K 750-Prasklá spojková tyčka
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
K 750-Prasklá spojková tyčka
Zdravím.Praskla mi u káčka spojková tyčka v zadní části v zeslabení.Tyčka a ložisko byly nové cca 500km.Vím,že když jsem moto koupil byla tam ta samá závada a proto jsem to měnil.Co by mohla být příčina?Díky.
Re: K 750-Prasklá spojková tyčka
No pokud jsi měl na té tyčce ten těsnicí kroužek , díra v hřídeli je rovná,ložisko nemá vydřené drážky v těch dosedacích plochach , měl vůli na lanku spojky a měl v pořádku ten poloautomat s pružinkou tak to je nějaké čudné
Ještě zkus tam dát ten axiál od SKF jak jsem ti radil
Ještě zkus tam dát ten axiál od SKF jak jsem ti radil
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: K 750-Prasklá spojková tyčka
Těs. kroužek jsem tam měl ale neměnil jsem úplně všechny součástky.To skf tam dám a vyměním to komplet.Zatím díky.
Re: K 750-Prasklá spojková tyčka
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: K 750-Prasklá spojková tyčka
ahojtě...
Setkal jsem se s podobným problémem, když nebyla čtyřhranná díra v prítlačném taliří spojky uprostřed...
Asi zmetek z výroby...
Setkal jsem se s podobným problémem, když nebyla čtyřhranná díra v prítlačném taliří spojky uprostřed...
Asi zmetek z výroby...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: K 750-Prasklá spojková tyčka
Zdravím.Tak po tom co jsem si nechal vytočit novou spojkovou tyčku a dal jiné ložisko s podložkami dle Fapekovi rady mám najeto 400 km a zatím vše o.k..Ale chtěl jsem se jen zeptat jak správně seřídit automat.Na lance mám vůli a automat jsem nastavil tak nějak od oka.Nemám s tím zkušenost.Díky.
Re: K 750-Prasklá spojková tyčka
Zdar, po hledání a pročtení fóra jsem nikde nenašel podobný problém se spojkovou tyčkou tak se zeptám v tomto vlákně.
Mám dněpra K750 se zpátečkou, než jsem ho začínal renovovat tak spojka fungovala bez jediného problému. V průběhu renovace jsem opravoval převodovku, motor šlapal dobře tak jsem ho zatím nerozdělával, rovněž tak spojku. Jediné co jsem dokupoval tak bylo gumové těsnění na spojkovou tyčku, protože tam nebylo. Teď jsem to všechno dal dohromady, upozorňuji že bez použití hrubého násilí, převodovka šla na motor nasadit dobře včetně tyčky. Poté jsem seřídil lanko spojky, všechno fungovalo.
Problém začal v momentě startování. Nejdřív šla start páka celkem lehce, bez odporu, po chvilce zkoušení to začalo otáčet i motor a naskočilo to. Ale v tom se zasekla spojková tyčka a spojka přestala fungovat. Zůstala zastrčená ve vnitřku převodové hřídele. Převodovku jsem sundal, tyčku rozchodil, opět nasadil a nastartoval. Motor běžel, spojka fungovala, když jsem však zařadil zpátečku nebo jedničku tak se to moc nechtělo rozjet, jako by spojka zůstala vyset a po chvíli trápení to škublo, jako když sepne spojka a opět tyčka zůstala kousnutá v přední poloze a nechtěla se vrátit.
Než jsem převodovku znovu sundal, tak jsem napřed sundal páku spojky, která ze zadu tlačí na axiální ložisko a zkontroloval jsem ho jestli není kousnuté, ale nebylo, pouze tyčka byla zasunutá. Po sundání převodovky jsem zkoušel tyčku zasunout do čtyřhranu ve spojce, zjistil jsem že tam je trochu vůle, tyčka se po zasunutí trochu točí, nevím jestli to je naškodu nebo to je normální?
Nebo jestli problém bude ve spojce, která se kouše a zůstává vyset?
Prostě zatím nevím tak se ptám, jestli někdo řešil podobný problém. Budu vděčný za každou radu. Dík moc. Petr
Mám dněpra K750 se zpátečkou, než jsem ho začínal renovovat tak spojka fungovala bez jediného problému. V průběhu renovace jsem opravoval převodovku, motor šlapal dobře tak jsem ho zatím nerozdělával, rovněž tak spojku. Jediné co jsem dokupoval tak bylo gumové těsnění na spojkovou tyčku, protože tam nebylo. Teď jsem to všechno dal dohromady, upozorňuji že bez použití hrubého násilí, převodovka šla na motor nasadit dobře včetně tyčky. Poté jsem seřídil lanko spojky, všechno fungovalo.
Problém začal v momentě startování. Nejdřív šla start páka celkem lehce, bez odporu, po chvilce zkoušení to začalo otáčet i motor a naskočilo to. Ale v tom se zasekla spojková tyčka a spojka přestala fungovat. Zůstala zastrčená ve vnitřku převodové hřídele. Převodovku jsem sundal, tyčku rozchodil, opět nasadil a nastartoval. Motor běžel, spojka fungovala, když jsem však zařadil zpátečku nebo jedničku tak se to moc nechtělo rozjet, jako by spojka zůstala vyset a po chvíli trápení to škublo, jako když sepne spojka a opět tyčka zůstala kousnutá v přední poloze a nechtěla se vrátit.
Než jsem převodovku znovu sundal, tak jsem napřed sundal páku spojky, která ze zadu tlačí na axiální ložisko a zkontroloval jsem ho jestli není kousnuté, ale nebylo, pouze tyčka byla zasunutá. Po sundání převodovky jsem zkoušel tyčku zasunout do čtyřhranu ve spojce, zjistil jsem že tam je trochu vůle, tyčka se po zasunutí trochu točí, nevím jestli to je naškodu nebo to je normální?
Nebo jestli problém bude ve spojce, která se kouše a zůstává vyset?
Prostě zatím nevím tak se ptám, jestli někdo řešil podobný problém. Budu vděčný za každou radu. Dík moc. Petr