Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Dovozy, přihlašování na bílé nebo zelené značky, přestavby.
Pravidla fóra
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.
Miškin

Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Miškin »

Ahoj, už delší dobu bych si chtěl pořídit Urala nebo Dněpra se side, ale bohužel rodinný rozpočet myslí především na rodinu a mě nějak zanedbává.

Co vím tak se v polsku dají docela levně sehnat starší kousky za zajímavé ceny (pokud neberu v potaz opravy) třeba tady http://allegro.pl/k-750-zarejestrowane- ... 13425.html a většina z nich má polské papíry.

Polské papíry přepsat nepůjdou, tedy aspoň předpokládám.

Proto by mě zajímalo jak to je s veteránskou SPZ (teorii znám). Ale v praxi to může vypadat takto? - přivezu urala - dám ho trochu dohromady - zajedu na testaci - a je hotovo?

Již mimo téma, trošku se bojím spolehlivosti, ale na druhou stranu na motorce je prakticky jen motor, ostatní snad dokáže opravit každý, ne? Nebo je to se spolehlivostí opravdu tak špatné? Když jsem kupoval kdysi kawu z 86 taky mě lidi říkaly že to je vrak, ale najezdil jsem sním přes 15tis km za sezonu, u hondy z 88 (na tacho přes 70tis mil) to samé.

Co si myslíte půjde takový ural nějak přihlásit? A pro homologaci musí být leštěnka, nebo jim nevadí původní stav (trocha rzi atd.?)
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Míra »

až přijedu po čtvrtej z práce, tak ti vyfotím a sepíšu co k tomu je vše potřeba, konečně se k tomu dokopu, dá se to. přihlašoval sem dněpra na VP v květnu.
Dněpr 11 solo/side
Miškin
Příspěvky: 10
Registrován: 01 úno 2011, 16:49

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Miškin »

Tak to se těším na rychlou odpověď. Díky..
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od bobanbob »

Taky mě čeká testace. Tak už se těším na ten článek..
Potřeboval bych ještě poradit se štítkem. koupil jsem moto bez dokladů . ani štítek tam nebyl. koupil jsem si nový ale nevím co na něj mám vyrazit???
http://www.oldtimergarage.eu/store/popu ... p?pID=2716
číslo motoru je jasné.
Rok výroby ???? mám tam šlehnout co mě napadne ???

číslo rámu ????

neumím rusky tak ani nevím co je co .
Pls poradtě co tam mám vyrazit A taky jak velký raznice ?
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Michal »

bobanbob píše:....
Potřeboval bych ještě poradit se štítkem. koupil jsem moto bez dokladů . ani štítek tam nebyl. koupil jsem si nový ale nevím co na něj mám vyrazit???
K750 ještě nemá číslo rámu, nebo už jo? Dněpr ho má vzadu na horním úchytu tlumiče. Pokud to žádné číslo nemá a nejde zjistit, pak bych si vybral konkrétní model a ročník, který se při renovaci snažíte vyrobit. Číslo si asi v tom případě budete muset vymyslet. Asi bych kontaktoval někoho, kdo K-750 z té doby má, zeptal se ho na číslo a vymyslel si podobné. Co vyprávěl Míra, tak komisař na testaci vůbec nevěděl, že Kijevské stroje mají štítky přišroubované a nikoliv na nejtech, nebudou nejspíš ani vědět, že to nemá mít vyraženo číslo na rámu (pokud ho tam teda nemá mít).
Velká smůla by byla trefit číslo, na které už nějaký stoj přihlášený je, to by to neprošlo na úřadě.

Jo a ty popisky:
Модель - Model
Год вып. - Rok vyp.
Мотосикл н. - Motocikl n.
Двигатель н. - Dvigatěl (Motor) n.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Michal »

Přesunul jsem toto téma do sekce Papírování, protože to do papírování prostě patří. :-)

Doufám, že jsem vás tím moc nezmátl.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Míra »

tak se omlovám, článek dnes nebude, mým prehistorickým digitálem se nepovedlo nafotit odpovídající fotografie papírů. zítra si je vemu do práce na scaner. jinak ohledně štítku. vyrazit novej. a pořádně zaretušovat (já sem přerážel původní - ovědčilo se ho ohřát pb hořákem na vysokou teplotu, a potopit do vyjetýho oleje... atd až byl efekt zaručenej. číslo rámu je problém, chtělo by ho to. já osobně sem měl problém už ten, že je štítek šroubovanej. naštěstí tam byla ještě jedna předrenovační Mka, kde si ověřili, že je opravdu běžně šroubovanej. rok výroby narazit pod rok 1980, jinak už by to bylo moc mladý. jinak originál štítek je vyloženě prasečina, takže nesnažit se nějak moc dodržet sklon číslic a jejich rovinu. foto štítku taky zítra dodám. a co je vyloženě nutnost, tak kupní smlouva, bez ní se nejspíš nehnete.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Míra »

Tak alespoň dneska ještě foto štítku :
štítek 88 před úpravou na 85
štítek 88 před úpravou na 85

pštítek je celkem silnýho měkkýho hliníku. před přerážením ho pořádne umejte, je to nutný!
potom plochou kladiva jedním silnějším úderem bouchněte na číslo co chcete vymazat. číslo takřka zmizí. poškození okolí se nebojte. pak si číslo pečlivě nakreslete mikrotuškou. lehce tupým šroubováčkem vyklepejte pěkně tvar číslice a je to. potom štítek vžít, nažhavit a potopit do oleje. olej setřít, popelem ušmudlat a setřít hadrem.
štítek sem po přeražení ukazoval asi třiceti lidem, nikdo nebyl schopnej ucčit, kterou číslici sem vlastně přerazil.
jen pozor a žádný kraviny, ať si nebouchnete typ a rok výroby co se navzájem vylučujou, to by byl průser.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

já mám Urala m66 rok výroby 1973.číslo mám na motoru,na rámu vzadu nahoře nad tlumičem a štítek byl přinýtovaný na rámu,ale je teda dost špatně čitelný.Mám Ukrajiský doklady dokonce jsou napsány i na toho ukrajince co mi ho přivezl,ale myslím,že by to přihlásit na normální papíry nešlo.Navíc jsem změnil barvu stroje,takže budu radši usilovat o veteránské papíry.Jen mám strach,abych splnit podmínky testace,nemám představu jak jsou komisaři přísní.Je jasný,že třeba u jawy je všechno dané,ale u těchto ruských mi přijde co kus to originál.Např:velikost gum.Já měl na stroji rozměr3,75x19 někdo má 4x19.Tak mám třeba strach koupit gumy co budou mít třeba nové značeni 110/90 a komisaři se to nebude líbit.Je někde nějaký seznam veteránských klubů kam bych měl spadat?Děkuji za radu
Přílohy
stitek.jpg
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Me2d
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2011, 08:10
Bydliště: Praha východ - Čelákovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Me2d »

Je jedno jaký si klub vybereš, jen nejdřív kontaktuj místního komisaře pro vozidla a trochu ho vyzpovídej, ne všichni mohou dělat testece na všechny stroje, dělají zkoušky na určité stroje a pak všeobecné, tak aby neměli jen Jawičky. V Praze by to bylo asi ok.
Člověk něčím švihlej bejt musí, jinak by se z toho snad i zbláznil :-)
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Jarda »

no já třeba,kdybych teda nakonec Dněpra koupil,určitě o veter.spz neuvažuju,ty testace by mě asi dost vadily,přijde mě to skoro až buzerace,jednou jsem se ptal klubu,pod který spadá náš okrsek,jak by to bylo s Dněprem,tak se mi dostalo odpovědi,že už ty dněpry moc testovat nechtějí,že je tu toho u nás dost.....je to blbost,já vím,ale tento přístup komisaře už o něčem svědčí,další věc,jak tu bylo řečeno,někteří komisaři by nejradši viděli chrom i na willisu.Já teda nejsem leštěnkář a kdybych si koupil rusa,tak jedině proto,že nemám rád chrom a dokonalé dílenské zpracování,já uznávám staré věci-nesnáším testy nových plastových motorek,nemám rád řeči typu "tady to nějak nelícuje,zde desingéři pochybily " atd.Zvracel bych,když je v TV test aut a melou něco o tom,že je nový model o 5 mm delší,než ten starý....
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 538
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od veverka »

No tak pro veteranisty je tech par starsich Uralu a Dnepru, co jezdej po CR, asi uz "moc"... Dalsi co jim asi vadi, ze to lidi zas az tak neberou jako veterana, ale jako moznost legalizace provozu neceho, co nejde prihlasit na bezny papiry.
Taky obcas trochu premyslim o nejakym starsim kousku, ale nedriv bychom museli asi koupit hangar nebo definitivne prestavet prizemi domu na garaz :? A docela me tohle papirovani a testace odrazujou. Taky nemam rada nalesteny stroje, na stroji, jak na motorce tak na aute, ma bejt videt, ze se pouziva, ne ze ho nekdo chodi oprasovat do garaze a vyjede jen kdyz je hezky a sucho.
Za Dnepra uz jsem taky dostala "vynadano", ze by to chtelo nalestit, a tohle a tamto hodit do chromu... No ale byl by to pak jeste vubec Dnepr?
белка
"hydroveverka"
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Jarda »

To je moje řeč,Dněpr má být od bláta,tu a tam rez a taky olej obalený prachem,tím nemyslím,že by to měl být vrak,prostě něco,jako mám třeba doma Jawku,s kterou se běžně jezdí do lesa na houby....
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Jarda »

Takový skromný dotaz pro odborníky,myslíte si někdo,že by tohle prošlo na veter.papíry?docela se mi to líbí.http://moto.bazac.cz/z/282775-dnepr-po- ... am-k750mv/
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 22:25
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je to s přihlášením starších kousků na veteránský

Nový příspěvek od Mira3.0.9 »

Nejsem žádný odborník,ale ta louže oleje pod převodovkou asi svědčí o kvalitě GO:-)).
Nevíte někdo jestli je někde seznam veteránských klubů co provádí testace?Mě se stále nedaří v okolí na nějaký narazit.(Táborsko,Beněsov okolí)Díky za radu
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Odpovědět