Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Zdar.
Chtěl bych se zeptat jak nejlíp demontovat výfuky ? Podařilo se mě demontovat koncovky výfuků, ale s kolena si nevím rady.
Dál bych se chtěl zeptat zda již někdo nechával přebrušovat těsnící plochy hlava-válec ?
Válce mě netěsní ani s novým těsněním a důkladně očištěními plochami.
Díky za rady
Chtěl bych se zeptat jak nejlíp demontovat výfuky ? Podařilo se mě demontovat koncovky výfuků, ale s kolena si nevím rady.
Dál bych se chtěl zeptat zda již někdo nechával přebrušovat těsnící plochy hlava-válec ?
Válce mě netěsní ani s novým těsněním a důkladně očištěními plochami.
Díky za rady
M 72
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Kolena výfuku jsou nasunuta ve válci dost natěsno a provozem se vytěsní ještě karbonem a potom nejdou sundat.
Bud to koleno vytačej a postupně vytahuj , nebo použij gum. palici na vytlučení , akorát dej pozor at si ty kolena nepoškodíš tím klepánim.
Dosedací plochu válce ze strany od hlavy jsem si stahoval o cca.0,15mm a zatím není problém.Taky je možné , že máš křivou hlavu , ale tam nevím jak by se to dalo upnout do nějakého strojního svěráku atd., aby jsi ji mohl srovnat na fréze
Pokud máš křivou dosedací plochu na přírubě válce co se šroubuje k bloku tak tam bych byl velmi obezřetný z důvodů souososti dosedací plochy válce a dírou(výbrusem) pro píst. Někdy se stává , že díra válce která se honuje nesouhlasí s dosedací plochou příruby. Většinou to poznáš tak ,že je válec vydřený jen na jedne straně té litinové vložky , ale ani to není někdy rozhodující , protože můžou být špatně vyúhlované ojnice na klice
Bud to koleno vytačej a postupně vytahuj , nebo použij gum. palici na vytlučení , akorát dej pozor at si ty kolena nepoškodíš tím klepánim.
Dosedací plochu válce ze strany od hlavy jsem si stahoval o cca.0,15mm a zatím není problém.Taky je možné , že máš křivou hlavu , ale tam nevím jak by se to dalo upnout do nějakého strojního svěráku atd., aby jsi ji mohl srovnat na fréze
Pokud máš křivou dosedací plochu na přírubě válce co se šroubuje k bloku tak tam bych byl velmi obezřetný z důvodů souososti dosedací plochy válce a dírou(výbrusem) pro píst. Někdy se stává , že díra válce která se honuje nesouhlasí s dosedací plochou příruby. Většinou to poznáš tak ,že je válec vydřený jen na jedne straně té litinové vložky , ale ani to není někdy rozhodující , protože můžou být špatně vyúhlované ojnice na klice
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Kolena výfuků sundáš přesně tak jak píše Fapeko. Jen nejdřív nezapomeň vyndat tu středovou trubku. Tzn. musíš povolit matice které drží stupačky a sundat objímky. Kolena roztáhnout od sebe a pak teprve vytáhnout z válce. Já osobně jsem měl větší boj s tou středovou trubkou než se samotným vyndáním kolen z válce.
S hlavami jsem měl také problém, ale místo broušení jsem to vyřešil nějakou pastou k tomu určenou. V garáži se ti mohu podívat na název. Namaže se tím jakékoliv ploché těsnění a hotovo. Vyzkoušeno s úspěchem na mé i kamarádově motorce. Vypadá to jako zubní pasta, která nikdy nevytvrdne.
S hlavami jsem měl také problém, ale místo broušení jsem to vyřešil nějakou pastou k tomu určenou. V garáži se ti mohu podívat na název. Namaže se tím jakékoliv ploché těsnění a hotovo. Vyzkoušeno s úspěchem na mé i kamarádově motorce. Vypadá to jako zubní pasta, která nikdy nevytvrdne.
M-72, 1952
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Než se pustíš do složitého strojního opracovávání, taky bych zkusil ten tmel.
http://www.lucebni.cz/Produkty/Lukopren%20S%209440
U výfuků, jak už bylo popsáno, základ je sundat ze stupaček...
http://www.lucebni.cz/Produkty/Lukopren%20S%209440
U výfuků, jak už bylo popsáno, základ je sundat ze stupaček...
Don't give in without the fight!
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
No a pak, hlavy je potřeba čas od času dotáhnout. 
Don't give in without the fight!
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Když jsme se dostali k utahování.
Jaký je ideální utahovací moment na hlavu ? ? Už to tady někdo řešil, ale žádný konkrétní závěr myslím nebyl.
Jaký je ideální utahovací moment na hlavu ? ? Už to tady někdo řešil, ale žádný konkrétní závěr myslím nebyl.
M 72
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Těsnit hlavy tmelem budu poprvé.
Je lepší pod hlavu dat jen tmel, nebo tmel aj hliníkové těsnění ? ?
Je lepší pod hlavu dat jen tmel, nebo tmel aj hliníkové těsnění ? ?
M 72
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Ten tmel ti tam nevydrzi z duvodu vysokych teplot a tlaku.
Dava se tam med,hlinik,klingerit s pletivem.
Srovnej dosedaci plochy valce ,hlavy a mas po problemu
Dava se tam med,hlinik,klingerit s pletivem.
Srovnej dosedaci plochy valce ,hlavy a mas po problemu
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
Já dávám tmel a samozřejmě těsnění. Je do cca 250°C. Jednou mi to podfukovalo, ani jsem si toho nevšimnul, až mi vyběhlo za jízdy těsnění. Od té doby ho dávám... rozhodně s ním nic nepokazíš. Ale bez těsnění to nejspíš držet nebude.
Don't give in without the fight!
Re: Demontáž výfuků + netěsnot hlavy válce M72
ja těsnil na kačku azbestovou šnurou tak že sem ji kolem přimo nabil tenkym šrubovakem a pak sem eště dal bosal tmel na vyfuky
robil sem to raz a v pohodě nikde to nefuči
robil sem to raz a v pohodě nikde to nefuči