Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2926
Pravidla fóra
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
Technické záležitosti Dněprů, Uralů, Káček a eMek.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Dnešní benzín hoří pomalejc, takže potřebuje větší předstih. No a rozumnej volnoběh u 650OHV je něco kolem 1000rpm, což jsou už relativně vysoký otáčky. Takže dole by s pevnym předstihem nemusel bejt problém, pokud to nezlobí při startování. Horší to bude nahoře. Tam to naopak ve spojení s vysokooktanovym benzínem znamená ztrátu výkonu. Asi záleží na stylu jízdy.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Michal.svec-omlouvám se, ale Vaše názory jsou špatné, je třeba si nalézt v odborné literatuře proč předstih vlastně ten čtyřtakt potřebuje, nehledejte na internetu, tam si může napsat kdokoliv cokoliv.....a rozlišit co je dobře a co ne je pro laika těžké. Informace, že motor potřebuje regulaci předstihu aby nedetonoval je jen zčásti pravda. Nelze porovnávat motory s rozdílnými spalovacími prostory.
Naopak názory Hosta a Davyho jsou přesné, v nich je třeba hledat inspiraci. Host to o těch radách napsal velmi dobře a je tam popsán celý postup jak to udělat, nedá se radit stylem udělej to přesně tak a tak a pojede to. Jsou to ruské stroje, kde se přesností výroby moc nezabývali a z toho vyplývá, že co funguje na jednom nemusí na druhém, právě až pochopíte proč ten čtyřtakt musí mít nějakou regulaci předstihu aby dobře fungoval, tak i pochopíte proč nejde dát konkrétní rada.
Davy. to s tím bezkontaktem je dobrý nápad ALE, ví někdo že ten kdo navrhoval ten bezkontakt ho navrhnul přesně pro ten který typ motoru? Nebo to jen tak ubastlili aby to nějak jelo a šup s tím do prodeje. Skutečně existuje r§zná škála typů těch bezkontaktů, jak pro M72, K750, Dněpr OHV, Ural OHV? Všechny ty motory se od sebe liší v drobných detailech, které rozhodují o té křivce. Nebo se jen prodává jeden typ zapalka. Je u toho zapalka graf? no asi ne jinak by jsme se tu o tom nebavili, ale měl by tam být aby jsme věděli co si to vlastně ti lidé namontují na motor.
Co by jsme potřebovali k nastavení odstředivé regulace popsal Host, jen to doplním o předstihoměr a spoustu času a nervů. Samozřejmě existují přístroje, kde lze nastavit charakteristiku regulace, ale musíme znát předpis výrobce a ten nemáme, můžeme se dohadovat proč ho rusové nikde nemají-na každý motor je třeba jiná, proto ho nikde neuvádějí
Jen ještě doplním, že je třeba mít náhon rozdělovače-rozvody- a samotný regulátor mít v perfektním mechanickém stavu, jinak nemá cenu s tím cokoliv dělat.
Naopak názory Hosta a Davyho jsou přesné, v nich je třeba hledat inspiraci. Host to o těch radách napsal velmi dobře a je tam popsán celý postup jak to udělat, nedá se radit stylem udělej to přesně tak a tak a pojede to. Jsou to ruské stroje, kde se přesností výroby moc nezabývali a z toho vyplývá, že co funguje na jednom nemusí na druhém, právě až pochopíte proč ten čtyřtakt musí mít nějakou regulaci předstihu aby dobře fungoval, tak i pochopíte proč nejde dát konkrétní rada.
Davy. to s tím bezkontaktem je dobrý nápad ALE, ví někdo že ten kdo navrhoval ten bezkontakt ho navrhnul přesně pro ten který typ motoru? Nebo to jen tak ubastlili aby to nějak jelo a šup s tím do prodeje. Skutečně existuje r§zná škála typů těch bezkontaktů, jak pro M72, K750, Dněpr OHV, Ural OHV? Všechny ty motory se od sebe liší v drobných detailech, které rozhodují o té křivce. Nebo se jen prodává jeden typ zapalka. Je u toho zapalka graf? no asi ne jinak by jsme se tu o tom nebavili, ale měl by tam být aby jsme věděli co si to vlastně ti lidé namontují na motor.
Co by jsme potřebovali k nastavení odstředivé regulace popsal Host, jen to doplním o předstihoměr a spoustu času a nervů. Samozřejmě existují přístroje, kde lze nastavit charakteristiku regulace, ale musíme znát předpis výrobce a ten nemáme, můžeme se dohadovat proč ho rusové nikde nemají-na každý motor je třeba jiná, proto ho nikde neuvádějí
Jen ještě doplním, že je třeba mít náhon rozdělovače-rozvody- a samotný regulátor mít v perfektním mechanickém stavu, jinak nemá cenu s tím cokoliv dělat.
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Kdysi Pavel Kučera prodával bezkontakt od firmy ignitech a opravdu nabízel na urala i na dněpr zvlášť. Jelikož ale trh zaplavily levné bezkontatky z polska, tak tam už jen snad doprodává sklad. U těchto zapalování ale opravdu byl průběh dokonale odladěn a byla u toho dříve i křivka.
Co se týká u starŠích zapalování třeba na M72, tam jsem musel propilovávat drážky na destičce předstihu abych dosáhnul lepšího nastavení. Nevím jestli si to pamatuji správně, už je to opravdu spousty let, ale myslím že rozdíl byl okolo 18°
Co se týká u starŠích zapalování třeba na M72, tam jsem musel propilovávat drážky na destičce předstihu abych dosáhnul lepšího nastavení. Nevím jestli si to pamatuji správně, už je to opravdu spousty let, ale myslím že rozdíl byl okolo 18°
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Tady je o bezkontaktu rozsahla diskuze http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=8&t ... 807#p12807
Mikroprocesor je uzamčený +je vymazáno označení a typ procesoru takže do něho nikdo nevleze
Výrobce žadné nastavení křivky neposkytuje ,jedině co je ochoten udělat že tam nahraje jinou křivku dle tvého přaní
Nevím proč do něčeho drbat ,když to funguje spolehlivě,výkon jde nahoru,spotřeba dolu a celkový průběh otáček motoru je stabilní a to 1% lidí co nesnášejí žádnou elektroniku ti at si jezdí na čem chcou když mají ty nervy a čas se pořát v tom hrabat .
Mikroprocesor je uzamčený +je vymazáno označení a typ procesoru takže do něho nikdo nevleze
Výrobce žadné nastavení křivky neposkytuje ,jedině co je ochoten udělat že tam nahraje jinou křivku dle tvého přaní
Nevím proč do něčeho drbat ,když to funguje spolehlivě,výkon jde nahoru,spotřeba dolu a celkový průběh otáček motoru je stabilní a to 1% lidí co nesnášejí žádnou elektroniku ti at si jezdí na čem chcou když mají ty nervy a čas se pořát v tom hrabat .
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Ignitech má laditelné zapalování, tam si můžete nastavit co vás napadne, i pozápal-když chcete. Mám ho na AJS(samozřejmě ne to na Urala), nastavovat můžete na počítači v průběhu zkoušek na brzdě(program vám dají k zapalku), nemá to chybu. Nevím jak teď ale před cca deseti lety, tam byli pravdu odborníci.
Je dobré, že můžou nahrát jinou křivku, ale co s tím když nevíte jakou? jen nějak nechápu proč dělají s tím grafem takové tajnosti, když nám tu potvrdil Davy, že jde zjistit co tam mají nahrané.
Je dobré, že můžou nahrát jinou křivku, ale co s tím když nevíte jakou? jen nějak nechápu proč dělají s tím grafem takové tajnosti, když nám tu potvrdil Davy, že jde zjistit co tam mají nahrané.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Oni nedělaj tajnosti s grafem, ale s firmwarem jako takovým. Hardware se dá lehce obšlehnout. Potřebujou se nějak pojistit aby se jim vrátily náklady na vývoj. Ale že to nejde přečíst je spíš zbožný přání. Všechno jde když se chce
Jen je potřeba trochu sofistikovanější zařízení. Odleptává se pouzdro procesoru a pak se pracuje pod mikroskopem.
A nebo je tu druhá možnost a to sice že ten graf je takovej že by zákazníky odradil. Např. zubatej, nebo jen lineární funkce.
A nebo je tu druhá možnost a to sice že ten graf je takovej že by zákazníky odradil. Např. zubatej, nebo jen lineární funkce.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
No, asi takhle... Nastavení pružinek "právě do tahu", mi blahé paměti poradil Boďa Uchytil. Fungovalo mi to celou dobu, co jsem s kladívkem jezdil a vzhledem k tomu, že ani po montáži bezkontaktu (toho původního od Ignitechu) se chování motoru nijak pozorovatelně nezměnilo, tak bych to bral za použitelný výchozí bod... Samozřejmě je možné se pokoušet o nastavení lepší, což s tím mechanickým zapalkem je násobně větší patálie, než s elektronikou (netvrdím, že neřešitelná). Navíc, když to kladívko, není schopné 1000 kilometrů udržet ani nastavení odtrhu a snad reaguje i na počasí...
Co se "křivky předstihu týče", tak pokud vím, Ignitech drží základní předstih snad do 1500 otáček, pak ho zvedá (nevím jestli lineárně, či ne) a kolem 3500 otáček je max...
Co se "křivky předstihu týče", tak pokud vím, Ignitech drží základní předstih snad do 1500 otáček, pak ho zvedá (nevím jestli lineárně, či ne) a kolem 3500 otáček je max...
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Joo, v tom máš pravdu, drží to nastavení jak píšeš. Obávám se, že Bóďu už tady moc lidí pamatovat nebude.Dneprstein píše:No, asi takhle... Nastavení pružinek "právě do tahu", mi blahé paměti poradil Boďa Uchytil. Fungovalo mi to celou dobu, co jsem s kladívkem jezdil a vzhledem k tomu, že ani po montáži bezkontaktu (toho původního od Ignitechu) se chování motoru nijak pozorovatelně nezměnilo, tak bych to bral za použitelný výchozí bod... Samozřejmě je možné se pokoušet o nastavení lepší, což s tím mechanickým zapalkem je násobně větší patálie, než s elektronikou (netvrdím, že neřešitelná). Navíc, když to kladívko, není schopné 1000 kilometrů udržet ani nastavení odtrhu a snad reaguje i na počasí...
Co se "křivky předstihu týče", tak pokud vím, Ignitech drží základní předstih snad do 1500 otáček, pak ho zvedá (nevím jestli lineárně, či ne) a kolem 3500 otáček je max...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
-
michal.svec750
- Příspěvky: 27
- Registrován: 26 zář 2016, 13:09
Re: Falošný vzduch cez vodítka ventilov/ karburatory Jikov 2
Človek sa stále učí a dozvedá sa nové veci, preto som rád, že sa toto vlákno takto rozvíja, myslím, že poslúži nielen mne pri riešení problémov a nastavovaní...
Ak píšem niečo, s čím sa nestotožňujete, lebo viete že pravda je trochu inde, tak ma prosím poopravte, budem len rád. Toto fórum mi už veľa pomohlo a v mnohých veciach pomohlo zmeniť názor na veci, len kôli vašim príspevkom, takže ešte raz, rád si nechäm poradiť od starších a skúsenejších
Ak píšem niečo, s čím sa nestotožňujete, lebo viete že pravda je trochu inde, tak ma prosím poopravte, budem len rád. Toto fórum mi už veľa pomohlo a v mnohých veciach pomohlo zmeniť názor na veci, len kôli vašim príspevkom, takže ešte raz, rád si nechäm poradiť od starších a skúsenejších