od KOVROVEC5 » 15 říj 2012, 11:31
Ahoj,řešil jsem asi před měsícem přihlášení M 72 z Lotyšska na normální značky,přidám tedy svou zkušenost.Obecně platí že co bylo schváleno do provozu v jiné zemi EU,musí u nás schválit taky.Platí při tom,že vozidlo musí plnit ustanovení vyhlášky která u nás platila v době výroby vozidla.Takže je potřeba si zjistit,od kdy musí mít moto blinkry,dvě zrcátka,homologované osvětlení a podobně.U novějších strojů se musí doložit i účinnost brzdění,elektrické odrušení,limity hluku a emisní norma.Takže čím novější stroj tak je to horší,zkoušky těchto věcí v autorizované zkušebně jsou v řádu 10 - 30000 kč.Navíc je stroj nemusí splnit.Tohoto jsem byl u Emky ušetřen,dle vyhlášky se v roce 1954 nic takového nevyžadovalo.
Číslo schválení v zemi EU se již nedokladuje,to platilo dříve.
Dále je nutno doložit technické údaje v rozsahu našeho velkého TP.S tím je ale problém,v snad žádný jiný v jiné zemi není tak podrobný jako náš.Já se snažil doložit to příručkou ČSLA,ale tu nevzali,mám jen kopii.Naštěstí mám
originální sovětskou příručku z r.1956 ve které jsou žádaná data.Musel jsem ale nechat udělat úřední překlad do češtiny.
Takže jsem absolvoval STK,doložil technická data a vše dopadlo dobře.ČESKÝ tp již mám.Jen perlička na konec - z úřadu ještě papíry vrátili ma chtěli na STK dopsat od kdy je Lotyšsko v unii....
Ahoj,řešil jsem asi před měsícem přihlášení M 72 z Lotyšska na normální značky,přidám tedy svou zkušenost.Obecně platí že co bylo schváleno do provozu v jiné zemi EU,musí u nás schválit taky.Platí při tom,že vozidlo musí plnit ustanovení vyhlášky která u nás platila v době výroby vozidla.Takže je potřeba si zjistit,od kdy musí mít moto blinkry,dvě zrcátka,homologované osvětlení a podobně.U novějších strojů se musí doložit i účinnost brzdění,elektrické odrušení,limity hluku a emisní norma.Takže čím novější stroj tak je to horší,zkoušky těchto věcí v autorizované zkušebně jsou v řádu 10 - 30000 kč.Navíc je stroj nemusí splnit.Tohoto jsem byl u Emky ušetřen,dle vyhlášky se v roce 1954 nic takového nevyžadovalo.
Číslo schválení v zemi EU se již nedokladuje,to platilo dříve.
Dále je nutno doložit technické údaje v rozsahu našeho velkého TP.S tím je ale problém,v snad žádný jiný v jiné zemi není tak podrobný jako náš.Já se snažil doložit to příručkou ČSLA,ale tu nevzali,mám jen kopii.Naštěstí mám
originální sovětskou příručku z r.1956 ve které jsou žádaná data.Musel jsem ale nechat udělat úřední překlad do češtiny.
Takže jsem absolvoval STK,doložil technická data a vše dopadlo dobře.ČESKÝ tp již mám.Jen perlička na konec - z úřadu ještě papíry vrátili ma chtěli na STK dopsat od kdy je Lotyšsko v unii....