dobijeni mt11 a pár drobností

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Davy »

Včera jsem provedl kontrolní projížďku po opravě Dněpra a narazil jsem na pár problémů. Při roztočenym motoru mi bliká kontrolka dobíjení, ve volnoběhu nesvítí. Vyloženě bliká, ne že by mžourala, nebo svítila. Frekvence blikání se mění. Před opravou to nedělalo. Měnil jsem rozvodový kola a kolo alternátoru. Vůle na altíku je poměrně malá, ale je. Kontrolováno na vrtulce. (Jak velkou vůli tam nastavujete?) Před opravou značně kolísala, šmajdalo kolo, teď je to lepší. Ložiska altíku jsou ok, uhlíky jsou dobrý a v šachtách neváznou. Po kontrole spojů, uhlíků, vůle atp. jsem to zkoušel v garáži a blikalo to míň, hlavně při "prásknutí" plynem to vždycky jednou probliklo. Nějaká záludnost. Osobně se kloním k postupu nechat to vyhnít, buď si to sedne, nebo to umře definitivně.

Druhá věc - Jak jsem v Chrášťanech řikal že mam na hřídeli kardanu divnou vůli a bylo mi řečeno že to je eště normální, tak byl roztrženej konec hřídele co dosedá na středící kuličku v hardyspojce. Celý to šmajdalo a dostat ten hřídel ven byla docela vyšší dívčí. Dal jsem novej, ale nevim jakou cca vůli tam těma segrovkama nastavit. Mam tam teď cca 3mm, je to ok?

Dokázal by mi někdo popsat jak vypadá koncovka VN kabelu do cívky z malucha? Hroty se závitem tam nejsou a klasická koncovka s tim napruženym plíškem, jako je např. ve škodovce, tam nedrží, malej průměr. Je to plastová válcová dvouvývodová cívka. Zaimprovizoval jsem s elektrikářskou izolačkou, ale moc se mi takový řešení nelíbí.

Čtvrtá věc - K68 a nastavení pro 650 Dněpra. Jakou cca bohatost a jak jehlu? Trysky orig. co tak jsou pro Urala. Jede mi to s nima docela pěkně, líp jak s K63, ale nejdou doladit podle manometrů. Pravej má výrazně nižší podtlak ve všech režimech. Napadaj mě dva důvody. Vlevo mám po opravě přebroušený ventily, vpravo ne. A nebo to dělá odsávání z kliky. Bohužel mě na místě nenapadlo ho odpojit. Ladíte to někdo podle manometrů? Já jsem nakonec nastavil jen volnoběh, ale stejně mi nedrží :( Co se tejče vršku, tam jsem jen srovnal vůle na lankách.

Ještě k rozvodu - je normální že nový kola houkaj? Asi jo, než si sednou, že? Jak cca dlouho?

A poznámka pro pobavení - Pozor, kanystr M8AD je čtyřlitrovej, ne pěti. Jsem nalil olej, kouknul na kanďák, hladina na rysce 2l, ok, mam tam tři a ve stoupání na mě svítilo červený světýlko. Docela jsem se vyděsil, než mi to docvaklo :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Michal »

Nevím, jaký máš regulátor dobíjení. Pokud elektronický ruský, tak ten má ovládání kontrolky dobíjení takové divoké. Kontrolku zhasíná až když odbuzuje. Mě natolik sral, že jsem si dodělal pomocný usměrňovač a regulátor s kontrolkou zapojil jako v autě. Kontrolka pak svítí pouze pokud altík neuživí regulátor, tedy za chodu motoru nikdy.

Rozvodová kola nastavuji tak, aby při natočení, kdy je vůle nejmenší, byla minimální, ale nikdy ne zcela žádná. Pak to na volnoběh nejméně klepe.
Rozvodová kola hučí vždy, jak u Dněpra, tak u Urala a to i kvalitní kola Herzog. A hučí konkrétně podle zátěže alternátoru. Nic s tím nenaděláš, leda by sis vyvedl z motoru nějakou řemenici.

3mm vůle tyče kardanu je akorát. Jde o to, aby se při propružení a v zatáčkách (vicle je uložena v silentblocích) nelisovala hardyspojka mezi vidličkama.

Pokud máš ventily a písty ve stejném stavu, jde to budíkama nastavit (volnoběh i chod šoupátek) tak že podtlaky jsou stejné. To ale ještě nutně neznamená, že oba válce táhnou stejně. Mají k tomu alespoň stejné podmínky.
Nastavení K68 mi příjde pro každý motor silně individuální. Průběh jsem ještě dobře nenaladil. Zato volnoběh mi naladit jde. Volnoběh to chce obecně výrazně bohatší, než je teoretické seřízení dle návodu.

Já mám hranatou cívku z malucha, pasují do toho koncovky autokabelů, které jsem k tomu už dostal. Koncovky se mi podařilo sundat a přidělat na nové kabely.

K tomu oleji - máš hlubokou vanu, ty 2 litry by i stačily, pokud by sis udělal delší sací trubku, ať to saje ode dna.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Davy »

Tu vuli na altiku jsem udelal tak jak jsi mi rek. Ale altik je uplne na doraz a furt tam nejaka je. To me trosku znervoznuje. Ale zas na druhou stranu, je to KMZ, ze ano.

Jaky bys doporucil vychozi nastaveni sroubku bohatosti? Trictvrte?

Tu trubku mam na seznamu co jsem psal u vas. Uz na nem je jen trubka a serizeni brzdy sajdy :)

Musim si udelat klasicky ucko, budiky co mam na XTZ na Dneprovi zoufale kmitaj. A ty ventily vpravo budou asi chtit zabrousit. Myslim ze ten chlapek na to celejch 14000km sral. Na sundani hlavy asi musi dolu lodka sajdy, ze?

Ten regl je takovej hodne mrnavej. Zkusim to projet s voltmetrem a ten pomocnej usmernovac si pripisu na seznam.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Davy »

Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Michal »

Jo, přesně ten jsem tam měl taky. Pomocný usměrňovač se dá dodělat pomocí tří diskrétních diod, vejdou se pod vrtulku a na místě je udrží jejich silné dráty. Nic mechanického k nim netřeba. Jako výstupní kontakt se nabízí původní výstup pro střídavinu, horní kontakt altíku, který u novějších kusů ani není použit, protože ho potřebovali jen mechanické regulátory.
Můžu ti na vyzkoušení půjčit můj záložní altík, kde mám tuhle úpravu taky.

Jo, to výchozí nastavení by odpovídalo, výsledek vychází 3/4 až 1a1/4 otáčky. Pokud je dost teplo, studený motor s tím chytne i bez sytiče. Pak to drží volnoběh i při různých teplotách (ikdyž různě vysoký) a nemá to díru při rozjezdu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Davy »

Aha, to "ruzne vysoky" je dulezity :), ja se furt snazim ho nastavit nizkej.

Napadlo me udelat pomocnej usmernovac a pouzit regl z Feldy. Mam jeden plonkovej. Mozna bude trosku problem pri zatezi s rozdilnym ubytkem na hlavnim a pomocnym usmernovaci, ale byl by malinkej regl, kterej by se dal prisroubovat treba na kryt vrtulky altiku.

Myslim ze nebude problem v altiku, to bude delat regl. Mozna jsem ho nacnul kdyz jsem vedle nej svarel drzak baterky. Jsem nevedel ze je elektronickej.

Ten treti kontakt na altiku je stred vinuti? Ja ho mam pripojenej na nejaky zbesily rele ze stodvacy, ktery mi ovlada kontrolku, cunarna. Dam tam komparator na nejakejch 12,8V a bude vymalovano.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Petr78
Příspěvky: 20
Registrován: 14 čer 2012, 14:21
Bydliště: Strakonice

Re: dobijeni mt11 a pár drobností

Nový příspěvek od Petr78 »

Davy, žes ho načnul svářečkou je možný, já jeden takhle taky oddělal :cry:
Днепр Соло
К-750 с коляской
ВАЗ 21044i
велик Украина)
Odpovědět