Leštění dílů na moto
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Leštění dílů na moto
Privět.Nechal jsem si na jaře vyleštit karburátory a teď jsem si vzpomněl,že by se to mohlo třeba taky někomu líbit.Posílám odkaz na stránky kde to dělají.Jelikož to je ale na delší dobu tak doporučuji to nechat na zimu.Mě to trvalo cca 3 týdny,ale výsledek stojí za to.Oba karbce vyšli na 400kč.Mám to ve městě tak mi odpadlo poštovné.Na stránkách inzerují cenu 250 kč za kilo materiálu což sice karbce neváží,ale asi tam je víc práce.Mě to doporučil kamarád co dělá veterány.Nechal si dělat celý motor a podle jeho slov je po třech letech v garáži pořád jako nový a nezoxidovaný.Myslím,že v případě zájmu by stačilo zavolat a domluvit si cenu.Posílám fotky před a po a tady je odkaz :http://www.chemickelesteni.cz
- Přílohy
-
- 07062011302.jpg (43.43 KiB) Zobrazeno 14617 x
-
- 02022011185.jpg (42.58 KiB) Zobrazeno 14617 x
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění dílů na moto
to je pěkná zlodějina
za 10 minut v ultrazvuku 
Re: Leštění dílů na moto
No je pravda,že levný to není.Ale já jinej způsob jak vyčistit věci kam se nedá dostat neznám
.Tak jestli někdo ví nějakou fintu tak sem s ní.
Re: Leštění dílů na moto
Keramické kuličkování .... já ho měl za flašku ....
před ...
po ...
Ikdyž nejedná se o klasické leštění, spíše čištění. Všechny rýhy, rýpance atd. zůstanou stejné. Ale přesně tak jsem to chtěl. Dnes už se tolik neblýská, protože samozřemě ten hliník oxiduje.
dnes po cca roce ...
před ...
po ...
Ikdyž nejedná se o klasické leštění, spíše čištění. Všechny rýhy, rýpance atd. zůstanou stejné. Ale přesně tak jsem to chtěl. Dnes už se tolik neblýská, protože samozřemě ten hliník oxiduje.
dnes po cca roce ...
M-72, 1952
Re: Leštění dílů na moto
Ahoj,
co se týče chemického leštění, tak jsem si nechal předloni takto očistit hlavy, na M-72, protože opravdu mě nenapadl jiný způsob jak je očistit i mezi žebry uvnitř. jasně nabízel se způsob je klasicky opískovat, ale to je naprd, protože jsem měl jedny hlavy na K-750,které jsem dostal k motu a ty byly opískovány. Vypadaly jako nové, ale povrch, který písek zanechá není vhodný, protože na něm strašně ulpívá špína, mastnota atd. takže je hezký akorát hned po opískování, ale během provozu to už ztrácí své kouzlo, proto nedoporučuju pískovat, a už vůbec né celý motor.
Jiná situace je jak uvádí Vici tím keramickým kuličkováním. Tato varianta nepoškodí a nenaruší povrch.
Já jsem v té době před dvěma lety problém řešil chemickým čištěním.
Není pravda jak uvádí bobanbob, že je to čištění ultrazvukem. Jedná se čištění a leštění elektrochemickou cestou.
povrch je poté jako by aloxovaný, tudíž se na povrchu vytvoří vrstvnička, která je odolnější, neulpívá na ní mastnota, nečistoty se lehce odstraňují, lépe, než když byl předmět nový. uchovává si stálou barvu.
Akorát je to dost lesklé, a nezachází to jako hliník bez této úpravy, takže pro ty, co chtějí mít moto spíš military vzhled to bude moc lesklé. Sice jsem mluvil s majitelem firmy, že když to lesklé nechcete mít úplně dá se to tam nechat kratší dobu, ale zatím nemám vyzkoušeno.
Takže když to shrnu, kdo chce mít motor nebo jekékoliv hliníkové díly stále lesklé jako nové je pro něj chem. leštění tou nej. volbou. Ale pozor! na netu můžete narazit na pár "chytráků" kteří nabízí tyto služby za téměř dvojnásobek ceny s tím, že vy jim pošlete díly k chem. leštění ale oni samotní leštění neprovádí, akorát je přepošlou a zbytek peněz si nechají! Bohužel takoví chytráci se najdou i zde.
co se týče chemického leštění, tak jsem si nechal předloni takto očistit hlavy, na M-72, protože opravdu mě nenapadl jiný způsob jak je očistit i mezi žebry uvnitř. jasně nabízel se způsob je klasicky opískovat, ale to je naprd, protože jsem měl jedny hlavy na K-750,které jsem dostal k motu a ty byly opískovány. Vypadaly jako nové, ale povrch, který písek zanechá není vhodný, protože na něm strašně ulpívá špína, mastnota atd. takže je hezký akorát hned po opískování, ale během provozu to už ztrácí své kouzlo, proto nedoporučuju pískovat, a už vůbec né celý motor.
Jiná situace je jak uvádí Vici tím keramickým kuličkováním. Tato varianta nepoškodí a nenaruší povrch.
Já jsem v té době před dvěma lety problém řešil chemickým čištěním.
Není pravda jak uvádí bobanbob, že je to čištění ultrazvukem. Jedná se čištění a leštění elektrochemickou cestou.
povrch je poté jako by aloxovaný, tudíž se na povrchu vytvoří vrstvnička, která je odolnější, neulpívá na ní mastnota, nečistoty se lehce odstraňují, lépe, než když byl předmět nový. uchovává si stálou barvu.
Akorát je to dost lesklé, a nezachází to jako hliník bez této úpravy, takže pro ty, co chtějí mít moto spíš military vzhled to bude moc lesklé. Sice jsem mluvil s majitelem firmy, že když to lesklé nechcete mít úplně dá se to tam nechat kratší dobu, ale zatím nemám vyzkoušeno.
Takže když to shrnu, kdo chce mít motor nebo jekékoliv hliníkové díly stále lesklé jako nové je pro něj chem. leštění tou nej. volbou. Ale pozor! na netu můžete narazit na pár "chytráků" kteří nabízí tyto služby za téměř dvojnásobek ceny s tím, že vy jim pošlete díly k chem. leštění ale oni samotní leštění neprovádí, akorát je přepošlou a zbytek peněz si nechají! Bohužel takoví chytráci se najdou i zde.
M-72
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštění dílů na moto
Pravdu mám
Máme v práci ultrazvukovou čistírnu . mi ji máme na čištění pilovích kotoučů a fréz .
do nádrže se nalije voda vloží předmět určený k čištění. 10 minut cigárko a je to saloon .
jediná věc která tomu nesvědčí je velká mastnota . takže stačí odmastit a zbytek zařídí ta chytrá mašinka
Máme v práci ultrazvukovou čistírnu . mi ji máme na čištění pilovích kotoučů a fréz .
do nádrže se nalije voda vloží předmět určený k čištění. 10 minut cigárko a je to saloon .
jediná věc která tomu nesvědčí je velká mastnota . takže stačí odmastit a zbytek zařídí ta chytrá mašinka
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Leštění dílů na moto
Ultrazvukové čištění a elektrochemické leštění není totéž... 
Re: Leštění dílů na moto
Zdravím.Nevím jestli jsem špatně nepochopil tu poslední větu z Vašeho příspěvku.Ale já tomu rozumím tak,že tím chytrákem mám být já.Jediný důvod proč jsem sem dával ten odkaz je ten,že jsem chtěl pomoct někomu kdo má ten samý problém.Já jsem o tomhle způsobu ještě před půl rokem nevěděl a myslím si,že někdo z fóra třeba také ne.Také tam píšu,že je třeba se na té ceně dohodnout předem aby pak člověk nebyl překvapen.Dříve tam byl potisk vlajek tak si myslím,že nějakou zkušenost s čištěním těch šablon po nich mají a jen teď dělají něco jiného.A o ceně nemůžu říct jestli a jak je nadsazená když nemám možnost srovnání.Tak jak říkám:nikomu to nenutím jen jsem chtěl ukázat kterým směrem se lze vydat.Já jsem si tam dával jen ty karbce.Motor jsem odmastil a vzal Sidolem a válce jsem si opískoval a stříknul barvou na výfuky.P.S. :jestli jsem tu Vaši poslední větu pochopil špatně tak se omlouvám.Mějte se.arno77 píše:Ahoj,
co se týče chemického leštění, tak jsem si nechal předloni takto očistit hlavy, na M-72, protože opravdu mě nenapadl jiný způsob jak je očistit i mezi žebry uvnitř. jasně nabízel se způsob je klasicky opískovat, ale to je naprd, protože jsem měl jedny hlavy na K-750,které jsem dostal k motu a ty byly opískovány. Vypadaly jako nové, ale povrch, který písek zanechá není vhodný, protože na něm strašně ulpívá špína, mastnota atd. takže je hezký akorát hned po opískování, ale během provozu to už ztrácí své kouzlo, proto nedoporučuju pískovat, a už vůbec né celý motor.
Jiná situace je jak uvádí Vici tím keramickým kuličkováním. Tato varianta nepoškodí a nenaruší povrch.
Já jsem v té době před dvěma lety problém řešil chemickým čištěním.
Není pravda jak uvádí bobanbob, že je to čištění ultrazvukem. Jedná se čištění a leštění elektrochemickou cestou.
povrch je poté jako by aloxovaný, tudíž se na povrchu vytvoří vrstvnička, která je odolnější, neulpívá na ní mastnota, nečistoty se lehce odstraňují, lépe, než když byl předmět nový. uchovává si stálou barvu.
Akorát je to dost lesklé, a nezachází to jako hliník bez této úpravy, takže pro ty, co chtějí mít moto spíš military vzhled to bude moc lesklé. Sice jsem mluvil s majitelem firmy, že když to lesklé nechcete mít úplně dá se to tam nechat kratší dobu, ale zatím nemám vyzkoušeno.
Takže když to shrnu, kdo chce mít motor nebo jekékoliv hliníkové díly stále lesklé jako nové je pro něj chem. leštění tou nej. volbou. Ale pozor! na netu můžete narazit na pár "chytráků" kteří nabízí tyto služby za téměř dvojnásobek ceny s tím, že vy jim pošlete díly k chem. leštění ale oni samotní leštění neprovádí, akorát je přepošlou a zbytek peněz si nechají! Bohužel takoví chytráci se najdou i zde.
Re: Leštění dílů na moto
Pro Ludvu:
Ne prosím, tady došlo k nedorozumění!
já jsem tou poslední větou myslel to, že lidi co rádi zbohatnou na druhých se vyskytují i v tomto spektru služeb, nikoliv zde na fóru, až nyní si uvědomuju po opětovném přečtení svého přízpěvku, konkrétně poslední věty, že vám to může vyznít jakoby proti vám, ale tak to opradu myšleno nebylo, děkuji za pochopení
Pro vysvětlení: Když jsem se doslechl o chemickém leštění, tak jsem na netu narazil asi na dva lidi co nabízeli chem. leštění nikoliv za 250 kč kilo, ale za cenu přes 400,- někdo mě na na jiném fóru diskutujícím o tomto způsobu leštění na tohoto jistého pána upozorňoval, nabízel rovněž chromování obdobným způsobem, tak jsem chtěl jen případně varovat. Nejlepší je se obrátit rovnou na firmu, a ne na nějakého člověka, který píše, že umí zařídit.. případně tvrdí, že to provádí on sám. Tím NEMYSLÍM vás!ani to rozhodně nebylo namířeno proti nikomu tady, jestli vám to tak vyznělo, tak se omlouvám.
Naopak jsem rád, že jste s touto možností na fórum přišel, jedná se pro mnohé jistě o velmi zajímvý poznatek a možnost jak
lze zušlechtit povrch lehkých kovů.
Ne prosím, tady došlo k nedorozumění!
já jsem tou poslední větou myslel to, že lidi co rádi zbohatnou na druhých se vyskytují i v tomto spektru služeb, nikoliv zde na fóru, až nyní si uvědomuju po opětovném přečtení svého přízpěvku, konkrétně poslední věty, že vám to může vyznít jakoby proti vám, ale tak to opradu myšleno nebylo, děkuji za pochopení
Pro vysvětlení: Když jsem se doslechl o chemickém leštění, tak jsem na netu narazil asi na dva lidi co nabízeli chem. leštění nikoliv za 250 kč kilo, ale za cenu přes 400,- někdo mě na na jiném fóru diskutujícím o tomto způsobu leštění na tohoto jistého pána upozorňoval, nabízel rovněž chromování obdobným způsobem, tak jsem chtěl jen případně varovat. Nejlepší je se obrátit rovnou na firmu, a ne na nějakého člověka, který píše, že umí zařídit.. případně tvrdí, že to provádí on sám. Tím NEMYSLÍM vás!ani to rozhodně nebylo namířeno proti nikomu tady, jestli vám to tak vyznělo, tak se omlouvám.
Naopak jsem rád, že jste s touto možností na fórum přišel, jedná se pro mnohé jistě o velmi zajímvý poznatek a možnost jak
lze zušlechtit povrch lehkých kovů.
M-72
Re: Leštění dílů na moto
Tak to jsem rád že se všechno vysvětlilo
a vůbec se nezlobím.Mějte se a u dalších diskuzí nashle 
Re: Leštění dílů na moto
Tady je ukázka již zmiňovaného chemického leštění,
nesporná výhoda je, že kapalina se dostane uplně všude narozdíl od jakéhokoliv mechanického leštění ať již klasického broušení, nebo tryskání..
nesporná výhoda je, že kapalina se dostane uplně všude narozdíl od jakéhokoliv mechanického leštění ať již klasického broušení, nebo tryskání..
M-72
Re: Leštění dílů na moto
No já to dělám balotinou (piskovaní sklem) ,pokud použiji tu nejjemnejší tak výsledek je slušný je to takové matné.
To chemické leštění je supr to je pravda ale jak finišujete a máte čekát několik týdnu na díly tak hledáte nějakou alternativu a tím je právě ta balotina a není pravda že to narušuje povrch do hloubky , protože po "opiskovani balotinou" mi zůstavají i malé škrábance na dílech.
Sehnal sem si chemikalii na čištění čistého hliníku a duralu , výsledný efekt je bombastický !! Po 20 vteřinách je to jako zrcadlo !! Nevěřil sem vlastním očím
ale jak sem psal musí to byt čistý AL nebo Dural bez příměsi křemíku a hořčíku
prostě vše co je AL slitina (odlitek)tak to nevyčistí a zůstane to černé
Pry ale usilovně pracují na tom aby vyvořili nějaký produkt na ty AL slitiny a aby jsme si mohly každý z nás doma to vyčistit sami a nemuseli mít různé lazně atd.
To chemické leštění je supr to je pravda ale jak finišujete a máte čekát několik týdnu na díly tak hledáte nějakou alternativu a tím je právě ta balotina a není pravda že to narušuje povrch do hloubky , protože po "opiskovani balotinou" mi zůstavají i malé škrábance na dílech.
Sehnal sem si chemikalii na čištění čistého hliníku a duralu , výsledný efekt je bombastický !! Po 20 vteřinách je to jako zrcadlo !! Nevěřil sem vlastním očím
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Leštění dílů na moto
Slyšel jsem, že balotinou je to opravdu velice jemné pískování, ještě jsem ale neměl možnost to vidět, mít takto očištěný předmět v ruce abych mohl posoudit. Zajímalo by mě, zda se dá pískovat balotinou třeba celé moto-mám na mysli rám, plechy (ne hliník) mám z moto odstraněn lak až na kov. a potřeboval bych povrch "sjednotit" a začistit. Mám zato, že to bude lepší pod lak. Dělá se to tou balotinou v tak velkém měřítku, a nebo je to jen menší box na drobnosti?
Copak je to za chemikálii?
Jinak tady posílám odkaz na firmu, která provádí to chemické čištění - leštění :
http://chemickelesteni.cz/uvod/
cenu si každý stanoví snadno sám, což je jistě výhodné.
jinak pro opravdové fajnšmekry je zde možnost tryskání suchým ledem
Tryská se suchým ledem, který se na vzduchu odpaří, tudíž nikde nepadá žádný písek nebo jiné médium. Tryskaný předmet je navíc "ochlazen" a tudíž nečistoty jdou lépe dolů..
malá ukázka:
http://www.youtube.com/watch?v=dccYINuxW2s
Copak je to za chemikálii?
Jinak tady posílám odkaz na firmu, která provádí to chemické čištění - leštění :
http://chemickelesteni.cz/uvod/
cenu si každý stanoví snadno sám, což je jistě výhodné.
jinak pro opravdové fajnšmekry je zde možnost tryskání suchým ledem
Tryská se suchým ledem, který se na vzduchu odpaří, tudíž nikde nepadá žádný písek nebo jiné médium. Tryskaný předmet je navíc "ochlazen" a tudíž nečistoty jdou lépe dolů..
malá ukázka:
http://www.youtube.com/watch?v=dccYINuxW2s
M-72
Re: Leštění dílů na moto
Jj balotina je supr ale je problém v tom že pokud tryskáš třeba železo (plechy atd.) a potom třeba hliník,nerez tak ty mikročástečky z toho železa máš nasekané v tom hliníku,nerezi a potom ti to časem začne rezivět!!
Já to dělám tak že mám korund na plechy a balotinu na hliník ,nerez . Akorát je časově náročné ta vyměna třeba z korundu za balotinu , protože musím potom poctivě vyčistit trysk. box od všech zbytku které tam zůstali.
Na omak je ten tryskaný díl balotinou hladký a ja to dělam ještě tak že ten dil po tryskání balotinou stříknu silikonovým olejem . Prý se tím uzavřou ty mikroporky a neoxidujeto.
Arno77 Záleží jak máš otryskané ty plechy , ale ja to večinou otryskám nějakým hrubým korundem a potom před lakovaním to stříknu kvalitním plničem 4+1 a to i 2x po sobě .Jestli si někdy lakoval tak víš že tmelení a brošení se ti nikdy nepovede na 1x a stejnak po dalším nástřiku plniče znova brousíš a tmelíš jako ......
Tady dávám odkaz na tu chemiji a řekněte že chcete jen zkuš. 3Litr. vzorek a máte to zadarmo
, jinak to myslím stoji 250 kc/1litr a hlavně bacha je to kyselina fosforečná+ještě nějaké sfinstvo !!Používat jen ve větraných prostorech .
Používa se tak že do nerezového hrnce ktery ukradnete manželce
nalejete požadované množstvi a zahřejete na elektrickém vařiči (nejlépe venku uvolnuje se síra tad.) na teplotu 75 až 80 stupnů a tu musíte udžovat a (nesmí přesáhnout 80 stupnů!!) vložíte"ponoříte" odmaštěný a očištěný(ne mechanicky!) AL díl na 10 sekund a vytáhnete a jdete sním pod tekoucí vodu a tam ho oplachnete a hned vidíte výsledny efekt. Pokud nebude výsledný efekt pro vás dostačující , tak znovu ponořte třeba na 20 sek. a znovu poctivě opláchněte . Pokud AL díl po opláchnuti vodou je černý tak máte smůlu a musíte leštit mechanicky,ale mám to vyzkoušené že na čistý AL a dural to funguje na 100 pro!!Takže hlavy,bloky kartry a různe odlitky tak to máte smulu ,to zustane černé http://web.fosfa.cz/cs/shinefos-171-sme ... d=560&c=80
Já to dělám tak že mám korund na plechy a balotinu na hliník ,nerez . Akorát je časově náročné ta vyměna třeba z korundu za balotinu , protože musím potom poctivě vyčistit trysk. box od všech zbytku které tam zůstali.
Na omak je ten tryskaný díl balotinou hladký a ja to dělam ještě tak že ten dil po tryskání balotinou stříknu silikonovým olejem . Prý se tím uzavřou ty mikroporky a neoxidujeto.
Arno77 Záleží jak máš otryskané ty plechy , ale ja to večinou otryskám nějakým hrubým korundem a potom před lakovaním to stříknu kvalitním plničem 4+1 a to i 2x po sobě .Jestli si někdy lakoval tak víš že tmelení a brošení se ti nikdy nepovede na 1x a stejnak po dalším nástřiku plniče znova brousíš a tmelíš jako ......
Tady dávám odkaz na tu chemiji a řekněte že chcete jen zkuš. 3Litr. vzorek a máte to zadarmo
Používa se tak že do nerezového hrnce ktery ukradnete manželce
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Leštění dílů na moto
Balotinou tryskají v lepších práškových lakovnách (příprava povrchu pod lak). V lakovně kam jezdím já http://1tousenska.cz/sluzby.php, dělají i spoustu dalších tryskacích operací s různou razancí a tryskací box mají do délky 6 metrů. Třeba i tryskání drcenými skořápkami a peckami...
