Ovzdušnění motoru K750
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Ovzdušnění motoru K750
Zdravím,řeším problém co s tím kroužkem co je určen na ovzdušnění z motorového prostoru.
Nějak nechápu že má takové vůle ,když ho nastrčím na tu hřídel váčky nebo do toho AL víka . Všude to má zemědělské vůle a přece musí být někde uložen bez vůle , ale nevím kde.Vim že má být nastrčený na tom kolíku a má se točit , ale nevím jak tam drží aby neměl axiálni a radiálni vůli.
Pro lepší vysvětlení jsem natočil krátke video s těma vůlema
http://fapeko.rajce.idnes.cz/K750/#Ovzd ... motoru.jpg
Nějak nechápu že má takové vůle ,když ho nastrčím na tu hřídel váčky nebo do toho AL víka . Všude to má zemědělské vůle a přece musí být někde uložen bez vůle , ale nevím kde.Vim že má být nastrčený na tom kolíku a má se točit , ale nevím jak tam drží aby neměl axiálni a radiálni vůli.
Pro lepší vysvětlení jsem natočil krátke video s těma vůlema
http://fapeko.rajce.idnes.cz/K750/#Ovzd ... motoru.jpg
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Ovzdušnění motoru K750
me to tam takhle ucite na te vacce lita stejne, ale rekl bych, ze tam ma byt nejaky krouzek nebo gufirko v AL víku. zmerit vnejsi a vnitrni prumer a koupit gufero
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Ovzdušnění motoru K750
Na vačce ta clonka nedrží nijak, jen jí unáší kolík v rozvodovém kole. Clonka je kluzně uložena v čele a má tam mít mnohem menší vůli, než je na tom videu. S tím ale nejde nic moc udělat, leda to uložení v čele vyvložkovat. Tam by ale zase hrozilo, že se futro pootočí a ucpe odfukovací díru. Následně by motor tlačil olej všemi spárami ven. To je už lepší nechat ten odfuk mizerně zacloněný nebo zcela nezacloněný.
Gufero tam nikde být nemá, samozřejmě kromě toho pod zapalováním, kudy prochází vačková hřídel ven.
Hipíku, moc rád bych tě poprosil, aby jsi radil ostatním jenom s tím, čemu opravdu rozumíš. Byl bych velmi nerad, kdyby si někdo kvůli špatné radě na fóru svůj stroj nechtěně zhipíkoval.
Gufero tam nikde být nemá, samozřejmě kromě toho pod zapalováním, kudy prochází vačková hřídel ven.
Hipíku, moc rád bych tě poprosil, aby jsi radil ostatním jenom s tím, čemu opravdu rozumíš. Byl bych velmi nerad, kdyby si někdo kvůli špatné radě na fóru svůj stroj nechtěně zhipíkoval.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Ovzdušnění motoru K750
prestan se do me laskave navazet, dekuju
Kdybys byl co k cemu, tak mu poradis vlozku zafixovanou klinkem. Na vykresu je nejaka forma pouzdra vidět, ale kvalita skenu neumoznuje poznat jestli je to gufero nebo pouzdro
Kdybys byl co k cemu, tak mu poradis vlozku zafixovanou klinkem. Na vykresu je nejaka forma pouzdra vidět, ale kvalita skenu neumoznuje poznat jestli je to gufero nebo pouzdro
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Ovzdušnění motoru K750
Takže, je to přesně jak píše Michal.
Zkontroloval bych nejprve kolík, zda není stržený, bývá "ojetý", popř. vyměnit. Měl by být z kvalitnějšího materiálu..
dále zkontrolovat v odvzdušňovacím kole (to co máš v ruce na tom videu) jestli není moc ojetá díra, kam zapadá kolík a hlavně jak je na tom válcová plocha, která příjde do styku z hliníkem.
Vůli mezi Odvzdušňovacím kolem a hřídelí neřeš, tam opravdu se o vše stará jen ten kolík. Je důležité při montáži dbát aby byl správně nasazen na díru, jinak nic.
Žádné gufero prosímvás nikde v tomhle uložení nemá být, to je nesmysl. (jak už bylo zde řečeno je až pod rozdělovačem, ale o tom se zde nebavíme). Jinak vůle mezi Tím odvzdušňovacím kolem a dírou v hliníku pokud je velká způsobuje únik oleje. Dá se to vyvložkovat bronzovým tenkým pouzdrem, poněvadž moc místa tam není. Pak je samozřejmě nutné postarat se o to, aby se vložka nepootočila.
chtěl jsem zde vložit foto názorné opravy, ale nejde mi to, že by se již vyčerpalo místo pro fotky??
Zkontroloval bych nejprve kolík, zda není stržený, bývá "ojetý", popř. vyměnit. Měl by být z kvalitnějšího materiálu..
dále zkontrolovat v odvzdušňovacím kole (to co máš v ruce na tom videu) jestli není moc ojetá díra, kam zapadá kolík a hlavně jak je na tom válcová plocha, která příjde do styku z hliníkem.
Vůli mezi Odvzdušňovacím kolem a hřídelí neřeš, tam opravdu se o vše stará jen ten kolík. Je důležité při montáži dbát aby byl správně nasazen na díru, jinak nic.
Žádné gufero prosímvás nikde v tomhle uložení nemá být, to je nesmysl. (jak už bylo zde řečeno je až pod rozdělovačem, ale o tom se zde nebavíme). Jinak vůle mezi Tím odvzdušňovacím kolem a dírou v hliníku pokud je velká způsobuje únik oleje. Dá se to vyvložkovat bronzovým tenkým pouzdrem, poněvadž moc místa tam není. Pak je samozřejmě nutné postarat se o to, aby se vložka nepootočila.
chtěl jsem zde vložit foto názorné opravy, ale nejde mi to, že by se již vyčerpalo místo pro fotky??
M-72
Re: Ovzdušnění motoru K750
Já myslel hned že ten koužek má být vsuvně uložen v tom AL víku , ale chtěl jsem si to potvrdit od Vás zkušenějších.Mi to totiž při jízde dost zvonilo ten ovzdušnovaci "bazmekt"
Do toho víka udělám trochu větši díru a nalisuji tam duralovou vložku , kterou zajistím Loctitem a bude tam na věky
S tou dírou na ten kolík a kolíkem v kole musím taky něco udělat , asi to nějak zkalibruji na nějakou míru
Díky všem za rady
Do toho víka udělám trochu větši díru a nalisuji tam duralovou vložku , kterou zajistím Loctitem a bude tam na věky
Díky všem za rady
Naposledy upravil(a) fapeko dne 30 čer 2013, 22:16, celkem upraveno 2 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Ovzdušnění motoru K750
hipik634-750 píše:prestan se do me laskave navazet, dekuju
Kdybys byl co k cemu, tak mu poradis vlozku zafixovanou klinkem. Na vykresu je nejaka forma pouzdra vidět, ale kvalita skenu neumoznuje poznat jestli je to gufero nebo pouzdro
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ovzdušnění motoru K750
bacha na naopak malou vuli v tom viku. Me se to kousalo kdyz jsem vymenil rozvody se sedlo si to na rozvodovy kolo malinko jinak a zaboha jsem nemoch prijit na to v cem je problem.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz