Montáž rychlého soukolí 10/35
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
taky jsem stary vybehany ulozeni mel na silikonu a tak jsem vystrihl tesneni a zatim je to ok
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Nespadli jsme z měsíce. Soukolí z KMZ stojí půlku a je o řád lepší. Samozřejmě je rozdíl v nákladech něčeho vyrobit 100 kusů a 5000 kusů. Minimálně ale to KMZ má geometrii zubů jako by to navrhl strojař, zatímco tohle musel kreslit zedník.fapeko píše:Prosím Vás ,co tady pořád brečíte nad nějakou kvalitou ?? Vždyt to soukolí stojí necelych 1500kč a za ty prachy chcete dostat kvalitu?Jste spadli z měsíce ?? ...
Samozřejmě že vyrobit to u nás z materiálu a přesností odpovídající zdejším strojařským zvyklostem by stálo 4x tolik. Jenže to by bylo soukolí na 200.000km, což ocení jen ti co na těch strojích opravdu jezdí.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Abych vše uvedl na pravou míru: Chirurg správně diagnostikoval, že jsem moula a nedal jsem do válečkového ložiska hrušky jeden váleček. Následky viz. foto - vibracemi se povolil šroub (šrouby byli připevněny pouze na loctite bez pomocné podložky) co drží unašeč a talíř a vysoustružil krásný žlábek do víka. Rozkmital se talíř a ohobloval karter + vylámal si zuby o hrušku.
Po konzultaci jsem se rozhodl udělat zátěžový test a vše nastrkat zpátky. Připojil jsem side a momentálně zatěžuji
Už má najeto asi 200km a zatím to jede..
Po dalších 200 to asi rozeberu a uvidíme.. Btw. rychlá 4 a 10 hruška není dobrá kombinace ani pro prázdnou side, s kulometčíkem je naprosto k ničemu. Zdarec
Po konzultaci jsem se rozhodl udělat zátěžový test a vše nastrkat zpátky. Připojil jsem side a momentálně zatěžuji
Dněpr MT 11
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Co jsou to za šrouby? Do hlavního převodu žádné nábytkářské bláto z číny nepatří.
Šrouby bez podložek jen na Loctite jsou i v Uralu 750, ale musí to být minimálně 10.9 a červený Loctite.
Šrouby bez podložek jen na Loctite jsou i v Uralu 750, ale musí to být minimálně 10.9 a červený Loctite.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Souhlas s Michalem. šrouby 10.9 šestihranná hlava. Zajišťovací podložky nechávám a Loctite dávám taky. Tohle je malá pevnost (8.8) a malej imbus. Tohle kloudně nedotáhneš.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Jawa 250/353
K-750
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Zásadní problém byl v tom ,že při manipulaci s hruškou mu vypadl v nestřeženém okamžiku jeden váleček jehlového ložiska a ten mu potom udělal takovou spoušt v "*diferenciál*"
Šrouby jsou určitě kvalitnější než ty původní ruské vyrobeny z bláta a muže být rád ,že mu ty šrouby povolili ,protože kdyby tam použil nějaké kvalitní tak mu to vytrhne z ozubení i závity na ty šrouby a mohl by to vše vyhodit.Takže ted mu stačí dát new šrouby dat je na Loctite 638 a bude to držet v pohodě zase dál.
Jo a ti co tady hanili to desítkové soukolí by si měli veřejně tady sypat popel na hlavu
,protože problém byl v nezkušenosti mechanika a né v soukolí 
A proto vám pořád říkám starejte se o ten zadní převod at nedopadnete takto
Šrouby jsou určitě kvalitnější než ty původní ruské vyrobeny z bláta a muže být rád ,že mu ty šrouby povolili ,protože kdyby tam použil nějaké kvalitní tak mu to vytrhne z ozubení i závity na ty šrouby a mohl by to vše vyhodit.Takže ted mu stačí dát new šrouby dat je na Loctite 638 a bude to držet v pohodě zase dál.
Jo a ti co tady hanili to desítkové soukolí by si měli veřejně tady sypat popel na hlavu
A proto vám pořád říkám starejte se o ten zadní převod at nedopadnete takto
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Ruský Loctite

Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Někdo nahradil původní jehlové ložisko kuličkovým na hrušce a aby mu tam vlezlo nechal to zbrousit z rozměru 13mm na 12mm. Hruška je nepoužitelná na původní jehlové ložisko
V dalším obrázku je vidět vydrolená cementační vrstva na unášeči pro uložení válečku 3x16mm ,takže taky šrot
A tady máte odpověd na amatérskou otázku proč něco rozebírat když mi teče jen gufero .Motorka dovoz z UA u nás nedělaná a bylo by jen otázkou času kdy se to vše rozpadne


Pro lepší pochopení přidávám obrázky
Nový unášeč upnu za vnitřní díru ložiska ,vycentruji podle hodinek tam kde je styčná plocha na jehličkové ložiska a potom jemně ojedu dosedací plochu pro ozubený talíř(všechny dosedací plochy srovnám)
Za tepla nalisuji ocelové pouzdro do skříně a upnu za vnitřní díru te ocelové vložky ,vycentruji a potom můžu vybrat díru na dvoubřité gufero 45x60x8 .Pozor původní díra pro gufero je ovalitá proto se to musí vybírat na větší průměr


No a ještě zbýva zvětšít vnitřní díru matice na naše gufero 34x50x8 2ks

V dalším obrázku je vidět vydrolená cementační vrstva na unášeči pro uložení válečku 3x16mm ,takže taky šrot
A tady máte odpověd na amatérskou otázku proč něco rozebírat když mi teče jen gufero .Motorka dovoz z UA u nás nedělaná a bylo by jen otázkou času kdy se to vše rozpadne


Pro lepší pochopení přidávám obrázky
Nový unášeč upnu za vnitřní díru ložiska ,vycentruji podle hodinek tam kde je styčná plocha na jehličkové ložiska a potom jemně ojedu dosedací plochu pro ozubený talíř(všechny dosedací plochy srovnám)
Za tepla nalisuji ocelové pouzdro do skříně a upnu za vnitřní díru te ocelové vložky ,vycentruji a potom můžu vybrat díru na dvoubřité gufero 45x60x8 .Pozor původní díra pro gufero je ovalitá proto se to musí vybírat na větší průměr


No a ještě zbýva zvětšít vnitřní díru matice na naše gufero 34x50x8 2ks

Naposledy upravil(a) fapeko dne 27 úno 2016, 21:12, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Montáž rychlého soukolí 10/35
Rozebral jsem to, protože jsem zvědavej jak ženskáfapeko píše:A tady máte odpověd na amatérskou otázku proč něco rozebírat když mi teče jen gufero .Motorka dovoz z UA u nás nedělaná a bylo by jen otázkou času kdy se to vše rozpadne
Vím, že bych si to mohl spočítat, ale chci se, pro jistotu, zeptat, kolik je v uložení válečků 3x16 na M67. Moc děkuji za info.
Už jsem to našel. 45ks
Honza
Ural M67.36
BMW R1100GS
Ural M67.36
BMW R1100GS