ošetření nových výfuků
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
ošetření nových výfuků
Tak jsem se konečně dočkal nových výfuků.Jsem zvědavý jaký to bude mít zvůček a jestli se změní průběh motoru.Přeci jen ty doma dělaný,skoro bez tlumičů to asi není to prave ořechové.Čím nejlépe ošetrit výfuky,aby chrom vydržel co nejdéle?A ještě mohl bych Vás někoho poprosit o rozměry loga Urala na nádrži?Děkuji za radu
http://pavelnac.rajce.idnes.cz/Ural/
http://pavelnac.rajce.idnes.cz/Ural/
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: ošetření nových výfuků
chrom se obvykle maze silichromem, na rozlesteni a ochranu. nicmene pokud planujes zimni provoz v soli, tak budto ten chrom s tim cilem nechat nanest - lisi se vyrazne sila niklu v podkladove vrstve. teda pokud si to dobre pamatuju z nejakyho loďařskýho dokumentu. pokud mas standardni chrom, tak bych vytvoril nejakou nepropustnou vrstvu maziva a nechal ji pekne zapect od vyfuku.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: ošetření nových výfuků
Na chladné části výfuku funguje olej, nebo špína s olejem, která tam ten olej udrží, zatímco samotný olej je potřeba obnovovat. Do horkých částí výfuku se ale olej zapeče a ty ztmavnou. Silichrom nebrat, to je brusná pasta na leštění zašlého chromu. Nejméně viditelný ale také nejméně účinný je silikonový olej prodávaný šikovně ve sprejích. Tím ten výfuk ale musíš nastříkat po každé jízdě, protože hned sleze.
Na výfuková kolena nefunguje vůbec nic, ty jsou moc horká.
Všechny ty opatření ale jen oddalují nevyhnutelné, krásný chromový lesk prostě zajde působením teploty s vodou, špínou a solí. Můžeš si vybrat, zda to bude vypadat krásně, nebo zda s tím budeš normálně jezdit. Oboje najednou je nemožné.
Na výfuková kolena nefunguje vůbec nic, ty jsou moc horká.
Všechny ty opatření ale jen oddalují nevyhnutelné, krásný chromový lesk prostě zajde působením teploty s vodou, špínou a solí. Můžeš si vybrat, zda to bude vypadat krásně, nebo zda s tím budeš normálně jezdit. Oboje najednou je nemožné.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: ošetření nových výfuků
No já pamatuji , že v minulosti jsem musel(cca 30 let zpět) natírat chromované nárazniky na našem fiatu 125 P RESISTINEM CAR před zimou aby ten chrom nerozežírala sůl. Po zimě jsem zase musel tech. benzínem umývat ty nárazníky a chrom vydržel velmi dlouho na tom autě.
Ten silichrom je opravdu zabiják new chromu
Ten silichrom je opravdu zabiják new chromu
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: ošetření nových výfuků
No ono záleží i na kvalitě chromu. Na řídítkách Jawy 250 mám původní, skoro žádná údržba a pořád je krásný. Vloni jsem si koupil nové chromové ráfky, jednou jsem zmoknul a už reznou jak liška. Olej se mi taky osvědčil, kamarád má nárazník u auta nastříkaný slabou vrstvou rezistinu,ale chce to prý tak jednou do roka očistit a nastříkat znovu, tohle ale na výfuk a kolena nejde, to je jasný. M.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ošetření nových výfuků
V zadnym pripade ne Silichrom, obsahuje abrazivum. Chromovej povlak je porezni, i kdyz tak nevypada, a ty pory je potreba nejak uzavrit. Pokud vim tak na to jsou nejaky specialni vosky, ale ja to nepouzivam, takze konkretne neporadim. Ja novy chormovany dily konzervuju vcelim voskem, coz neni idealni, ale lepsi jak dratem do voka. Vejfuky polejvam vyjetakem. Ale stejne to nepomaha. Jedine po kazdy jizde pockat az vychladnou, peclive ocistit a nakonzervovat.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: ošetření nových výfuků
o těch porech sem prave slysel.Jednou sem byl na burze v chotusicich a prave tam prodavali nejakou pastu primo na vyfuky,ze to ty pory uzavira.Jeste tam ten pan rikal,ze ty chormy delaji ted blby,ze to vetsinou vyrezne zevnitr.
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: ošetření nových výfuků
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: ošetření nových výfuků
Zdravím pánové,chtěl jsem se při této příležitosti zeptat. Taky mám nové doutníky i s koleny a zajímalo by mě co říkáte na nahliníkování kolen. Mám známého který mi to nabízel na starých laufech tak mě napadlo když tu píšete o tom že chrom na kolenech moc nevydrží nechat výfuky v chromu a kolena do hliníku. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
- zdeněk
- Příspěvky: 360
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: ošetření nových výfuků
Mám konkrétní zkušenost. Pokoušel jsem se o všechno možné od barvy na výfuky a různé hliníkové vypalovací barvy až jsem si nechal poradit od člověka který pískuje a ten mi poradil ať kolena a tlumiče výfuku pohliníkujiBenďa píše:Zdravím pánové,chtěl jsem se při této příležitosti zeptat. Taky mám nové doutníky i s koleny a zajímalo by mě co říkáte na nahliníkování kolen. Mám známého který mi to nabízel na starých laufech tak mě napadlo když tu píšete o tom že chrom na kolenech moc nevydrží nechat výfuky v chromu a kolena do hliníku. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Re: ošetření nových výfuků
když si kdysi táta koupil novou škodovku 105ku nechal si v autě výfuk ošetřit stejným způsobem. Pohliníkovat.
normální výfuky na těchto autech odcházely po pár letech. Tenhle vydržel 12 let. přepážky v něm byly už rozpadlé, ale během let žádná díra, koroze..
normální výfuky na těchto autech odcházely po pár letech. Tenhle vydržel 12 let. přepážky v něm byly už rozpadlé, ale během let žádná díra, koroze..
M-72
Re: ošetření nových výfuků
Výfuku svědčí jízda. Jakmile někdo např. u zminované škodovky jezdil jen do práce, bylo brzy po něm..Kolikrát jsem se divil, kolik km najel kolega, který z firemnim autem /š 120LS/ jezdil denně dlouhé trasy na jeden výfuk a jak často jsem jej měnil svému otci, který jezdil pouze o víkendu 10 km na chatu ...A čím je výfuk delší, tím je větší problém. Já mám na svojí sajdě výfuky jako má J 500 , jen občas natřené černou vypalovačkou a 15 let jsou skoro stejné, jen více odřené..Samozřejmě jsou bez tlumičů, takže průchod teplých plynů nic nezdržuje... 
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ošetření nových výfuků
Sopovani hlinikem je dobry. Mam to na Yamaze, je ji 19 let a teprv loni se to zaclo loupat a to jen v miste kde obcas chytej sutr od predniho kola.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz