půlka motoru problém s během - 11ka

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Jak myslíš opačně? Jsem se díval že šipka je na výfuckový ventil, i podle výřezů pro ventily by měl být dobře. Mě to připadá jako by byl ten píst volný a při přímočarém vratném "hrkal" ve válci. Nevím jestli je to opravdu možné ale fakt mi to tak připadá. Ostatní věci jsou v pohodě, ventily, nadzvedáky i na vačku jsem se díval a vše se zdá ok.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

Tak pokud máš šipku k výfuku, tak je to správně. Tím to teda nebude... Tak asi nezbývá než přeměřit píst a válec. Určitě se ta vůle má pohybovat v desetinách, ne v milimetrech. Kučera bude vědět, kolik by tam mělo být...
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Tak jsem to dneska měřil, kamarád donesl přípravek a šlo se na to. Na pístu mám napsané že by měl mít rozměr 77,95. Po přeměření na několika místech jsem největšího výsledku dosáhnul 77,4. U dna pístu nad prvním kroužkem to má 77,3, u kroužků míň a nejvíc - zmiňovaných 77,4 to má na konci pístu za posledním stírákem. Válec má (byť jsou vidět stopy po honování) rovných 78 v celém průměru což by měl být základní rozměr. Buďto je to tak od výroby co-by nový válec nebo nevím co si o tom myslet. Kroužky mají ve válci O,3 mm (měřeno spárovou měrkou). Budu zítra volat p. Kučerovy, snad se s tím nějak poperem. Mi o připadá na nekvalitně udělaný (utopený) píst ale nevím, nechci dělat závěry než se spojím s Kučerou. Každopádně to klepká o106, i když jsem vyměnil karburátory i káblíky na cívce tak levý válec pořád poslouchá ale pravý nechce do otáček, nedrží volnoběh a klepká.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

Že by takhle mlátilo 6 desetin? No, možný to je... Jen mě napadlo. Ventily a spol. máš v pořádku? Zdvihací tyčka není prohnutá? Neběhá ti ventil i s vodítkem? Pružiny na ventilech jsou celý? A co ojnice? Nemlátí v některym čepu?
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Ojnice mi chodí trošku do boku ale v ose s pístem je bez vůle, to samé pístní čep tak to by mělo být v pořádku. Zdvihací tyčky i s nadzvedákama a s vačkou jsou jako nové, dokonce ani nejsou vytlačené seřizovací šrouby. Pružiny, vodítka vše ok. Jen mě ještě napadlo, natankoval jsem tam 96 okt. benzín, kdyby to ale špatně spalovalo tak by klepala i druhá strana, ne? On ten motor ani nehlesl když mi ta levá strana nešla, po výměně svíčky (závit stejný) a opravě karburátoru ( těsnění ventilu plovákové komory) začal kepkat.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

To je divný... Benzínem to nebude. Benzín může mít vliv ve spojitosti s předstihem a kompresí, ale to by mělo platit pro motor jako celek. Leda, že by tenhle válec měl už tak mizernou kompresi, že by nehořel jak by měl... Můžeš změřit jaký to má tlaky?
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

To by šlo, udělám si zítra v rachotě nějaký forychtuňk ze svíčky a ventilku a dám sem výsledek. I když podle toho jak vypadají kroužky by to mělo mít slušnou kompres. A když si točím startpákou při seřizování ventilů tak se nezdá že by měl jeden válec výrazně nižší kompresy jak druhý. Skusím tam nalít do karbece natural 91 jestli se to nezlepší. Ještě jsem si vzpomněl, když jsem měl venku píst tak jsem si všimnul že je na vrchní a spodní straně těla pístu, kousek za posledním kroužkem jakoby odřený nebo možná spíš oleštěný. Jako by chytal, proto se tak nějak kloním i ktomu volnému pístu.
M72 1952
K-750 1959
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Dneprstein »

To ošoupání je normální. Teda pokud to neni půl centimetru na průměru... :)
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Jirka-hk »

...Jednomu nejmenovanému známému klepal píst ve spodní úvrati o kliku....
...Spravil to pilník....
-Jinač rozdíl průměru píst /válec je cca0,35 měřeno na nových pístech a válcích po výbrusu. mezera kroužku ve válci 0,2...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Uživatelský avatar
Benďa
Příspěvky: 144
Registrován: 18 bře 2012, 08:11

Re: půlka motoru problém s během - 11ka

Nový příspěvek od Benďa »

Tak jsem si s tím dneska pohrál, nalákal jsem tam nové písty, seřídil ventily a je po klepání :-) Ještě asi budu muset udělat předstih protože to střílí do výfucku ale to už je to poslední. Díky všem za ochotu a za rady ;-) Už jsem se bál že mi z toho hrábne a pujdu do něčeho takového :-) I když proč ne, že :-) Lákavé to je,hlavně ta sajdka :-)
sidecar.jpg
sidecar.jpg (28.68 KiB) Zobrazeno 5770 x
M72 1952
K-750 1959
Odpovědět