by spojka zůstala vyset a po chvíli trápení to škublo, jako když sepne spojka a opět tyčka zůstala kousnutá v přední poloze a nechtěla se vrátit.
Než jsem převodovku znovu sundal, tak jsem napřed sundal páku spojky, která ze zadu tlačí na axiální ložisko a zkontroloval jsem ho jestli není kousnuté, ale nebylo, pouze tyčka byla zasunutá. Po sundání převodovky jsem zkoušel tyčku zasunout do čtyřhranu ve spojce, zjistil jsem že tam je trochu vůle, tyčka se po zasunutí trochu točí, nevím jestli to je naškodu nebo to je normální?
Nebo jestli problém bude ve spojce, která se kouše a zůstává vyset?
Prostě zatím nevím tak se ptám, jestli někdo řešil podobný problém. Budu vděčný za každou radu. Dík moc. Petr
Zdar, po hledání a pročtení fóra jsem nikde nenašel podobný problém se spojkovou tyčkou tak se zeptám v tomto vlákně.
Mám dněpra K750 se zpátečkou, než jsem ho začínal renovovat tak spojka fungovala bez jediného problému. V průběhu renovace jsem opravoval převodovku, motor šlapal dobře tak jsem ho zatím nerozdělával, rovněž tak spojku. Jediné co jsem dokupoval tak bylo gumové těsnění na spojkovou tyčku, protože tam nebylo. Teď jsem to všechno dal dohromady, upozorňuji že bez použití hrubého násilí, převodovka šla na motor nasadit dobře včetně tyčky. Poté jsem seřídil lanko spojky, všechno fungovalo.
Problém začal v momentě startování. Nejdřív šla start páka celkem lehce, bez odporu, po chvilce zkoušení to začalo otáčet i motor a naskočilo to. Ale v tom se zasekla spojková tyčka a spojka přestala fungovat. Zůstala zastrčená ve vnitřku převodové hřídele. Převodovku jsem sundal, tyčku rozchodil, opět nasadil a nastartoval. Motor běžel, spojka fungovala, když jsem však zařadil zpátečku nebo jedničku tak se to moc nechtělo rozjet, jako by spojka zůstala vyset a po chvíli trápení to škublo, jako když sepne spojka a opět tyčka zůstala kousnutá v přední poloze a nechtěla se vrátit.
Než jsem převodovku znovu sundal, tak jsem napřed sundal páku spojky, která ze zadu tlačí na axiální ložisko a zkontroloval jsem ho jestli není kousnuté, ale nebylo, pouze tyčka byla zasunutá. Po sundání převodovky jsem zkoušel tyčku zasunout do čtyřhranu ve spojce, zjistil jsem že tam je trochu vůle, tyčka se po zasunutí trochu točí, nevím jestli to je naškodu nebo to je normální?
Nebo jestli problém bude ve spojce, která se kouše a zůstává vyset?
Prostě zatím nevím tak se ptám, jestli někdo řešil podobný problém. Budu vděčný za každou radu. Dík moc. Petr