Benzín special
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Benzín special
Ave všichni, v poslední době se čím dál hůř shání benzín special. Ja osobně jsem nedostatek specialu řešil nákupem Naturalu a přidáním olovnaté směsi benaditu (kvůli ventilům),(míchal jsem podle návodu na lahvičce). Neni to ideální, smrdí to propálením pístů, ale i tak to jde. Nemáte někdo specielní kuchařku na přípravu šetrného benzínu pro tyto dokonalé motory z dostupních surovin? Ideálně i s poměrama míchání? Četl jsem tady na fóru, že někdo lehce solí petrolejem, jiný zase olejem do 2taktů ...
Díky moc za recepty zkušeným kuchtíkům
Díky moc za recepty zkušeným kuchtíkům
MT 12-S
Re: Benzín special
Vážení,
četl jsem na netu, že jelikož poptávka po benzínu speciál vzhledem k menšímu a menšímu počtu bezkatalyzátorových aut klesla(v roce 2000 tomu tylo 25% z trhu, dnes už nedosahuje ani jednono %) až do té míry, že se nevyplatí jej vyrábět, benzina skončila s jeho výrobou už v roce 2010!!! poté ještě doprodávala zásoby.
Speciál co je teď ještě na některých pumpách už je s oktanovým číslem 95, ale jsou už v něm namíchány přísady na ochranu ventilových sedel, i tak se nad tímto vonícím benzínem stahují mračna
Jinak ještě v blízkém městě ode mně existují dvě pumpy, kde jej lze natankovat, obávám se však jak dlouho bude k dostání..
A jak jste na tom vy, je ve vašem okoli ještě někde k dostání?
http://karvinsky.denik.cz/podnikani/pum ... 30124.html
http://byznys.lidovky.cz/special-91-kon ... y-trhy_rce
četl jsem na netu, že jelikož poptávka po benzínu speciál vzhledem k menšímu a menšímu počtu bezkatalyzátorových aut klesla(v roce 2000 tomu tylo 25% z trhu, dnes už nedosahuje ani jednono %) až do té míry, že se nevyplatí jej vyrábět, benzina skončila s jeho výrobou už v roce 2010!!! poté ještě doprodávala zásoby.
Speciál co je teď ještě na některých pumpách už je s oktanovým číslem 95, ale jsou už v něm namíchány přísady na ochranu ventilových sedel, i tak se nad tímto vonícím benzínem stahují mračna
Jinak ještě v blízkém městě ode mně existují dvě pumpy, kde jej lze natankovat, obávám se však jak dlouho bude k dostání..
A jak jste na tom vy, je ve vašem okoli ještě někde k dostání?
http://karvinsky.denik.cz/podnikani/pum ... 30124.html
http://byznys.lidovky.cz/special-91-kon ... y-trhy_rce
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: Benzín special
Počet benzínek v mém okolí se specialem klesl za poslední 2 roky z 6 na 2. A čekám, kdy ty poslední dvě skončí taky. Co jsem se bavil s pumpařema, tak prodej specialu byl cca 1% jejich tržby. Takže se jim ani nedivím, že to stahují. Já to s Emkou nevytrhnu, i když na jedno natankování vezmu 50l a s Dodge jezdím ještě méně.
Takže bych se spíš zaměřil na recepty, jak snížit oktanové číslo benzínu. Možná by nebylo od věci oslovit nějaké kapacity na univerzitách, u výrobců paliv apod. Jestli to už někdo z veteránistů neudělal.
Takže bych se spíš zaměřil na recepty, jak snížit oktanové číslo benzínu. Možná by nebylo od věci oslovit nějaké kapacity na univerzitách, u výrobců paliv apod. Jestli to už někdo z veteránistů neudělal.
Don't give in without the fight!
Re: Benzín special
Ahoj, já používám bohužel zatím jen do Jawy ohc natural 95+aditiva. Na podzim kupuji 100 oktanový benzin kvůli přezimování a dobrému jarnímu startu (neobsahuje biosložky), nicméně jeden můj známý, který se zabývá staršímy veterány (Harley wlc) používá 100 oktanů běžně. Biosložky mu působyly problémy s karburací apod. Je třeba upravit předstih na menší hodnotu (kvůli "rychlejšímu" hoření směsi). Je až k nevíře jaké problémy mají naše motory, schopné jet na vše co se dá zapálit, s moderním benzínem.
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín special
Mensi predstih kvuli rychlejsimu horeni smesi u vyssiho okt. cisla? Snad naopak, ne? Benzin s vyssim oktanovym cislem v motoru s malou kompresi hori pomalejc. Uz jsem to tu myslim jednou psal, panove z Historicke letky to resili, konkretne u tohodle http://www.historicflight.cz/letadla/avia-bh-5/ letadla. Byl jsem u toho. Na moderni benzin sly z vejfuku metrovy plameny, protoze nestihal shoret. Vyresilo se to, ale uz nevim jak. Ale kazdopadne prvni pokus bylo vylepseni naftou a to pomahalo. Pak myslim vymysleli neco lepsiho. Ale ten Walter ma kompresi 1:4, tam to byl opravdu velkej problem.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Benzín special
Jo ahoj Davy, konzultoval jsem to s tím pánem (díky za kontakt) a výsledek jsem zatím nezveřejňoval z důvodu nedostatečného vyzkoušení. Ředí to technickým benzinem jako alchymisté (míchají jim to přímo ve fabrice - tuším v Pardubicích dle jejich receptu, neboť berou několik sudů). Existují tři druhy technického benzinu dle bodu varu. Mně doporučil použít střední a zkoušet poměr dle "zalézajících plamenů" při sundaných výfukových kolenech. Problém je v obtížné dostupnosti technického benzinu, neboť je dodáván pouze v sudech pro průmysl - to co je k mání v obchodech je jakýsi "benzinový čistič" neznámého složení. Já jsem to dále nerozvíjel a místo toho jsem se rozhodl pro výměnu kroužků, abych zlepšil kompresi. Pro majitele eMek, kteří chtějí nechat motor tak jak je a mají nižší kompresi je to asi cesta. Jo a ještě mi důrazně doporučil přidávat aditiva. Na mém vykloktaném motoru jsem zkoušel poměr 1:10 a vypadalo to slibně .
Re: Benzín special
V úterý jsem si dovezl Dněpra z Polska a teď na to hledím že s tankováním bude problém-tak co tam nalít?Nebo co udělat s motorem aby žral bez problémů bezolovnatý natural.
Rusko není stát,to je životní styl.
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín special
Do OHV bez problemu normalni natural 95 + prip. aditiva. Ale i bez nich se obejde. Tady jde o motory s hodne malym kompresnim pomerem, tzn. stary SVcka.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Benzín special
Já na to jezdím a nemám žádný problém/SV/ ..Existují zvyšovače oktanů, ale snižovače jsem ještě neviděl..Ale stále vzpomínám na slovenský special UNI, který byl u nás u pumpy než pumpu koupilo ONO..
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Benzín special
co smichat s trochou nafty? mame tu znalce paliv ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Benzín special
Jestli můžu přidat své zkušenosti s tím předstihem, tak je ho potřeba zmenšit. Tenhle problém jsem řešil u velorexu. Při normálním předstihu se motor přehříval, hůř tahnul a docela dost klepal ( nebylo to opotřebením, motor byl po kompletní go). Po snížení předstihu krásný kultivovaný chod, pěkně tahne a bez problémů se chladí.Davy píše:Mensi predstih kvuli rychlejsimu horeni smesi u vyssiho okt. cisla? Snad naopak, ne? Benzin s vyssim oktanovym cislem v motoru s malou kompresi hori pomalejc. Uz jsem to tu myslim jednou psal, panove z Historicke letky to resili, konkretne u tohodle http://www.historicflight.cz/letadla/avia-bh-5/ letadla. Byl jsem u toho. Na moderni benzin sly z vejfuku metrovy plameny, protoze nestihal shoret. Vyresilo se to, ale uz nevim jak. Ale kazdopadne prvni pokus bylo vylepseni naftou a to pomahalo. Pak myslim vymysleli neco lepsiho. Ale ten Walter ma kompresi 1:4, tam to byl opravdu velkej problem.
M - 72
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzín special
To bude necim jinym, co se soubezne zmenilo. Dvoutakt je na predstih hodne malo citlivej. Mnohem citlivejsi je treba na vlhkost vzduchu a nebo na znacku benzinky
Klepani zpusobuje detonacni spalovani, to by se melo spis zlepsit zvysenim oktanoveho cisla.
Ale ja si taky nejsem jistej jak to s tim predstihem vlastne je. Je fakt ze benzin s vyssim oktanovym cislem hori pomalejs. Ale treba zas dava vic tepla. Tzn. pri mensim predstihu by byl mensi tlak a min by se hral motor.
Klepani zpusobuje detonacni spalovani, to by se melo spis zlepsit zvysenim oktanoveho cisla.
Ale ja si taky nejsem jistej jak to s tim predstihem vlastne je. Je fakt ze benzin s vyssim oktanovym cislem hori pomalejs. Ale treba zas dava vic tepla. Tzn. pri mensim predstihu by byl mensi tlak a min by se hral motor.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Benzín special
Relativně nové, vysoce aditivované stooktanové benzíny mají schopnost přispívat ke zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby i jinak než počtem oktanů. Říká se tomu mazivostní přísady a dávají se do benzínu proto, aby snižovaly odpor a třecí ztráty při průtoku paliva čerpadly, vstřikovači, tryskami, zkrátka celým palivovým systémem. I tohle je přínos ekonomice spalování.
Faktem je, že pokud do motoru nalijete stovku bez dalších úprav, neplatí „víc oktanů rovná se vyšší výkon“. Ten přichází až s kompresními písty, potažmo se změnou předstihu. Ale jeden pořádný důvod nalít si stovku do nádrže má každý z nás. Před zimou. Stooktanový benzín totiž neobsahuje biosložku, (bioetanol – biolíh), který na sebe jinak váže vodu a s ní pak klesá na dno palivové nádrže. Výsledkem je, že když si před zimou v dobré víře naplníte Naturalem 95 nádrž, aby vám nezrezla, tak zhruba po dvou – třech měsících máte dole v nádrži vyselektovanou biosložku, která na jaře zrovna moc dobře nechytá, nehledě na možná poškození motoru. Nechat nádrž prázdnou je taky hloupé kvůli její korozi (i když moderní nádrže už jsou v pohodě), a tak dát před zimou plnou stooktanového benzínu je z gruntu dobrý nápad.
Zdroj ČMN
Njn a proto každé jaro čistím karburátory na motorkách , protože to je ucpané z 95 okt. řepky
Faktem je, že pokud do motoru nalijete stovku bez dalších úprav, neplatí „víc oktanů rovná se vyšší výkon“. Ten přichází až s kompresními písty, potažmo se změnou předstihu. Ale jeden pořádný důvod nalít si stovku do nádrže má každý z nás. Před zimou. Stooktanový benzín totiž neobsahuje biosložku, (bioetanol – biolíh), který na sebe jinak váže vodu a s ní pak klesá na dno palivové nádrže. Výsledkem je, že když si před zimou v dobré víře naplníte Naturalem 95 nádrž, aby vám nezrezla, tak zhruba po dvou – třech měsících máte dole v nádrži vyselektovanou biosložku, která na jaře zrovna moc dobře nechytá, nehledě na možná poškození motoru. Nechat nádrž prázdnou je taky hloupé kvůli její korozi (i když moderní nádrže už jsou v pohodě), a tak dát před zimou plnou stooktanového benzínu je z gruntu dobrý nápad.
Zdroj ČMN
Njn a proto každé jaro čistím karburátory na motorkách , protože to je ucpané z 95 okt. řepky
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Benzín special
no, vyssi oktanovy podle me rychlejs hori, proto je potreba predstih snizit. me treba dnepr funguje jen s packou na max k sobe, jinak to v podstate nejede.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Benzín special
Dovolím si nesouhlasit s tím ,že by se změnilo souběžně několik věcí. Benzín stejný, počasí stejný. Změny nastaly okamžitě po seřízení, při následném nastartování hned změna. Problém jsem delší dobu konzultoval s ostatními majiteli a měli podobné zkušenosti. A zrovna velorex je docela náchylnej na správné seřízení , protože jinak nechce jezdit dozadu. Jinak já používám do emka zatím speciál, protože u nás je stále ještě k sehnání.Davy píše:To bude necim jinym, co se soubezne zmenilo. Dvoutakt je na predstih hodne malo citlivej. Mnohem citlivejsi je treba na vlhkost vzduchu a nebo na znacku benzinky
Klepani zpusobuje detonacni spalovani, to by se melo spis zlepsit zvysenim oktanoveho cisla.
Ale ja si taky nejsem jistej jak to s tim predstihem vlastne je. Je fakt ze benzin s vyssim oktanovym cislem hori pomalejs. Ale treba zas dava vic tepla. Tzn. pri mensim predstihu by byl mensi tlak a min by se hral motor.
M - 72