Začínám opravovat

Řešíte problém? Jak na to?
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od hipik634-750 »

sajda bez zpatecky je smutna ...
Padalik mi normalne kliku na kacko delal. Cos mu prosimte psal? zavolej mu. 2x jsem mu jí posílal poštou.
Zakalení doma, technici mě asi zabijou, ale až budeš na chatě dělat ohýnek, tak tam ty šrouby hoď a až budou červený, tak je kleštěma vyndej a hoď je do oleje - bacha bude to prskat ... alternativa - navařuj na ně něco tak dlouho, až budou červený, pak to flexou zarovnej a zase do oleje ... anebo kup pevnostní :D
na netu neni nikde dynamo na trabanta ???
až budeš těsnit válce - pod pružinama jsou takový korkový těsnění, nezapomen vymenit, chčije to pak na válce a hulí.
spínač brzdy neřeš, jestli funguje
můžeš si v profilu nastavit odkud jsi?
Jestli ti můžu radit, tak to neřeš moc vědecky. já lak dělal pokud možno ne moc hezkej, právě kvulí oděrkám. nemá to být leštěnka
jestli chceš dlouhej rám, tak bych se nebál to fiknout a nastavit, když udržíš roviny
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
lub
Příspěvky: 25
Registrován: 05 zář 2011, 17:43

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od lub »

Nemůžu si odpustit, když vidím jak je svařenej ten rám, tak je zázrak, že se ještě to káčko nerozpadlo.Ale je to zřejmě pro KMZ typické provedení ,tohle snad vařil někdo kdo předtím vařil asfalt:), neb já to měl na dněpru podobné . Jinak jak Ti radí ostatní, nech si udělat motor od někoho kdo tomu rozumí a torza co máš doma si nech na zkoumání jak to vlastně funguje.Stejně to tak dopadne, dávám tomu rok maximálně dva.A neřeš hlouposti jako je barva nebo spínač.
Boldrik-1945
Příspěvky: 122
Registrován: 06 črc 2015, 12:02
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od Boldrik-1945 »

Korkové těsnění pod ventilama sem dělal,nemají najeto ani kilák
Yamaha virago xv 750
Čz 175-standart 25B r.v.1938
K-750 r.v.1960
kambucha
Příspěvky: 34
Registrován: 06 lis 2014, 16:00
Bydliště: na jihu pod Javořicí

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od kambucha »

Nemůžu si pomoct ale z těch fotek se mi zdá že to je Boldrikovo dněpří neštěstí s názvem Baruška z Kardašky. Od koho jsi Michael koupil ten stroj?
... piva a mašin už fakt plnou garáž
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od Michael »

Sháním pískování a mám nabídku za 1800-2500, zdá se mi to celkem dost. Je to normální cena?
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od Michael »

Poslední dobou jsem nějak švorc tak jsem na to moc nesáhnul, spíš jen brousím čistím, visím na netu jestli se někde neobjeví nějaká drobnost na prodej co by se hodila. Pískování asi nebude, protože je na všem fůra kitu a je možný, že by mi z motorky moc nezbylo, tak asi jedině rám, nebo vůbec nic. Dneska jsem prohlížel nádrž a zjistil jsem že je jako cedník. Je sežraná pod tou jednou boční gumou co tam jsou. Nevím jestli to mám zkusit zavařit, pak třeba nechat vylít nebo zkusit sehnat jinou nádrž.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od bobanbob »

já to zavařil co-čkem natmelil přestříkal a ty gumy nalepil lepidlem na autoskla. já vím není to origo ale drží to jako prase a nedrží se už pod tím voda.
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od Michael »

Já teda budu vařit také, ale moc mi to nejde, spíš kulantně řečeno, neumím to. Teď když je v nádrži díra jak vrata tak stejně není cesta zpět... Pořád se mi nedařilo tu díru překreslit na plech tak jsem to nabarvil sprejem, druhý fapeko ze mě nebude. Chtěl bych si dozadu koupit takové to hezké světlo ve tvaru slzy, nevíte jak jsou kvalitní a použitelné ty různé repliky? Nebo mám preferovat originál i když na něm bude dost práce a sklíčka budou ošklivý. Byl by někdo tak hodný a změřil mi ho než na něj našetřím.
Obrázek
Obrázek
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od host »

Už jsem se sice zařekl, ale tady musím, protože jde o život!
Tu nádrž, než na ni sáhnete svářečkou, musíte naplnit vodou tak, že nad hladinou bude jenom to místo svařování. Tedy protistranu zalepit provizorně třeba nějakým stavbařským tmelem. Tohle odsr.lo už hodně nešťastníků.....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od fapeko »

Host, to mi připomíná jak jsem za Komančů svařoval nádrže z aut hlavně ze škodovek kde byla ta propojovací hadice mezi nádržemi. Každý se toho bál jak čert kříže to svařovat,ale ja to vzal naplnil vodou a zavařil .
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od Michael »

Tomu nerozumím proč bych měl svařovat ve vodě. Spíš mi řekněte jestli tu záplatu mám udělat přesně do díry, nebo tam nechat přesahy a dát jí zevnitř.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od host »

Protože Vám jinak nádrž bouchne a rozbije Vám h...bu!!
Já bych záplatu vystříhnul s cca 1cm přesahem, podle obrysu "obcvakal" osazovacími kleštěmi (ten přečnívající osazený rantl vyhnout těmi kleštěmi dolů dovnitř nádrže). Potom záplatu vsunout dovnitř a zevnitř přisadit k té díře a nějakým "forrichtungem" přes hrdlo přitisknout smětrem z vnitřku k plechu nádrže. Chce to nejlépe 4 ruce...
Místo podepření stěhovat podle toho, kde se právě svařuje, ten vyhnutý rantl uvnitř musí být neustále přitiskáván k opravovanému boku. Přitom velmi opatrně "heftovat" zvenku krátkými svary v různých místech postupně cik-cak po obvodu, až vznikne spoj kolem dokola.
Lepší než svařovat by bylo natvrdo pájet nějakou tvrdou pájkou s co nejnižším bodem tavení (stříbro nejlépe).
Tím vším se zajistí nejmenší možné zborcení plochy a tvaru teplem a eliminuje se možnost následného prasknutí spoje vlivem zaneseného tepelného pnutí.
Bez zkušeností se svařováním (pájením natvrdo) bych do toho nešel....
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Michael
Příspěvky: 64
Registrován: 28 srp 2018, 23:02
Bydliště: Louny

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od Michael »

To jsem nevěděl, děkuji za upozornění ta nádrž je prázdná. Na nějaké přesné ohýbání nemám nástroje. To pájení mě taky napadlo, ale nemám cín a musí se tam dát kyselina solná co jsem četl tak když to někde ve městě seženu zkusím pájení. Svářečkou tam asi udělám spoustu děr tak to budu muset ještě nějak utěsnit dodatečně.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od fapeko »

Nejrychlejší a nejlevnější cesta je to ceočkem poheftovat co nejlépe , přebrousit,přetmelit na hrubo a potom nádrž vylít tím silikon kaučukem a je na věky klid
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Začínám opravovat

Nový příspěvek od host »

Pájet ne cínovou pájkou (= měkkým pájením), ale natvrdo, autogenem!
I prázdná několik let nepoužívaná nádrž se probere k životu (= roztrhne se) s nečekanou ochotou (důkaz např. https://www.lidovky.cz/domov/v-kralupec ... domov_krku).
Jeden pán, který před lety odpaloval víko léta nepoužívaného sudu od nějaké hořlaviny, bydlí u nás v ulici. Naštěstí to pro něj skončilo pouze tím, že si musel nechat udělat po návratu z nemocnice nový OP (foto v průkazu musí odpovídat aktuální podobě držitele....)
Bez aktivní znalosti technologie, vlastnictví potřebných nástrojů, nářadí a dalšího vybavení nelze dělat (pořádně) skoro nic. Ty osazovací kleště stojí pár stokorun, vydrží a využijí se bohatě: https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=kl ... =&max=&o=3
Zalepte to Eprosinem (pokud se ještě vyrábí), na to není potřeba skoro nic.... Kvalita opravy ale podle toho vypadá - říká se tomu hezky česky fušeřina.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Odpovědět