M 72 z Kyjeva

Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: M 72 z Kyjeva

Re: M 72 z Kyjeva

od Honda Wanderer » 08 zář 2012, 23:22

No já zase držím pěsti s tou ruskou motoelektrárnou, jestli to bude dobíjet. :D

Re: M 72 z Kyjeva

od arno77 » 07 zář 2012, 23:22

Ahoj,
relé i dynamo vypadají velice slušně. Na tom dynamu je ve velké většině ten štítek jiš setřelý a nečitelný, je vzácné pokud je tam možno něco vyčíst, dělaly se z ocele. Sice jsem viděl na allegru před časem repliku tohoto štítku, ale originál je originál. Ten regulátor je na jedné straně shora zkosený že? Taky jsem měl tento typ doma, a ve strovnáním s jeho starším bratrem, to byl opravdu obr :) .
Je zajímavé jak němci dokázali relé nasoukat do dynama, a stačilo to, zatímco rus vymyslel ještě větší dynamo a k tomu ještě plechovou krabici velkou skoro jako šatní skříň :D , do které to relé teprve umístil.
Jinak držím pěsti ať to s těmi doklady klapne!
;)

Re: M 72 z Kyjeva

od KOVROVEC5 » 05 zář 2012, 08:07

Ahoj všichni,tak jsem dal motocykl trochu do pořádku a zdárně absolvoval STK,donesl všechny papíry na magistrát,uvidíme jak to dopadne.
Podařilo se mi opatřit krátké dynamko(na mojí moto bylo již to delší)i s příslušným regulátorem.Je ve velice pěkném stavu,stačilo ho jen vyčistit,přeleštit komutátor a dát nová ložiska(původní jsem uschoval)
Dynamko má trochu jinou konstrukci než to delší,ve předu nemá simering ale dva plstěné kroužky,zadní ložisko je velice malé(tuším 608),zadní kryt není na šrob ale na klipsnu.Má taky moc pěkný štítek,sice ošoupaný ale stále čitelný.
Je na něm;
Ministerstvo avtomobilnoj i traktornoj promyšlenosti SSSR
Typ G11 A
6V 7A
a na datumce raženo 3-52
Regulátor je plechový,obrovských rozměrů,skoro větší než dynamko!
Zatím ahoj,Michal
P9050001.JPG
P9050002.JPG

Re: M 72 z Kyjeva

od Honda Wanderer » 23 srp 2012, 18:19

Nejhezčí je stejně to nářadí. Ale vypadá to zajímavě všechno...

Re: M 72 z Kyjeva

od KOVROVEC5 » 23 srp 2012, 13:37

Kryt spínačky tam už byl a byl tam zřejmě už z výroby té budky.Já teď ještě nejsm rozhodnut zda to předělat na emkovou spínačku,a nebo to nechat tak jak to je jako výsledek běhu času.
Michal

Re: M 72 z Kyjeva

od Darius » 23 srp 2012, 13:27

krytku spínačky si tam dal nebo jí más jen tak ?
že pokud bys jí nemel kam udat mě by se hodila...

Re: M 72 z Kyjeva

od KOVROVEC5 » 23 srp 2012, 10:50

Ahoj,tak už jsem zase o krok dál v pátrání.
Po návratu z dovolené na mě čekal doma dopis z Lotyšska s TP k mému motocyklu!Takže dle něho je rok 1954!Do teď jsem měl doma ne TP,ale jen potvrzení o registraci,s rokem 1972.No a teď koukám,onen TPje vydán 1972!
Takže doměnka - moto je původně armádní,proto ta zelená barva pod černou.V r.1972 byla vyřazena z armády,majitel,
v Tp je jen jeden ji zrepasoval ,opatřil černým lakem a jezdil na ní až do smrti(moto je z pozůstalosti).
Takže v Kyjevě vyrobili toto provedení v roce 1954.
Jinak budka světla je též vyřešena,při té repasi byla dána nová.Našel jsem totiž ze vnitřku razítko z datem říjen 1961.
Navíc byla vždy černá,nemá vespod zelenou barvu.Je to tedy náhradní díl s originálně montovanou káčkovou spínačkou,
na emkovou spínačku by musel být montážní otvor s větším průměrem,jak píšu minule.Tvar budky je ale emka ,ne káčko!
Vyrobil jsem zase nějaké foto,tak ať máte něco k prohlížení,zkusím je postupně poslat.
Ahoj,Michal

Re: M 72 z Kyjeva

od KOVROVEC5 » 15 srp 2012, 08:37

Tak výborně ,fotky se povedly.
Posílám i obrázky z origo příručky se zadním a předním světlem.To na side jsem koupil na burze originální dosud nepoužité.Na moto je to samé,jen má okýnko na osvětlení značky a delší vnitřek.
Je tam i foto čísla motoru,převodovky a rámu,výrobní štítek.
Přední světlo je zvláštní,nikdy jsem se s takovým nesetkal,ale odpovídá obrázku v příručce.
Jen mi vrtá hlavou ta budka světlometu se spínací skříňkou.Je emková,ale vypadá že je originálně udělaná na káčkovou
spínačku s příslušným překrytem!Je v původní černé barvě,evidentně bez zásahů.Pokud by byla původně osazena emkovou spínačkou,byl by na ní větší otvor!Jinak by se tam nedala emková namontovat!
Taky ten zadní obdélníkový otvor 1 x 4 mm pro překryt spínačky je zřejmě původní,těžko by ho někdo dělal amatérsky a když tak by ho vyvrtal kulatý.
Nevím ale jeli tato budka původní,je totiž černá a nikdy nebyla zelená tak jako zbytek motorky.Tak si myslím že ji asi někdo vyměnil později.
Viděl jste někdy někdo emkovou budku s origo montovanou káčkovou spínačkou?
Děkuji,s pozdravem Michal

Re: M 72 z Kyjeva

od KOVROVEC5 » 15 srp 2012, 08:10

Ahoj,zkouším tedy poslat nějaké další foto.
P8150001.JPG
P8150002.JPG
P8150003.JPG
P8150004.JPG
P8150005.JPG

Re: M 72 z Kyjeva

od Drapalik13 » 28 črc 2012, 16:34

Zdar, já mam tu samou emku. Dvě pružiny na zadní sedačce i ty výstuhy mam stejný. Jenom přední blatník mam
pevný a štítek na krku je plechový. Mam rok 1952. Motorku vlastnilo ministerstvo vnitra ČR a začátkem šedesátých let ji odkoupil muj děda. Jo a převodovka z emky je jiná než z káčka,ikdyž na oko to nevypadá.

Re: M 72 z Kyjeva

od Darius » 27 črc 2012, 21:03

Jsem napůl litevec a spolupracuju hodně s litevskejma opozitařema,muj kamarád jich má asi 12 tak ví o co go,přinejhorším se ptám jeho.
ono se to dá i podle čísel výroby podle let,treba já jí mám origo z 67roku a vim že nebyla měněná mužu poradit jak jen budu moct,jak jsem zjistil tak obě převodovky jak z M-72 a z K-750 jsou ty samý až na atypy se zpátečkou...
byli tři výrobny,Irbit (ted vyrábí uraly) IMZ,Kyjev KMZ, Gorkyj GMZ (skoro nejvzácnejší kompletace emek)

Re: M 72 z Kyjeva

od Honda Wanderer » 27 črc 2012, 19:57

Takže jsem vypátral, že:
v březnu 1941 byl Charkovský závod zemědělských strojů předělán na výrobu motocyklů M-72. Motory a převodovky pro tuto výrobu byly dodávány z Kyjevského závodu lékařských nástrojů. Tato výroba patřila pod Moskevský motocyklový závod. První várka motorek byla dodána v srpnu. V říjnu 1941 byl vydán příkaz o přemístění moskevského závodu do Irbitu. Víc jsem nevypátral.

Takže předpokládám, vzhledem k tomu, že rusové opustili Kyjev v polovině září 1941 a to už nějakou dobu byli v oblíčení, tak prostě tyhle továrny nestihli přestěhovat. Podle mě na výrobu pak navázali po válce. Nejspíš ze zbytků polotovarů a toho co tam zbylo. Asi jako my jsme poskládali zbylou výrobu letadel po němcích. Ale tohle už jsou jenom moje domněnky a teorie.

Re: M 72 z Kyjeva

od Jirka-hk » 27 črc 2012, 18:48

Opět zdravím ve spolek...
posílám foto :mrgreen: rámu s kulatýmy výztuhami bez těch malých u blatníku. (jinač o roku zrodu tohoto rámu moc nevím, navíc na horních brýlích přední vidlice má nálitek na zámek, původní barva černá, přední blatník nízké provedení, zadní blatník byl přidělán zezadu nahoře u tlumiče. Motor nebyl a převodovka má dekl na řazení jako bmw na jednopáku , spojka spodem, zadní převod bez výztuhy. Má toho hodně společného s rámem bez výztuh...)
Druhá foto je rám r.v "54 původně modrá kola květáky...
Darius.: jak poznáš podle čísla převodovky typ??? slyším prvně, že by se podle té změti čísel na rusoj dalo něco poznat... odkud čerpáš info, jestli to tedy najni nějaká tajňačka. Možná by to zajímalo i ostatní eMkaře...

Re: M 72 z Kyjeva

od KOVROVEC5 » 27 črc 2012, 15:25

Ahoj všem!
Tak k dotazům - rám samozřejmě výztuhy dole kde začíná zadní blatník má.Výrobní štítek je hliníkový ,pokusím se poslat foto.Nemá doražen rok výroby ,jen je tam předtišTěno 195..Spínačka je asi káčková,ale zatím si nejsem jist,až při demontáži uvidím jakým způsobem je přidělán překryt - ve světlometu je na jedné straně zasunut do malého obdélníkového otvotru který se těžko dělá amatérsky při výměně spínací skříňky,při předělávkách ho vždy někdo jen vyvrtá kulatý.
Zadní světýlko a odrazko je už to správné,bylo řešeno hned na místě v Lotyšsku.
Přední parabola i žárovka je velice zvláštní,zatím jsem to nikdy neviděl,ale podle ruské příručky to tam patří.
Nevím taky jak s tou zapalovací cívkou,emka co ji má pod předním krytem motoru tak na předním víku pod tím to krytem
tak je nálitek pro dva štefty na kterých cívka drží.Zde to není,tak musela být od začátku venku.
Jinak mám originální ruskou příručku s výkresy z roku 1956.rozlišují tam pouze model do 1954 a od 1954 roku.
Ten novější má jednopružinovou sedačku zadní,vysoký přední blatník a kola typ kytka.Jiné rozdíly(výztuhy rámu a tak)tam
neřeší.
Jinak zadní světla mám ještě jiné než na foto,vypadá jako staré Bosch nebo Jawa.Odpovídá ale obrázku v mé příručce.
To je zatím vše na co jsem si vzpomněl,jsem v práci a moto je doma.
Michal

Re: M 72 z Kyjeva

od Darius » 27 črc 2012, 14:15

Takže k převodovkám na Káčku je skoro stejná,pokud mi zde autor motorky by dal číslo převodovky mužu zjistit jaký to je model....i tak se to dá zjistit
PS: kdo říká že káčková je jiné tak asi pořádně žádný káčko neviděl
ohledně motoru,možná že se pletu nevykoukám válce ... na to z tý fotky to nevykoukám ....
tělo motorku to je z emky to jsem napsal blbě,omlouvám se.
ohledně zadního světla zde mám pro vás na ujasnění obrázek

2-M-72
3-M-72 a M-72M na sajdu (není tam světýlko dolu)
4-K-750 i K-750M ale z velké části se dávali i na sajdy
5-K-750 i K-750M-sajdy
Přílohy
3m72i2m72lopsysi5niekoi4k750ami.JPG
3m72i2m72lopsysi5niekoi4k750ami.JPG (44.98 KiB) Zobrazeno 8863 x

Nahoru