Dynamo - menší ozubené kolo

Pochlubte se svými zlepšováky. Nebo zde hledejte inspiraci.
Pravidla fóra
Pochlubte se svými úpravami, vychytávkami, doplňky. Diskutujte o úpravách, nad jejichž provedením si lámete hlavu.
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 453
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Dynamo - menší ozubené kolo

Nový příspěvek od arno77 »

Ahoj ve spolek.
V poslední době je to tady docela dost mrtvé. Tak jsem si dovolil zde přispět jak již téma napovídá.
Objevil jsem Polské stránky, kde nabízí menší ozubené kolečko na dynamo, z čehož plyne větší rychlost otáčení rotoru při stejných otáčkách motoru, čili lepší dobíjení už od nižších otáček motoru.
Předpokládám že to nikdo z fóra na svém stroji nemá aby se mohl s ostatními podělit o tom jak to funguje.
Spousta z vás má na motorce namontované bezkontakty. Avšak jsem slyšel že problémem je, že motor buď nelze naladit tak aby se pouze "převaloval" neboť při nízkých otáčkách nesepne k dobíjení a vybíjí tak baterku a poté když napětí na baterce klesne pod určitou mez, moto již nelze spustit z důvodu, že elektronika již jednoduše nesepne (narozdíl od klasického kladívka při stejné hodnotě) Třeba by toto mohlo pomoci.
Více zde:

http://alemotor.pl/szybki-tryb-pradnicy ... p-428.html
M-72
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Dynamo - menší ozubené kolo

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Ahoj, teď jsem teprve objevil tohle téma.
Setkal jsem se s tím menším pastorkem a jednalo se o dynamo, které bylo namontované na jakémsi agregátu s motorem z M72. Tj. agregát stabilně pracoval v nižších otáčkách a dynamo by to nestíhalo. Předpokládám, že na normálním motocyklu by to byl problém a relé bude neustále spínat na přebíjení.
Celý agregát jsem viděl na vlastní oči a měl jsem v ruce i ten menší pastorek.
Don't give in without the fight!
KOVROVEC5
Příspěvky: 107
Registrován: 04 čer 2012, 11:12

Re: Dynamo - menší ozubené kolo

Nový příspěvek od KOVROVEC5 »

Ahoj,podle mne je dávat menší kolo nesmysl.
Pomohlo by to pouze v případě že by se člověk motal s motorkou okolo chalupy s rychlostí 40 km/h.
Při delší jízdě již okolo rychlosti 60 km/h by to dynamo spolehlivě zlikvidovalo,už při standartním převodu je to při
dálkových cestách vyšší rychlostí na hraně dané konstrukce.
Jinak máme bohaté zkušenosti s provozem M 72 i na opravdu dlouhé trasy(např.do Rumunska)a vyzkoušeno že originální provedení funguje dobře,samozřejmě když je všechno v pořádku.
Elektronické relé se nám moc neosvědčilo,nejlépe to funguje s velkým plechovým relé M 72.
Bakelitové relé(K 750) je problém seřídit,buď´přebíjí nebo nedobíjí,navíc reaguje i na provozní teplotu,na delšítrasy se moc neosvědčilo,to už je lepší elektronika.
Jinak původní zapalování s rozdělovačem je absolutně spolehlivé,vždyť je to stejný systém co byl dříve u aut,
nechápu smysl přestavby na bezkontakt.
Michal
serpico

Re: Dynamo - menší ozubené kolo

Nový příspěvek od serpico »

Zlatá slova, přesně takhle se na to také dívám. Pokud ustoupíme z principu, že chceme jezdit na staré motorce se vším všudy, kde se zastavíme? Bude to potom JAKOBY...A když s tím táhli na východ a stačilo jim to proč křížit nové se starým? Spolehlivost je bezvadná.. ;)
Odpovědět