Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. atd.

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Uživatelský avatar
rossi
Příspěvky: 38
Registrován: 08 zář 2016, 20:47
Bydliště: Litovel

Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. atd.

Nový příspěvek od rossi »

Zdravím, koupil jsem nevím co a potřebuji pomoc, pomoc, ale hlavně vydatnou pomoc
Obrázek Obrázek http://pictub.club/image/cPkB2
Koupil jsem toto:
Obrázek
Obrázek
V ukrajinském nebo ruském techničáku je napsáno
Dněpr 12 což ale určitě není. Má to hnanou sajdu.
V techničáku sedí číslo se štítkem a s číslem na rámu u tlumiče. Číslo motoru nesedí, jelikož je určitě měněn. Podle mne tam byla původně 750,ale nyní je tam 650 motorka je rok výroby 1977.
Motorka je proclena,ale na jiné jméno, ale mám na něj kontakt v celním dokladu je uvedeno jen číslo rámu(štítku) . Borec co jí koupil jí dal do servisu v šlapanicích u Brna.
Tam do faktury o práci napsali, že je to M-16, ale to též není.
Rozsah provedených prací ze dne1. 3.2016:
Odtah vozidla
Odstrojení moto. Oprav a zpojízdnění elektroinstalace komplet, osvětlení, zápalovací okruh, dobíjení, blikače. Moto přebíjí 17 asi vadný regulátor dobíjení.
Přepojení původní spínací skříňky
Zkušební start, seřízení ventilů..
Odřezání držáků vyvypínačepínače pod sedačkou
Vyřazení tažného zařízení
Dolití a dobití baterie
Oprava nádrže, opískování, vyřezánízkorodovaných částí nádrže, vysazení a zaletování, oprava závitů-montáž šteftů a srovnání a přeletování holendru pro palivový kohout. Nátěr odrezovač. Aplikace nádrž v nádrži.
Montáž na Moto. Výměna palivových hadiček.
Montáž kolenových plechů
Nalití paliva a start
Odtah k zákazníkovi..
Materiál je tam asi za 1400,-
Nejvíc stálo vylití nádrže tou sračkou, stála 1000,-
Děláno na tom bylo 27 hodin.
Cena celkem 14631,-
Je to ale hroznej šrot musí se okytovat nádrž ošmirgli a nastříkat a udělat tu bílou linku.
Na motoru ty gumový příruby od trubek sání vzduchu jsou rozpadlé. V motoru je místo filtru stáčený jen obr klubo ze silného rybářského vlasce. Motor střílí jak prase a z pravého výfuku jde černý kouř. A asi z hlavy po zahřátí teče černý olej. Vyčistil jsem karburátory a jde už jen pravej válec tak sem hrkal se šroubem bohatosti na levým a teď nejde pravej, levej slabě a hrozně střílí, ale neteče a nekouří.
Chtěl jsem na to udělat veteránské papíry, ale nevím jestli má cenu pouštět se do oprav.
Stálo mne to 47000,- mám k temu ještě držák kanystru, ale v jiné barvě (zelené) a štít na světlo s plexi také v jiné barvě.
Má to bezkontak zapalování.
Poraďte jestli je to na poslání ze skály.
Pokud ne budu řešit nádrž, ale nevím u koho a koupím karburátory K68, nyní tam jsou K302. Zkusil bych zatřít barvou rezavá místa a nějak rozleštit aby se to spojilo se starým lakem a mohlo to na papíry, ale nevím jak se lakuje a leští, kompresor nemám a nikdy jsem to nedělal se vším potřebuji pomoc. Taky nevím jestli by mi prošly ty výfuky. Který jsou z nerezu a někdo je asi dělal(přírubu mají) Zajímavé také je, že jeden válec má štefty pro karburátory horizontálně a druhý vertikálně, z toho důvodu je na jednom válci příruba co má vlastní štefty otočeny o 90% něco jako podložka vlastně přechodka.
Budu asi potřebovat machra co to zkoukne, na fotkách to vypadá líp.
Naposledy upravil(a) rossi dne 09 zář 2016, 07:15, celkem upraveno 2 x.
Jen cesta může být cíl

Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Jarda »

Největší tragedie na tom je,že jsi nenavštívil toto forum,ještě před koupí,je tu 99% informací,pokud ho alespon z třetiny prostuduješ,pochopíš jednu věc,kterou ti já nechci říct,nechci být ten špatný.Nicméně pokud na veterány,tak asi zahod UA TP,bude ti k prdu,možná bych to vydával za MT 10-36-tuším,že tento model má OHV motor a hnanou side viz. http://www.kolyaska.pl .Dále-pokud na veterány-tak já osobně bych to rozdělal,opískoval,nalakoval,komponenty jako je motor,špajzka a asi i diferák bych nechal někým odborným zkontrolovat,(někdo,kdo dobře rozumí starým strojům nemusí hned rozumět Dněprům,ale není to pravidlem).Třeba budou dobré a nebudou vyžadovat větší zásah,nebo pokud to šlape,tak to udělej jako já,chvíli pojezdi,abys ukojil sexuální Dněprochoutky a až se to posere,bude to stát několikrát tolik :) .
Jo a jestli to na fotkách vypadá líp než v realu,tak potěš koště,znamená to,že je to koupeno ve stavu "pojízdné,ale nové to není".
Uživatelský avatar
rossi
Příspěvky: 38
Registrován: 08 zář 2016, 20:47
Bydliště: Litovel

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od rossi »

Tak to jsem v pejči. Utopil jsem v tom poslední hrachy.
Na kolik to šacuješ? Předem díky za odpověď.
Jen cesta může být cíl

Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Michal »

Protože to nemá EU papíry, lze to reálně dostat pouze na veteránské papíry. K tomu je ale z této skládačky poskládat nějaký model, který se opravdu vyráběl. Tedy s poháněnou sajdou buďto MT-12, nebo MT-16. V prvním případě můžete vyhodit nádrž a motor, (nevím jak světlo) v druhém případě vyhodíte pouze nádrž a světlo. Nevím jak skříň převodovky.

Učet ze servisu, kde vám za 14 litrů v podstatě jen zaletovali nádrž, což jste si měl udělat sám po večerech zadarmo, ukazuje jasně, že tento druh motocyklu si smí koupit pouze člověk, který si hodlá udělat sám úplně, ale úplně všechno. Práci, kterou vykonal servis, si vynásobte asi tak stokrát, tolik úsilí bude vyžadovat udělat z tohohle dobrého Dněpra.

Práce se nebojte. Nádrž sice pro účely veteránské testace můžete vyhodit, ale je to první kus motorky, na kterém se můžete začít učit klempířinu, kitování, broušení a lakování. Pokud už máte doma kompresor, téměř nic navíc už to stát nebude. Jen hodně volného času. Že všechno budete dělat minimálně 5x, než se to trochu povede, je normální.

Pokud není vaším cílem se během následujících pár let naučit zručným mechanikem, rovnou to prodejte. To byste v tom utopil nepředstavitelné peníze a výsledek by byl furt na hovno.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Jarda »

Poslední prachy?No jednak je to dost předražený o takových 10-20 tis.Stačí se podívat na Bazoš,dále počáteční investice na koupi motocyklu je jen zlomek ceny,kterou ve skutečnosti bude stát.Pokud se bude "jen" pískovat a lakovat,čemuž teda moc nevěřím,tam by to při troše dobré vůle mohlo koštovat tak cca 10tis.Ale bude to potřebovat spousta dalších dílů,na kolik vyjde kompletní renovace,což by tento kus teda zřejmě potřeboval,radši neuvádím,nikdy jsem ji nedělal,ale soudě podle ostatních členů z fora,bude přesahovat cenu motocyklu.Můžeš zkusit leštěnku,třeba to bude stačit,ony veter.papíry nejsou jednoduchá věc,tam by ten stav měl být opravdu luxusní.jinak pokud jde o testaci,tam by z karburátory mohl K-68 mohl být problém,ještě by asi prošly K-65,ty jsou sice hůř seřiditelné na volnoběh,nicméně já je mám a chodí to jak bejk,ráno přijdu,nacucám a chytne na poprvé,někdy musím dát sytič,žádné našlapávání bez klíčku naprázdno apod.Střílením bych se zabýval až po výměně karbeců,určitě sehnat nádrž,co tam má být a zkusit to teda uvést do nějakého origo.stavu,v odkaze si vyber typ,který se ti líbí a podle toho tom postav,pak teda rozleštit,seřídit...ideálně by to bylo rozdělat do šroubku a komplet ho udělat,ale to je dost finančně nákladné,ikdyž ve finále to může vyjít levněji.Hlavně pokud jde o díly,tak se vyhni předraženým překupníkům,at zas nenaletíš,koukám,že hranaté nádrže se prodávají i za 2tis.Já jsem kupoval hezkou,nevyrezlou,byt jen venkovní barva byla dost odřená za 500kč.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Hranatou nádrž mám volnou, pokud chceš, vyměním za tu tvoji. Světlo s přístrojovkou také. Jinak naprosto souhlasím s Michalem.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od hipik634-750 »

dily nakup u fapeka, ale nejdriv musis prijit na to, co vsecko je spatne. vyndej motor, sundej hlavy a zkontroluj vnitrek. vymej srackoidni olej a cely to vycisti, zjisti stav pístů, kliky a lozisek. na zaklade toho se rozhodni co s tim dal ...
je blbost to nechávat někde dělat, to musís prostě sám.
ten filtr z vlasce je origo :)
jestli si mel jawu, tak tam se jen menily dily. tady je musis bud vyrobit, nebo obrobit a spravit - protoze ani novy dil neni zaruka, ze to bude fungovat tak jak bylo zamysleno vzhledem k opotrebeni vsech moznych ploch.
Ja jsem si treba kupovat maly soustruh jako prislusenstvi :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od fapeko »

Nu co no viděl bych to na 50 litru do celkové opravy (GO)a za 1,5 měsíce můžes zase směle jezdit.
Pokud ty prachy nemáš a nemáš ani ty zkušenosti ,tak to bud prodej nebo to hod do Macochy nebo do Modřanské rokle :lol:
Nádrž kulatá má 3x větší hodnotu než hranatá ,kterou všude seženeš za pár kaček a pokud je ta kulatá ještě vylitá tak +1000kč nahoru
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
kunak
Příspěvky: 32
Registrován: 22 dub 2013, 11:08

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od kunak »

zajímalo by mě kde ve Šlapkách to ˆ„opravovali”
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Jarda »

Já bych z toho udělal spíš MT-10,nemusel by měnit přední světlo,nebo by to bylo složitější než mt 16 ?Záleží,co je na štítku,jestli by ho musel měnit nebo ne,což teda je asi ten nejmenší problém.....
Uživatelský avatar
rossi
Příspěvky: 38
Registrován: 08 zář 2016, 20:47
Bydliště: Litovel

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od rossi »

Děkuji všem za reakce, rady a poučení.
Co dodat...
Chci se jen ještě zeptat kolik by stála GO motoru a kontrola diferenciálu.
Předem děkuji za odpověď.
Jen cesta může být cíl

Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Tom
Příspěvky: 48
Registrován: 23 led 2011, 16:15

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Tom »

Zdar dněpr se opravoval v autodílně Doležal, jestli se to někomu zdá hodně peněz za práci tak věřte že dřívější majitel věděl že ho hodina práce bude stát čtyři stovky a s tím ho nechal opravovat. Nádrž byla vyhnilá pod plechovýma držákama gum a kohoutem úplně na kakao, chtěl ji vyléčit tak se stalo, vyřezání boků a výroba nových, kdyby ji chtěl novou celou má ji mít ale čas jsou peníze, o surově přivařeným tažným s milion držákama a dalších spoustě vychytávek v super stavu :lol: se nebavím, zkuste si počítat svoje "ponkhodiny" :D na peníze když se v tym šťouráte
Jenda
Příspěvky: 67
Registrován: 15 črc 2015, 21:03

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Jenda »

rossi píše:Děkuji všem za reakce, rady a poučení.
Co dodat...
Chci se jen ještě zeptat kolik by stála GO motoru a kontrola diferenciálu.
Předem děkuji za odpověď.
Jakakoliv kontrola na sovetskem motocyklu konci GO :D
Jak jsem cetl, ze na moto je kazda hlava jina dle steftu, tak to bude lahudka. Go motoru cca s praci tak 25tis..uplne presne neodhadnu. Ja osobne bych z toho udelal k650.. A nahon dal pryc a z prodeje ufinancoval neco oprav.
Spo.On
Příspěvky: 45
Registrován: 24 črc 2015, 17:07

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od Spo.On »

Každá hlava jiná? je na ní akorát otočený uchycení karburátoru, což vyřeší redukce a na druhé straně stejně silné těsnění, taky to tak mám. Původně jsem tam měl dokonce hlavu s MT9ky, kde je výfukový ventil menší než sací a taky to jezdilo... :-D
Dněpr MT10-36
dněpr MT9

Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj všem, já jsem dělala generálku motoru a stálo mně to:
nová ruská klika vytažená z uloženky od polskýho kámoše 3000kč generálka na novou kliku(protože rus se nesral se šponama po obrábění ani s nějakým vyvažováním) 5000Kč
nová vačka původní ruská 2000Kč
nové ventily 700Kč
čerpadlo na olej vlastní výroba 2x větší průtok oleje (použito z auta)
nová rozvodová kola opět původní ruská výroba 1400kč
nové kolo alternátoru 350kč
nové ložiska SKF 600kč
nové šálky zdvihátek původní ruské 300Kč
nové válce s písty 4000Kč
nové klavíry ventilů 900Kč
nový alternátor 4200Kč
karburátory pekar K68 2000Kč
všechny původní ruské díly mám od kámoše z polska který se okolo rusů pohybuje hromadu let .

Jo a v neposlední řadě hromada hodin práce protože i když koupíš novou věc tak nemusí pasovat to je prostě u dněprů tak,
to je pouze motor kde je zbytek?, no to asi 50 stačit nebude (mně teda nestačilo) pokud tedy z toho chceš mít stroj na kterým někam dojedeš a ne aby jsi se v tom pořád hrabal.

No a nebo druhá možnost koupit celý motor uloženku z ruska za cca 30 - 35 tisíc to bych dokázal zařídit. Ale platí zase i když je to nové tak to nemusí fungovat takže při nejmenším rozebrat a zkontrolovat popř. vyčistit
Odpovědět