MAZÁNÍ DNĚPR
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
MAZÁNÍ DNĚPR
Zdarec , měl bych tekové dotaz: jedná se mi o sítový filtr oleje na Dněprovi MT-9,10,11,16 .Jak vlastně funguje tlakem a odstředivou silou ? jak ho často čistita co při tom vyměnit ,je tam asi těsnění ? Pak se pré dají čistit kanály v klice, asi vzduchem, je tam k tomu přístup , a ják- sundat válce ? prostě údržba mazání dněpra. olej měním , dněprika mám asi 7 měsícu 2000km. díkec za rady, informací není nikdy dost a myslím ,že to je základ bobře namazat.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
to jsem zase já jen skoumám pod jakym jménem tu naskoším, ještě se nevyznám.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Sítko na sacím koši je jen od toho, aby si olejové čerpadlo nenasálo větší šponu, nebo úlomek, který by čerpadlo poškodil. Odstředivka na klikovce je pro usazování težkých pevných částic. Uvnitř je sevřená plechová clonka. Těsněný to není nijak, jen tím, že to do sebe těsně zapadá. Ten nepatrný únik oleje nevadí, na přívodu kolem čepu klikovky je únik několikrát větší. Skutečnost je taková, že to olej od nečistot v podstatě vůbec nečistí, po 3000km je olej úplně plný hrudek nečistot. Zatímco novější typ motoru Dněpr s papírovým filtrem z žigula má po 2x takovém množství km olej pouze černý od sazí, bez viditelných zrníček nečistot.
Pokud nejezdíte na M6A nebo podobný olej bez detergentů, tak by v kanálkách žádné usazeniny být neměly. Pokud myslíte, že tam jsou, tak díry na ojničních čepech ucpěte a napusťtě vrchním čepem dovnitř třeba naftu, nebo něco jiného, co olej a jeho usazeniny rozpouští. Další den to vypusťte a vyfoukejte stlačeným vzduchem, případně to ještě propláchněte olejem, ať tam žádná nafta nezůstane.
Pokud nejezdíte na M6A nebo podobný olej bez detergentů, tak by v kanálkách žádné usazeniny být neměly. Pokud myslíte, že tam jsou, tak díry na ojničních čepech ucpěte a napusťtě vrchním čepem dovnitř třeba naftu, nebo něco jiného, co olej a jeho usazeniny rozpouští. Další den to vypusťte a vyfoukejte stlačeným vzduchem, případně to ještě propláchněte olejem, ať tam žádná nafta nezůstane.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Díky, jezdím na M6AD, uš to tam bylo při koupi, možná bych i přešel na lepší,ale aby se tam pak neutrhl karbon, nevim. Na stránkách u Pavla tam kdosi psal ,že M6AD stačí. Jo a máte někdo skušenosti s tou vědší dněpráckou vanou ? Je to lepší- je tam asi o 1l víc oleje. možná tam časem dám chladič oleje, aš nějakej šikovnej potkám.
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Jde použít jakýkoliv minerání olej 20w-50 jen né syntetiku, to by byla pro ten motor smrt. Používá se např. Denicol. Já osobně mám výbornou zkušenost s olejem do Harley-Davidsona. Garatují mazací schopnost až při 180°C Co se týče větší vany, tak je samozřejmě lepší. Větší množství oleje a lepší chlazení motoru...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
M6AD obsahuje detergenty proti usazeninám, narozdíl od M6A. Pro tento motor stačí, jeho hlavní nevýhoda, co jsem zaznamenal, je velká změna vyskozity s teplotou. V mraze tuhne na vazelínu, při vysoké teplotě teče jako voda.
Navíc je poměrně hodně tekoucí, odpovídá specifikaci 15W40, na léto doporučuji jeho obdobu s vyšší viskozitou M7ADS nebo ještě lépe hůře dostupný M8AD.
Cokoliv dražšího je do motoru bez papírového filtru skoro škoda, kvůli rychlému znečišťování je dobré ho měnit skoro každé 2000km, podle toho, tak moc váš motor tvoří nečistoty.
Používal jsem dlouho minerální olej Probiker 20W50 od Louise, protože vychází cenově stejně, jako v ČR nejlevnější M7ADS. Fungoval výborně, ale v případě velkého přehřátí, které se mi povedlo jen jednou, tento olej selhal a zcela ztratil viskozitu. Tekl jako voda, takže čerpadlo nedokázalo vytvořit žádný tlak, kontrolka na mě blikala i v otáčkách. K poškození motoru nedošlo, ale raději jsem ho nechal trochu vychladnout.
Hluboká vana o něco zlepší chlazení oleje. Pokud si prodloužíte trubku sání a snížíte sací koš, tak díky větší zásobě oleje nebude docházet k tomu, že si čerpadlo nasaje vzduch při rozjezdu do prudšího kopce, což je dost časté, pokud máte hladinu uprostřed mezi riskami, nebo méně. Ta trubka je obyčejná 10mm, stačí tedy odřezek a závitové očko M10x1 (nebo soustruh) a uděláte si sací trubku jakou chcete.
Nevýhoda hluboké vany je, že je to hliníkový odlitek, narozdíl od mělké plechové. V terénu je tedy mnohem větší riziko jejího proražení o trčící šutr.
Navíc je poměrně hodně tekoucí, odpovídá specifikaci 15W40, na léto doporučuji jeho obdobu s vyšší viskozitou M7ADS nebo ještě lépe hůře dostupný M8AD.
Cokoliv dražšího je do motoru bez papírového filtru skoro škoda, kvůli rychlému znečišťování je dobré ho měnit skoro každé 2000km, podle toho, tak moc váš motor tvoří nečistoty.
Používal jsem dlouho minerální olej Probiker 20W50 od Louise, protože vychází cenově stejně, jako v ČR nejlevnější M7ADS. Fungoval výborně, ale v případě velkého přehřátí, které se mi povedlo jen jednou, tento olej selhal a zcela ztratil viskozitu. Tekl jako voda, takže čerpadlo nedokázalo vytvořit žádný tlak, kontrolka na mě blikala i v otáčkách. K poškození motoru nedošlo, ale raději jsem ho nechal trochu vychladnout.
Hluboká vana o něco zlepší chlazení oleje. Pokud si prodloužíte trubku sání a snížíte sací koš, tak díky větší zásobě oleje nebude docházet k tomu, že si čerpadlo nasaje vzduch při rozjezdu do prudšího kopce, což je dost časté, pokud máte hladinu uprostřed mezi riskami, nebo méně. Ta trubka je obyčejná 10mm, stačí tedy odřezek a závitové očko M10x1 (nebo soustruh) a uděláte si sací trubku jakou chcete.
Nevýhoda hluboké vany je, že je to hliníkový odlitek, narozdíl od mělké plechové. V terénu je tedy mnohem větší riziko jejího proražení o trčící šutr.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
-
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Co se týče těsnění odstředivky, tak těsněná je. Mezi těma dvěma hliníkovýma miskama je po obvodu cosi jako "o-kroužek". Já osobně používám minerální olej Sunoco. Poslední dva roky 20W-60, předtím taky Sunoco 20W-50 Forza, ještě předtím jsem jezdil na obyčejný minerální Mogul 15W-50...
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Nakoukl jsem do katalogu a opravdu tam má být těsnící kroužek. Nikdy jsem ho tam neměl a mazací tlak byl taky dobrej.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Olejové čerpadlo K750
Řeším pořád problém s olejovým čerpadlem na káčku.
Při prvním startu po GO motoru jsem kontroloval ten kontrolní červík na válci jestli mi s něho jde olej a olej krásně vytékal . Tohle to jsem dělal několikrát vždy jak jsem nastartoval studenou motorku a vše bylo OK.
Jednou po delší jízdě jsem taky hodil kontrolu na ten červík na válci a olej nevytékal a ani netekl při zvýšených otáčkách.
Tak sem teda sundal čerpadlo,levý válec a skoukul jsem to vše jak to vypadá.Čerpadlo šlo strašně těžko a nějak se přidíralo a ještě nějak dobře nesedělo na mazáci kanálek , tak jsem vytahl ze zásob starší překontroloval ,vyčistil a namontoval.Znovu jsem ještě předtím profoukl mazací kanálky a byli všechny 100% průchozí i při opětovném namontováni válce( s kontrolního kanálku šel vzduch).
Po složení a startu mi pěkně tekl olej s toho kontr. otvoru , ale po zahřáti cca 20 min. mi zase přestal téct
Olej mám M6AD tak ted nevím co mám dělat jestli koupit úplně nové čerpadlo http://allegro.pl/m-72-k-750-pompa-olej ... 76356.html ,nebo hledat závadu někde jinde Prý tam pasuje čerpadlo z urala , ale u p.Kučery jsem nic nenašel a Allegro taky mlčí Co vy na to
Při prvním startu po GO motoru jsem kontroloval ten kontrolní červík na válci jestli mi s něho jde olej a olej krásně vytékal . Tohle to jsem dělal několikrát vždy jak jsem nastartoval studenou motorku a vše bylo OK.
Jednou po delší jízdě jsem taky hodil kontrolu na ten červík na válci a olej nevytékal a ani netekl při zvýšených otáčkách.
Tak sem teda sundal čerpadlo,levý válec a skoukul jsem to vše jak to vypadá.Čerpadlo šlo strašně těžko a nějak se přidíralo a ještě nějak dobře nesedělo na mazáci kanálek , tak jsem vytahl ze zásob starší překontroloval ,vyčistil a namontoval.Znovu jsem ještě předtím profoukl mazací kanálky a byli všechny 100% průchozí i při opětovném namontováni válce( s kontrolního kanálku šel vzduch).
Po složení a startu mi pěkně tekl olej s toho kontr. otvoru , ale po zahřáti cca 20 min. mi zase přestal téct
Olej mám M6AD tak ted nevím co mám dělat jestli koupit úplně nové čerpadlo http://allegro.pl/m-72-k-750-pompa-olej ... 76356.html ,nebo hledat závadu někde jinde Prý tam pasuje čerpadlo z urala , ale u p.Kučery jsem nic nenašel a Allegro taky mlčí Co vy na to
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
hele, ja nevim, me z toho kontrolniho otvoru taky nic netece, ale rozhodne to maže. prave jsem taky plasil, ze to nemaze, sundal jsem i valec, ale zadnou zavadu jsem nenalezl, myslel jsem na silikon v kanalku, prilis velke tesneni anebo neco podobneho, ale nic takoveho se mi neukazalo. ujel jsem to na sumavu a zpet bez stopy pridirani.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Tak jsem zase o něco chytřejší . Zjistil jsem ,že mi nepasuje na sebe kanálek olej. čerpadla a kanálek v bloku motoru kde je uchyceno to čerpadlo ,prostě jako vždy kvalita z CCCP. Rozdíl byl tak cca 4mm mimo střed ,takže tam byl průtok 1/3. V čerpadle jsem ten kanálek vypiloval do strany a v bloku motoru jsem ho nechal být z důvodu možného ucpání třískami a následného špatneho vyčištětí.
Vlevo původní čerpadlo ,vpravo už upravený kanálek
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Tady musí být neustálá ostražitost, já když chodím po burze a vidím ty kopice dílů, říkám si, nebudu nic kupovat, protože nemám záruku, že to mohu použít. Prodejci kývají, že je to ono, jo to je emka, ale to je velice široký pojem..
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
Ave, ja ho mám takhle na prvním motoru ovální už od začátku, ale na druhém motoru je taky rovně
MT 12-S
Re: MAZÁNÍ DNĚPR
No prostě ten soudruh v bývalém CCCP jak ovrtávál ten kanálek v bloku měl už asi dost upito vodky že se drbl o 4mm
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Re: MAZÁNÍ DNĚPR K750
Tak už jsem asi přišel kde mám problém.
Dle videa jde jasně vidět ,že z kontrolního šroubku teče podstatně méně oleje než z té trubičky co maže rozvodové kolo. Vyřeším to asi zmenčením vnitřního průřezu té trubičky.
http://www.youtube.com/watch?v=_lUIoR8yRik
Na dalším videu můžete vidět ,že jsem ucpal tu trubičku a začlo to téct pod tím plechovým bazmektem .
http://www.youtube.com/watch?v=We7uJz22doM
Myslím ,že to jsou asi dva hlavní důvody proč mi to nechce mazat za tepla do válce.
Máte nějaké návrhy jak to utěsnit mezi těmi plechy toho kola??
Olej tam je M8AD 15W50
Dle videa jde jasně vidět ,že z kontrolního šroubku teče podstatně méně oleje než z té trubičky co maže rozvodové kolo. Vyřeším to asi zmenčením vnitřního průřezu té trubičky.
http://www.youtube.com/watch?v=_lUIoR8yRik
Na dalším videu můžete vidět ,že jsem ucpal tu trubičku a začlo to téct pod tím plechovým bazmektem .
http://www.youtube.com/watch?v=We7uJz22doM
Myslím ,že to jsou asi dva hlavní důvody proč mi to nechce mazat za tepla do válce.
Máte nějaké návrhy jak to utěsnit mezi těmi plechy toho kola??
Olej tam je M8AD 15W50
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz