Kompresní tlak 750 SV

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Jakub-MT9-SWD

Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Jakub-MT9-SWD »

Ahoj
Nemohl by mi někdo říct jakej má být kompresní tlak na 750 sv 26k motoru který je ve špičkovém stavu.? Muj motor má najeto asi 2000km po celkové go. písty, kroužky,ventily,výbrusy,klika.... Už dlouho se potýkám s menším tlakem na jeden válec. Levej 5bar a dost velká netěsnost pravej 7baru a můžu se na něm houpat poměrně dlouho. ventily zabroušeny, a vůle dobrá. No a dnes jsem shodou náhod mohl tlaky změřit na stejném motoru ale který vypadá spíše jak olejová koule, prostě vypiťák jako bejk. A ten má na obou válcích 7,5 bar a poměrně i těsní. Což mě celkem štve :D Protože člověk se snaží aby motor za něco stál a v důsledku hovno na hovno. Na levém malá komprese a na pravém o mm větší vačka zapalování takže motor kulhá. :D Prostě jedno lepší než druhý Ještě mě tak napadlo jestli tento motor nemá někdo rozdělaný tak na doběhy pístů.7 Můj má v HÚ od dosedací plochy hlavy nedojíždí o 7mm, tak kdyby to mohl někdo změřit. Nevím kde je chyba, nechce se mi to uzavírat jako normální u už takhlenc slabého motoru.
Jakub-MT9-SWD

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Jakub-MT9-SWD »

Jestli správně počítám : Tak pruměrnej atmosferickej tlak je 1015hPa- a to je 1,015Bar
No a když je nasátej tlak do válce 1,015baru a kompresní poměr 6,2 tak to vynásobim.
1,015x6,2= 6,293Bar by měl být kompresní tlak. Počítám dobře?
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Michal »

Nepočítáte to správně. Vzduch se stlačením ohřeje a díky tomu je výsledný tlak vždy větší než by odpovídalo jen kompresnímu poměru. Do toho se ještě promítá fakt, že sací ventil se obvykle nezavírá ve spodní úvrati, takže něco spočítat je velmi těžké. U zdravého těsného motoru bývá naměřený kompresní tlak obvykle zhruba o 2 atmosféry vyšší než by odpovídalo jen samotnému kompresnímu poměru. Měří se na teplém motoru s plně otevřeným plynem.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od hipik634-750 »

nemam merak, jinak bych ti to zmeril ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Naposled »

Ave, před zadřením :lol: jsem měřil kompresy a u levého válce jsem se pohyboval 5,9 a pravý válec 6,3. Teď dodělávám motor a po zajetí Ti to změřím. Tvrdí, že u zdravých uralů se to pohybuje kolem 6,5.
MT 12-S
Jakub-MT9-SWD

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Jakub-MT9-SWD »

No právě o to mě jde u zdravých uralu je kompresní poměr podstatně vyšší oprodti starému SV. Takže i talk by měl bejt vyšší. Dneska jsem měřil a zjistil jsem že mám odlišný jeden válec oproti druhému ve spalovacím prostoru takže to bude asi nejspíš tím. Ale jak jsem měřil tak jsem měři tak tam asi hodim spátky hlavy a kašlu na to na tom motoru je křivě uplně všecko i vačky. Doteď to docela pěkně jezdilo takže nemá asi význam se hluboce nad tím zamejšlet.
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Já jsem na své Emce naměřil něco kolem 8bar. Na předchozím motoru myslím jeden válec 7 a druhý 8.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od fapeko »

Tak Jsem ti to změřil a dle fota vidíš že píst je utopený 6mm pod hranou válce(tam kde je šipka) a u prostoru pro ventily je píst zároven s hranou(tam kde je čárka).Nevím jestli ty motory jsou stejné , tak doufám že ti to pomůže.
Válec+píst.jpg
Válec+píst.jpg (39.33 KiB) Zobrazeno 7452 x
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od Michal »

Naposled píše:....Tvrdí, že u zdravých uralů se to pohybuje kolem 6,5.
Ano, Uraly 750 s ruskými kroužky mají tak 6. Po montáži trochu slušných kroužků ale klidně 9 atm. a víc. Naštěstí v Irbitu před pár lety začli montovat kroužky od někoho kdo je alespoň umí vyrobit.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mě až překvapilo, když jsem na ojeté válce u K750 SV namontoval kroužky s expandérem /to je ta pružinka u stíracího kroužku/, jak se spotřeba oleje markantně snížila..Motor ani nezakouří ..
drumbas
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 11:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: Kompresní tlak 750 SV

Nový příspěvek od drumbas »

se asy posral ne
to chce do popelnice
Odpovědět