Zajímavá videa
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: Zajímavá videa
Zajímavej postřeh,jestli to opravdu tak bude,tak bych šetřil pomaleji a počkal si na brzdící motorku.
Tady jsem našel ještě jedno video,tentokrát z centrály v Linci a Elefantů.
http://www.youtube.com/watch?v=7NgQgkPw ... ure=relmfu
Tady jsem našel ještě jedno video,tentokrát z centrály v Linci a Elefantů.
http://www.youtube.com/watch?v=7NgQgkPw ... ure=relmfu
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Zajímavá videa
Co máte s tim, že to nebrzdí? Ještě donedávna měla naprostá většina motorek vzadu bubnovou brzdu... A pokud pominu sajdu, u který svojí roli hraje zatížení, odpor v lanovodu, atd. tak u Dněpra jsem neměl problém s tím zadní kolo i na asfaltu zablokovat (teda dokud mi do paken nenatekla letos na jaře vazelína z mizerně seřízenýho ložiska). Vždycky jsem se spíš potýkal s přednim kolem, ale to se mi letos kupodivu (a, vzhledem k výše napsanému, i díkybohu) povedlo seřídit celkem k spokojenosti. No dobře stopie s tím neudělám ani teď...
Re: Zajímavá videa
Podle mě buben vzadu a na sajdě není problém pro silniční provoz.Pokud dostane údržbu a jsou dobře promazaný lanka,tak to brzdí dobře. Mohl jsem to i porovnat na stejný motorce.Já měl starou Yamahu TT s bubnem a několik ostatních kámošů TTR s kotoučem a brzdilo to úplně stejně,proti některým i líp,když už měli vyjetej kotouč.Ale při soustavným provozu ve vodě a blátě byl znát úbytek,když tam natekl bordel.A to je tam brzda hodně silná.S tou relativně lehkou motorkou jde do smyku opravdu okamžitě a při provozu v blátě jsem to poznal i když určitě jsem na ní nikdy nenadával.Tahle brzda byla určitě silnější,než u Urala a při tom brzdila poloviční váhu,takže i tak šlo kolo do smyku,ale musel jsem šlápnout víc.
U Jawy jsem taky neměl problém,než jsem s ní začal dělat kraviny ve blátě a v loužích.Nedávno jsem jel domů z lesa, roupama nevěděl co dělat,tak jsem se chtěl před barákem otočit smykem přes zadní brzdu,což mi jinak jde v pohodě a ejhle,šlápnu a vůbec se jí do smyku nechtělo,tak tak jsem to zachránil předkem,jinak bych si nabořil vlastní auto.
Zase je výhoda,že pakny dýl vydrží.
U Jawy jsem taky neměl problém,než jsem s ní začal dělat kraviny ve blátě a v loužích.Nedávno jsem jel domů z lesa, roupama nevěděl co dělat,tak jsem se chtěl před barákem otočit smykem přes zadní brzdu,což mi jinak jde v pohodě a ejhle,šlápnu a vůbec se jí do smyku nechtělo,tak tak jsem to zachránil předkem,jinak bych si nabořil vlastní auto.
Zase je výhoda,že pakny dýl vydrží.
Re: Zajímavá videa
Sólovka a sajda je velký rozdíl. U sajdy je potřeba brzdit hlavně vzadu, u sólovky vpředu.
Mě zadní buben na Uralu nikdy pořádně nebrzdil. Pro slušný brzdný účinek se musím doslova postavit na pedál, k tomu na něm zkroutit nohu kvůli zdvihu pedálu. Aby zadní kolo alespoň zapískalo, musím jezdit dlouhou dobu s jedním kolem, aby byly sedlé pakny. Jelikož podle potřeby přehazuji silniční a teréní kolo, pakny mám sedlé jen občas. Ikdyž ale jsou, stejně není brzdný účinek moc výrazný. V dnešním běžném provozu se člově setkává s potřebou náhle brzdit docela často. Přitom je potřeba aby to brzdilo hned po příslušném pohybu chodidla na pedále, na nějakou gymnastiku na brzdovém pedálu není čas. Bubnovky stačí pro ježdění na Ukrajině, kde se jezdí prostě jinak a provoz je jiný. V našem dnešním provozu je to málo. Ural s bubnovkama brzdí asi jako Ávie. Jezdit se s tím samozřejmě dá, ale je tam velký prostor pro zlepšení. Já osobně mám kotouč na zadní kolo do budoucna v plánu.
Mě zadní buben na Uralu nikdy pořádně nebrzdil. Pro slušný brzdný účinek se musím doslova postavit na pedál, k tomu na něm zkroutit nohu kvůli zdvihu pedálu. Aby zadní kolo alespoň zapískalo, musím jezdit dlouhou dobu s jedním kolem, aby byly sedlé pakny. Jelikož podle potřeby přehazuji silniční a teréní kolo, pakny mám sedlé jen občas. Ikdyž ale jsou, stejně není brzdný účinek moc výrazný. V dnešním běžném provozu se člově setkává s potřebou náhle brzdit docela často. Přitom je potřeba aby to brzdilo hned po příslušném pohybu chodidla na pedále, na nějakou gymnastiku na brzdovém pedálu není čas. Bubnovky stačí pro ježdění na Ukrajině, kde se jezdí prostě jinak a provoz je jiný. V našem dnešním provozu je to málo. Ural s bubnovkama brzdí asi jako Ávie. Jezdit se s tím samozřejmě dá, ale je tam velký prostor pro zlepšení. Já osobně mám kotouč na zadní kolo do budoucna v plánu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Zajímavá videa
No, mě zase vždycky brzdil jen ten zadek (až do letoška) a dokonce jsem tak brzdil i sólo. Že se to nemá a že to jde do smyku mi nějak zásadně nevadilo. Byl jsem tak zvyklej z kola a na Dněpru jsem zadkem brzdil vždycky, protože na něj, narozdíl od předku, bylo spolehnutí. Vepředu jsem dvakrát utrhl lanko, naštěstí v obou případech při rozjezdu do kopce se sólo motorkou...
Re: Zajímavá videa
Ono v porovnání s jinýma motorkama ten Ural nebrzdí, a ani lehčí solo Dněpr na tom není zas tak výrazně líp. Japonka s bagáží váží asi 230kg, což by odpovídalo solo Dněpru, zastavím ji skoro na fleku, zatímco Dněpr po zahamstnutí obou brzd zvesela pokračuje určeným směrem. Je to samozřejmě dáno i tím, že nemám na úplný zmáčknutí přední brzdy dost síly, zatímco na japonce stačí na bloknutí předního kola chytit páčku jedním prstem.
S těma brzdama se to samozřejmě dá, Dněpr mě naučil jezdit jinak, nechat si odstup a místo zoufalýho brždění se překážce radši vyhnout. Ale třeba tady kolem Prahy je provoz hodně rychlej, dynamickej, řidiči nervní, blinkry a zpětný zrcátka maj taky na těch autech spíš na parádu. Na tenhle provoz sovětský brzdy stavěný nejsou.
Naštěstí lidi považujou i nový Uraly za veterány, takže zatímco na japonce mě berou jako další motorkářský hovado v provozu, sajdu si chtěj prohlídnout a občas mě i pouštěj.
S těma brzdama se to samozřejmě dá, Dněpr mě naučil jezdit jinak, nechat si odstup a místo zoufalýho brždění se překážce radši vyhnout. Ale třeba tady kolem Prahy je provoz hodně rychlej, dynamickej, řidiči nervní, blinkry a zpětný zrcátka maj taky na těch autech spíš na parádu. Na tenhle provoz sovětský brzdy stavěný nejsou.
Naštěstí lidi považujou i nový Uraly za veterány, takže zatímco na japonce mě berou jako další motorkářský hovado v provozu, sajdu si chtěj prohlídnout a občas mě i pouštěj.
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: Zajímavá videa
I já jsem se díky méně účinným brzdám na Dněpru naučil držet si větší odstup od aut přede mnou. Od přestavby z MT 11 na MT 16, kde není sajda bržděná vůbec je to aktuální i když zadek brzdí perfektně. Přesvědčil jsem se o tom, když jsme jeli na sraz na Šumavu. Při průjezdu Plzní za deště, po rozjezdu na zelenou na křižovatce přišla další červená nějak dřív než při předchozích křižovatkách. Přesto, že zadní kolo brzdilo maximálně, jelo smykem, špunty na terenní pneumatice žádný brzdný účinek na mokrý asfalt nepřenesly. Naštěstí nic nejelo v levém pruhu a tak jsem tam mohl vletět a podařilo se zastavit asi na úrovni třetího auta. Kdyby nebylo kam uhnout, asi bych prověřil pevnost přední části motorky.
Re: Zajímavá videa
tak tohle se mi fakt líbí!!!
Re: Zajímavá videa
je to už dva roky starý - tady je k tomu nějakej pokec -Trambus píše:tak tohle se mi fakt líbí!!!
http://www.bikeexif.com/ural-motorcycle
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Zajímavá videa
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Zajímavá videa
Re: Zajímavá videa
někdo mi říkal, nebo jsem četl, že se takhle vracel slušnej kousek s jawou domů s kolem ve vzduchu. já mám rekord asi kilák a jedno předjetý fáčko, ale pořád s jistotou, že můžu dopadnou zpátkyJirka-MT9 píše:Hm tak to nedám ani náhodou - je to frajer.
Ural Ranger 2008, 22tis km